Spring naar bijdragen

Maersk

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    101
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    3

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Maersk's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Very Popular Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Reacting Well Rare

Recent Badges

111

Waardering in de gemeenschap

  1. Ik heb geprobeerd de foto wat op te "frissen" gezien de leeftijd en d etand des tijds (foto heeft heel veel moeten doorstaan neem ik aan) heb ik het toch geprobeerd, zie bijlage.
  2. Heel jammer uiteraard dat de fotograaf van toen geen oog had om ook het kenteken er goed op te zetten, nu is het gokken en gissen, maar ben er inmiddels wel wijzer van geworden dat het dus geen Scania Vabis betreft maar en Magirus Deutz, aan m'n broer hoef ik het niet te vragen want die kan zich het amper herinneren dus dat laat ik maar zo., ieder geval iedereen hartelijk dank!
  3. Deze wagen was geregistreerd in Zuid Holland want de zuivelfabriek 'De Producent" was gevestigd aan de Nieuwe Gouwe O.Z daar is in de afgelopen vijftig jaar heel veel veranderd, in de jaren '60 kon je daar vanaf de zandopslag zo het water van de Gouwe inlopen, soort strandje zeg maar.
  4. Zou het AN kunnen zijn met de cijfers 11-0? slecht leesbaar zoniet onleesbaar, maar kan misschien 08 zijn? AN komt uit 1965 namelijk.
  5. Dan zou het zomaar kunnen dat hij met zoiets op pad is geweest, althans de chauffeur mijn broer was alleen bijrijder, ik ben aan het zoeken en kwam al diverse wagens van dit merk tegen Magirus-Deutz_Eckhauber en ben nu aan het proberen om het kenteken te achterhalen, foto's is overigens gemaakt in de winter zag ik. Toeval kwam ik ook deze nog tegen, iemand in mijn familie bezat zo'n exemplaar , helaas total loss gereden op vakantie in Italië in d ebuurt van Sestri Levante op een bochtige weg langs de kust, zie afbeelding
  6. Zoals ik al antwoordde aan Marotrans, ging mijn broer al ↑11967 mee met zo'n "neus" zoals hij vertelde, hij was geen chauffeur maar bijrijder voor amper 6 maanden, hij zat eigenlijk in het vlees, maar het kan zijn dat de Producent voor het tijdperk Magirus Deutz met Scania's heeft gereden, ik moet daar nog nader onderzoek naar doen, hopelijk lever er nog een paar oude chauffeurs uit die tijd, zal mij benieuwen. Zoals ik zei, als je goed naar de grill kijkt zie vaag jet woord Magirus Deutz staan, ik had het nog niet eerder gezien, maar als deze volgens kenners uit 1976 zou komen dan kan hier nooit mijn oudere broer als bijrijder mee gegaan zijn, dat was toch echt ±1967 of daaromtrent. Ik heb je foto even 'geleend" weet niet of je nog een betere versie hebt maar ga kijken of ik er iets mee kan doen, bedankt voor je reactie end at geldt voor allen trouwens. Grt.
  7. Dank voor je reactie, ik heb die foto nog eens goed bekeken maar als je voorop kijkt dan zie je daar toch iets staan van magirus deutz, wel vervaagd trouwens, was mij nog niet opgevallen en 1976? zou zomaar kunnen, maar die broer van mij ging al in 1967 als bijrijder mee op zulk soort wagens en dan met het handje 20 ton kaas lossen, maar dat deden ze rollend had ik vernomen, ha ha Ik heb zelf nog met een 10cilinder luchtgekoeld gereden eind jaren '70 begin '80, een "beest' was dat, deze helde ook niet zo over als je de bocht inging wat die Dafjes wel heel erg deden met 6 kuub beton, zie afbeelding. ieder geval bedankt en zoals ik al had beantwoord, kunnen we dat Scania Vabis verhaal wel vergeten.
  8. Vandaar dat ik dacht een Scania, alhoewel de foto die ik kreeg daar stond bij dat het een Scania Vabis betrof, ben niet zo op de hoogte van dei "neuzen" zeg maar, ieder geval bedankt kan dat Scania verhaal naar het land der fabelen verwijzen.
  9. Goedendag, heb even een vraagje wat betreft bijgevoegde foto/afbeelding van en Scania Vabis van de Producent een zuivelfabriek in Gouda destijds. Ik weet het jaartal niet wanneer deze Scania's gemaakt zijn, ook het jaartal van de foto niet, maar ik schat zo eind jaren zestig? of toch begin '70? Mijn broer ging in die tijd wisselen van werkgever maar hij mocht niet direct van de ene naar de andere overstappen vanwege "bedrijfsgeheimen" jeetje dat was wat in die tijd, stel je voor zeg. Maar oké dus hij moest 6 maanden lang iets anders gaan doen en werd bijrijder op zo'n Scania van de Producent, wat mij altijd is bijgebleven is dat als hij thuiskwam (op zeer onregelmatige tijden overigens) zo enorm naar die uitlaatgassen van die vrachtwagen rook, je werd er onpasselijk van zeg maar, als dat in de cabine ook al heerste dan was dat geen gezond werk denk ik maar zo, terwijl je met 20 ton aan kaas onderweg was en alles met het handje lossen. na 6 maanden mocht hij eindelijk bij zijn nieuwe werkgever beginnen maar dat met die Scania is mij als klein kereltje altijd bijgebleven, vandaar ook de vraag, wie weet wat?? bij voorbaat dank! NB. heb de foto vergroot met Topaz Gigapixel hiermee kun je dus foto's of afbeelding van een klein formaat vergroten naar een iets groter formaat, niet te enthousiast gaan worden want dan worden ze juist lelijk, maar een afbeelding van 640x480 kun je gerust vergroten naar een formaat van 1024x768 of naar 1280x960 is een kwestie van uitproberen. Zo'n zelfde programma heb je ook voor video alleen dat werkt nog secuurder, kan veel maar niet overdrijven, weet je beperkingen zal ik maar zeggen.
  10. Ik kan met jouw mening 100% eens zijn, ik heb in al mijn jaren dat ik op weg heb gereden, ze zeggen altijd "gezeten" maar dat lijkt mij zeer ongezond maar dit terzijde, men snapt wel wat ik bedoel. Ik heb vele ongevallen gezien en ook eentje van nabij mee mogen maken en ik kan je zeggen dat is geen prettig gezicht ook al was het tegen elf uur in de avond en onderweg naar Jabbeke om daar even kort een pauze te maken end an in één ruk door naar Calais om de trein naar Folkestone te nemen. In de buurt van de afslag Brugge op de E40 zag ik plotseling iets met rode en witte lichten die heel raar draaiden etc. ik red ongeveer een 500 meter ongeveer erachter. Het is heel vreemd in het donker dat spel met die lampen en je weet niet zo gauw wat er aan de hand is, nu dat was binnen de minuut wel duidelijk, een dronken heerschap had een 9 personenbusje van de weg af gereden daar zat een complete familie in die op weg naar huis na een verjaardagsfeestje, van de 9 inzittenden waren er 4 zeer ernstig gewond, de anderen hadden wel verwondingen maar die liepen uiteen van een gebroken arm tot enkel wat schaafwonden. Meerdere weggebruikers belden direct de hulpdiensten en die waren snel ter plaatste, ik zag op een gegeven moment dat dronken heerschap wederom in zijn auto stappen, niet dat die ooit van zijn plek af zou komen maar hij probeerde het toch, omstanders hebben deze dronken infantiel uit zijn wagen getrokken en overgeleverd aan de toesnellende politie. Ze vroegen mij naar toedracht maar helaas die kon ik ze niet geven alleen wat ik heb gezien was dat er opeens rode en witte lichten begonnen te draaien, het bleek zo te zijn dat hij de oprit heeft genomen en zo zonder te kijken de snelweg is opgereden en ja daar reed nu net dat busje met die familie, ik heb later nog een schriftelijke verklaring afgegeven bij de politie in Brugge, althans ik had een adres waar ik het naartoe moest sturen, heb er later pas meer over vernomen, de dronken bestuurder was een veelpleger en is toen veroordeeld tot 3 jaar gevangenisstraf en 10 jaar rijontzegging, maar of dat ooit heeft geholpen?? daarom heb ik zo'n enorme bloedhekel aan lui die willens en wetens met teveel alcohol op toch nog gaan rijden. Wat wrakken betreft ik heb er genoeg gezien ook van de motorrijders op de Duitse Autobahnen maar dat was niet altijd de schuld van de motorrijder zelf nee de schuld lag bij die bestuurder van een auto die amper kijkt in zijn spiegel en ja dan is het snel gebeurd. Ik ben geabonneerd op een YouTube kanaal en dat heet VN-24 deze mensen hebben afspraken met de lokale politie eenheden en de bergers, zij doen zeer professioneel hun werk wat beelden betreft, nee geen gewonde personen of erger dat mag sowieso al niet in Duitsland, overigens nergens in feite is het ook zeer onethisch!! Waar de politie in Duitsland echt jacht op maakt zijn de sensatiezoekers die met hun telefoon (mobieltje0 opnamen maken van dit soort ongevallen en die worden dan ook gefotografeerd en krijgen een fikse boete thuis gestuurd en die zijn niet mals, zou zeggen bekijk de bijlage hoe bepaalde politiemensen daar behoorlijk boos over kunnen worden en terecht zou ik zeggen!!! ik ga er wel vanuit dat de meesten hier wel Duits spreken en verstaan. Hier de link: Geduld am Ende: Polizei führt Gaffer auf A6 zu Leiche - YouTube
