Spring naar bijdragen

Pixel123

Aspirant lid
  • Aantal bijdragen

    2
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Pixel123's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Bedankt voor de reacties, Wij plaatsen bronbemaling. Voorlopig plaatsen we deze filters nog met de hand, maar ik wou dit dan met deze kraan gaan doen. Bijvoorbeeld op deze pagina doet men het ook met vrachtwagenkraan: https://www.geverinckbronbemaling.nl/index.php?page=verticaal of hier een filmpje van een ander bedrijf in Nederland: Je wil er natuurlijk zo ver mogelijk aankunnen zodanig dat je voor kleine werken (particuliere kelders) gewoon op de straat kan blijven staan. De rotator dient dan om te draaien, en via een swivel wordt er dan water op gezet. Aangezien ik de filters nu nog met de hand plaats vermoed ik dat de krachten niet extreem groot zijn (anders kon ik het wellicht niet met de hand). Een fly-jib moet dit toch ook wel aankunnen dan? Ik had mijn oog laten vallen op volgende trucks: https://www.2dehands.be/bestelwagens-vrachtwagens/mercedes-benz/actros/mercedes-benz-actros-2635-pk-27000-457253515.html https://themar-trucks.com/voertuig/man-26-400-stock-id84/ https://www.tweedehands.nl/bedrijfswagens/scania/overige-modellen/scania-124-400-6x4-palfinger-pk35000-466661749.html Wat denken jullie van deze? Mijn budget is rond de 50k€
  2. Beste Chauffeurs, Ik heb recent mijn rijbewijs gehaald en wil voor mijn bedrijf in bijberoep een eerste tweedehands vrachtwagen kopen. Bijkomstig heb ik weinig vertrouwen in vlotte verkopers die zeggen dat alles in prima staat is en mensen een kat in een zak laten kopen. Aangezien dit een zeer belangrijke aankoop is, wil ik vooral geen miskoop doen. Ik wil graag een open laadbak (+6m) met een kraan > 20m (meestal is dit met flyjib) met rotator vooraan. Ik ga mogelijks deze week nog voor een vrachtwagen kijken. Ik denk dat de kilometer stand niet altijd een juist beeld geeft van zo'n vrachtwagen aangezien de motor ook steeds moet draaien om met de kraan te kunnen werken. Dakwerkers die bijvoorbeeld zulke lange kranen gebruiken laten mogelijks ook hun vrachtwagen met kraan aan de werf staan voor een langere tijd, de vrachtwagen maakt dan geen kilometers maar doet wel dagelijks veel draaiuren. Zover ik weet worden die draaiuren niet geregistreerd? In dit geval zou het dus kunnen dat de kilometerstand een vertekend beeld geeft van de staat van die vrachtwagen. Hoe kan ik dan best de staat controleren? Ik vermoed dat de motor dan het meeste heeft geleden? Alle sapjes nakijken, kijken dat de motorolie geen chocomelk is? Er op letten of de motor al warm is voor we er zijn (mogelijks duid dit erop dat deze slecht start wegens gebrek aan compressie en dat zie die daarom vooraf laten warmdraaien?) Kijken of er geen bladveren en dergelijke gebroken zijn? Om de kraan te controleren kan ik best vragen of ik gewicht mag meebrengen lijkt mij? Een tijdje er mee spelen zodat de olie wat warmer en dunner wordt? Als de motor zwaar in toeren zakt als de kraan gewicht moet heffen duid dit mogelijks op motor problemen? Als de kraan het gewicht niet heft is mogelijks de hydrauliek pomp slecht? De kraan strekken met het gewicht eraan test de dichtingen van de hoofdpiston/ventielblok. Dan de kraan met het gewicht eraan volledig verticaal zetten, dat test dan de dichtingen van de uitschuifbare pistons/ventielblok? Dit zou niet mogen doorzakken lijkt mij. Het gaat toch al snel om een paar tientallen k€, dus je wilt wel zeker zijn denk ik. Hebben jullie nog goede tips om zoiets te controleren? Alvast bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden