Waarom kan je na de manoeuvre de rode knop niet gewoon uittrekken om de remmen er weer op te zetten?
Dus voor beide knoppen heb je luchtdruk nodig om de remmen te lossen?
Met de rangeerknop kan je de remmen alleen lossen via luchtdruk uit de luchtketel zonder een aangesloten voorraadleiding (rode luchtslang)?
Met de parkeerrem kan je de remmen alleen lossen via luchtdruk uit een aangesloten voorraadleiding (rode luchtslang)?
Maar wat is dan nog het verschil
tussen de parkeerrem (rode knop) en het rangeerventiel (zwarte knop) als je met beide de parkeerrem kan lossen zonder luchtdruk?
Mijn vraag is eigenlijk, hoe werkt het rangeerventiel? Het idee van het rangeerventiel is toch dat je de aanhanger kan verplaatsen zonder luchtdruk? Maar hoe kan het rangeerventiel de parkeerrem lossen? Hoe kan het membraancilinder weer geopend worden zonder luchtdruk?
Hoe worden de remmen van een losgekoppelde volgwagen met een rangeerventiel eigenlijk gelost?
Stel de voorraadleiding (rode kabel) naar mijn aanhanger gaat kapot en de luchtketel van de aanhanger is leeg. De veerrem drukt dan het membraamcilinder dicht. Hoe kan een rangeerventiel dan nog het membraamcilinder opendrukken zonder luchtdruk? Of werkt dit op een andere manier?
Ik kan hier geen informatie over vinden.