  11. Ik begrijp jouw insteek wel maar toch ben ik het daar niet mee eens, ja oké verkeerde tijdstip en plaats maar lees even hieronder hoe ik hier aan ben gekomen. Overigens deze foto's heb ik al jarenlang op mijn PC staan en dikwijls gedacht zal ik ze verwijderen maar aangezien ik wat connecties heb met personen die jonge chauffeurs begeleiden naar het chauffeursvak die denken dat het "vak" alleen maar rozengeur en maneschijn is dan laat ik ze even wat andere facetten zien wat je als beroepschauffeur kan overkomen, sommigen zeggen dat je deze jonge gasten afschrikt en ik deel die mening allesbehalve, want het leven is geen feest je zal zelf de spullen moeten meenemen om er een feest van te maken niks meer en niks minder!! ik heb in de jaren dat ik dit geheel vrijwillig doe maar 2 personen meegemaakt die er vanaf hebben gezien en voor een andere kant in de logistiek hebben gekozen (planning), gelijk hebben ze, ieder zijn of haar keuze. Terugkomend op de zinsnede van Europeaan "dit is gewoon op de verkeerde plaats op het verkeerde moment". Correctie, de Oostenrijkse politie en lokale nieuwsbladen/kranten daar hebben dit aangemerkt als een ongeval, niks meer en niks minder, ik ga uit van een correcte berichtgeving van deze bron en ook die van de lokale politie daar toentertijd. Ik heb dit uit diverse kranten en nieuwsbladen die mij via een goede Oostenrijkse kennis/vriend destijds deed toekomen. Niet de verkeerde plaats want de beste man was onderweg naar Italië, enige wat er overblijft is het tijdstip en als hij niet door dat blok beton was getroffen dan waarschijnlijk een ander of dat het blok beton op het wegdek zou vallen, alles was mogelijk geweest, inderdaad het tijdstip dat hij daar net reed heeft de chauffeur het leven gekost en daarom werd het ook een noodlottig ongeval genoemd, veroorzaakt door de natuur en tegen natuurgeweld is geen mens opgewassen!!
  12. Ik heb de foto/video zojuist online gezet, zie hier: ik verneem jullie reacties wel en ik mag ervan uit gaan dat het geluid gewoon aanstaat, dank!
  13. Dat bedoel ik er maar mee, ik heb verder niets met sociale media en heb ook nergens een account o.i.d. ja e-mail en een YouTube kanaal maar of je dat nu ook sociale media moet noemen?? dacht het niet, het is maar een uitlaatklep een uit de hand gelopen hobby zeg maar vanwege teveel materiaal wat betreft transport gebeuren etc. ik moest dat ergens kwijt en ach ja er staan inmiddels meer video's van allerlei aard wat totaal niets met transport te maken heeft. Ik zeg maar zo als je eenmaal met pensioen bent dan volg je het spul nog vrij kort erna, maar ik ben nu ruim anderhalf jaar verder en het neemt wel af, het slijt zeg maar, nee vergeten doe je het niet maar het wordt steeds grijzer en grijzer, je hebt er niet meer zo'n affiniteit mee omdat jezelf niet mer rijdt en nee ik mis het niet, ik heb vlak voor en na mijn pensioen diverse aanbiedingen gehad maar mijn digikaart liep ten einde en ik vroeg dan wel of ze die ook wilden vernieuwen, opeens haakten er diverse af, ach ja wel de lusten maar niet de lasten en dan weet ik al "daar wil je niet gaan werken" en ik heb ook alles afgewezen nee ik had er geen zin meer in iegenlijk, ik heb mijn werkbare leven achter mij gelaten en het is genoeg geweest!! heb er weinig trek in om te eindigen zoals diverse chauffeurs ook is overkomen zoals maar eentje te noemen Harry Stam die amper een kleine twee jaar vanaf zijn pensioen zat, triest eigenlijk.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden