Spring naar bijdragen

NC750xd

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    3
  • Geregistreerd

  • Gewonnen dagen

    4

Over NC750xd

  • Verjaardag 03-08-1970

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Culemborg
  • Interests
    Motorrijden, techniek, transport

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

NC750xd's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

387

Waardering in de gemeenschap

  1. NC750xd

    Complete newbie: René

    Volgende update weer... Het inwerktraject om alle 20 bewerkingsstadia van houtplaat tot tafelblad een beetje te leren kennen, liep niet zoals eerst voorgeschoteld was. Eerst 2 weken transportschalen voorzien van geleiders (lijmen, schroeven en vastbouten), vacuüm insealen en in kratten verpakken (ter bescherming tegen zout en vocht op het containerschip richting DHL USA). Daarna 2 dagen een CNC-machine bezig houden, anderhalve week latjes op spaanplaat lijmen en vastnagelen, tot aan de zomersluiting 3 weken allerhande tafelbladen verzendklaar verpakken. Tja, 3 van de 20 in 7 weken. Diverse collega's vonden het ook al een niet erg leerzaam proces en hun vermoeden bleek achteraf te kloppen. Men was wel zeer tevreden over de nauwkeurigheid waarmee ik de stapels verwerkte en men wilde mij graag in de productie houden, waar duidelijk een tekort aan mankracht was. Echter, al na 3 weken had ik dusdanig veel klachten in (met name) de gewrichten dat ik met allerlei lapmiddeltjes het net tot aan het weekend redde en hierin ook niets meer deed. De constante herrie, zaagstof, dampen van o.a. schoonmaakmiddelen en de hectiek van 80 order die kriskras door elkaar lopen, maakten het er ook niet beter op. Dus eind week 6 een openhartig gesprek met de directeur gehad die mij volledig begreep maar ook diep respect voor me had. Mijn collega's vonden het erg jammer dat ik ging stoppen maar hadden ondertussen ook wel door dat dit niet mijn plek voor langere tijd was. Sommigen kom ik soms tegen op straat, dan is het gezellig op z'n Culemborgs (friet, bier en ouwehoeren). Door de zomersluiting van het bedrijf had ik mijn vakantie al geregeld, helaas had ik Corona gekregen van een collega (iets futloos en schrale keel) maar de dag van mijn vertrek (roadtrip Denemarken en Zweden) testte ik gelukkig negatief, pfff. Alleen op reis voor het eerst in m'n leven was effe wennen, maar het is een heerlijke trip geworden, goed uitgerust en heb mezelf nog beter leren kennen. Ook dat de geldbuidel aardig dun was geworden... 😉 Ondertussen bij de Yamaha FJR-Club Nederland ben ik eind augustus geheel onverwacht penningmeester geworden, aangezien de vorige er door onenigheid geen zin meer in had. Ik was sinds vorig jaar al zijn back-up dus men is erg blij dat ik (wel) de juiste boekhoudkennis beheers en toepas. Kostte me ruim een maand om de boeken in balans te krijgen, maar dat is het leukere werk. Vastbijten in problemen en blijven puzzelen totdat het is opgelost. Fysiek werk staat voorlopig in de ijskast dus na wat sollicitaties op kantoorfuncties, start ik volgende week bij OFN in Geldermalsen als financieel administratief medewerker (boekhouder in de volksmond), terug in mijn oude beroep dus. Was aangedragen door het UWV en bleek - na een aantal bezoekjes en gesprekken - dat bedrijf en ik in dezelfde frequentieband zaten. Oktober is mijn proeftijd zonder salaris maar behoud van WW (proefplaatsing), lijkt een slechte deal hoor ik sommigen denken maar hierdoor is er nauwelijks werkdruk, kan ik in mijn eigen tempo ingewerkt worden, wennen aan louter vrouwen op de afdeling en volgt sowieso een contract van een half jaar (met salaris). En ik zit komende winter in ieder geval overdag warm. 😉 Ik meld me over een tijdje weer.
  2. NC750xd

    Complete newbie: René

    Bedankt allemaal 👍
  3. NC750xd

    Complete newbie: René

    Tijd weer voor een laatste update... Zoals verwacht is een officiële goedkeuring door een UWV-arts niet uitgevoerd, maar ben ik geruisloos overgegaan van ZW naar WW. En met oriënteren en solliciteren was ik toch al een tijdje mee bezig. Diverse uitzend- en wervingsbureau's waren er vooral op gebrand mij te porren als chauffeur horeca-fijndistributie, maar daarvoor bedankte ik vriendelijk. Eind april zag ik in het lokale krantje een vacature voor werkvoorbereider bij een bedrijf (specialist in het 2D en 3D vormgeven van houten halffabrikaten en eindproducten voor met name de meubelindustrie) in Culemborg. Specifieke ervaring had ik totaal niet maar in principe is alles te leren toch? Het kan juist ook een voordeel zijn wanneer een bedrijf een "blanco" persoon helemaal intern kan opleiden en in de gewenste vorm kan kneden. Bovendien de manier waarop de vacature geschreven was, klonk mij rete-interessant in de oren. Dus meteen gebeld, openhartige brief geschreven, alleen mijn cv-titel gewijzigd van financieel-administratief specialist naar multifunctioneel talent en de hele boel gemaild. Ikzelf gaf het niet heel veel kans overigens... Hoe groot was mijn verbazing toen ik een week later werd gebeld door de directeur, die mijn sollicitatie nog helder in zijn geheugen had staan en benieuwd was naar de persoon áchter het cv. Een gesprek van een vol uur volgde en de dag daarop een officieus rondje door het bedrijf. We zaten duidelijk op dezelfde golflengte, erg prettig. Enkele weken later had ik nog een officieel gesprek met hun werkvoorbereider, afgelopen dinsdag bood de directeur mij de baan aan en vandaag heb ik het contract ondertekend! Ik ga eerst een paar maanden als productiemedewerker aan de slag om alle stadia in de productiehallen te leren kennen en daarmee de basiskennis te vergaren die noodzakelijk is om later werkvoorbereider te kunnen worden. Toch wel een apart gevoel hoor, tikkeltje spannend maar vooral nieuwsgierig. PS. Mijn C-rijbewijs + Code95 wil ik behouden, dus in 2024 de 35 uur nascholing doen. Kan altijd nog eens van pas komen, al is het alleen maar om tijdens de verplichte bedrijfssluiting (zomervakantie) weer eens enkele dagen voor mijn eigen plezier in een vrachtwagen te kruipen. 😉
  4. NC750xd

    Ben er ook weer !!

    Filmpje mwah, de soundtrack helemaal goed!
  5. NC750xd

    Daar zijn we weer

    Topic gelezen, denk nog, nu komt de clou, helaas...
  6. NC750xd

    Complete newbie: René

    Allemachtig! Mijn laatste bijdrage in mijn draadje is anderhalf jaar geleden! Sindsdien heb ik nog wel dit forum bezocht maar de laatste keer is ook vast weer een aanzienlijke tijd terug. Sorry. Maar zoals o.a. @doemijnbest destijds vroeg, vind ik dat het echt weer tijd is voor een update want er is heel veel veranderd en grotendeels positief. Ook gewoon leuk voor jullie om te lezen. Inmiddels alweer ruim een jaar officieel gescheiden, officieel vrijgezel en dat bevalt mij uitstekend. Mijn moeder speurt diverse TV-programma's af of er een leuke dame voor me tussenzit, da's ergens wel weer grappig maar ook zinloos. Vrouwen... Leuk om (af en toe) iets gezelligs mee te doen, voor de rest red ik het prima zelf... Medio vorig jaar heb ik de hypotheek rond gekregen, ex uitgekocht en het huis volledig in eigendom gekregen. Dit proces heeft helaas een heel jaar moeten duren a.g.v. vertragingen door Corona, de ex en haar advocaat ("blaffende honden"), maar uiteindelijk had ik de beste bewijslast in handen. Dankzij lage rente, automatische aflossing en lange looptijd, lach ik me steeds een breuk zodra ik er aan denk. Het stukje "onderdak" was verreweg de grootste stressfactor de afgelopen twee jaar, en dat is nu verdwenen. Zo blij! Fysiek gaat het goed en ben ondertussen bij de fysio bezig met cardiotraining om mijn uithoudingsvermogen en spierkracht weer op niveau te krijgen. Door Corona-gerelateerde maatregelen ging ik er minder vaak op uit en dat merk je op den duur toch aan bepaalde dingen. Psychisch gaat het ook goed, maar ik merk ook dat ik niet meer die "rots in de branding" ben, een deel van de stabiele nuchterheid ben ik kwijt. Misschien had ik wel teveel nuchterheid. Mijn verstand heb ik gelukkig nog steeds waarmee ik onnodige misverstanden kan voorkomen, maar dat "het beessie" toch een iets andere persoonlijkheid is geworden, merk ik zeker. Hopelijk is het iets positiefs. Tijd zal het leren. Nou ja, "de tijd"... Door de lagere nuchterheid heb ik de tegenslagen uit het verleden afgesloten door afscheid te nemen van mijn "no options" kleine trouwe koekblik (Daihatsu Cuore van 22 jaar) en die te vervangen door een jonge "full options" Honda HR-V. Strak onderstel zonder sportieve aspiraties en comfortabel van A naar B, C, D, etc. terug naar A. Rondje Noord-Holland, Zeeland, Mergelroute of Drenthe. Heerlijk, gewoon een stukje toeren net als op de motor. Vanuit het UWV blijft het stil terwijl ik vorig kwartaal herkeurd had moeten worden, waarschijnlijk heeft men nog steeds achterstand in te lopen, maar waarschijnlijk heerst ook daar Corona. Straks maar even een berichtje sturen naar mijn contactpersoon of reïntegratiebegeleidster (want die is al wel toegewezen), wanneer ik herkeurd ga worden. Misschien kan ik bij het UWV solliciteren, hihi. Af en toe spit ik een variëteit aan vacatures door om mijn gevoel hiervoor te peilen. Wisselend. De makkelijkste keuze is weer een kantoorbaan (minst belastend, 36 upw, goed salaris) maar vrees dat ik daarop ook weer snel ben uitgekeken, hoewel dat natuurlijk sterk afhankelijk is van soort bedrijf, sfeer en collegialiteit. Althans mijn verstand zegt "kantoor", mijn gevoel wil liever gebruik maken van het C-rijbewijs, of wellicht kom ik uit ergens in het midden. Ik ben er nog niet uit, terwijl mijn handen jeuken om mezelf weer nuttig te voelen en een dagelijkse regelmaat op te bouwen. Afijn, ik ben er weer (nog steeds).
  7. Daniel, toen ik had besloten dat ik het vak van vrachtwagenchauffeur wilde gaan beproeven, heb ik gewoon de studieboeken voor de theorieexamens gekocht en twee maanden later was alles geabsorbeerd. Vervolgens iets van 30x examen gedaan (online oefenexamens wel te verstaan) en ook 30x geslaagd. De 3 echte examens gingen gesmeerd (7 foutjes totaal). Als je je een beetje interesseert in techniek en logisch kan redeneren, weet je het meeste al voortijds en blijft er eigenlijk maar weinig stof over om echt te kunnen reproduceren. Alleen het praktijkexamen besloten terrein vond ik best lastig, maar wel heel leuk om te doen. Succes!
  8. Voor de lol eens een figuurreeks gedaan... Hahaha, vraag 3 had ik fout. Hahaha, de uitleg die gegeven werd kwam niet eens overeen met de reeks, hahaha... Ben ik nu niet slim genoeg om chauffeur te worden?... Hoe dan ook, ik heb weer gelachen vandaag, dus geleefd.
  9. NC750xd

    Nagamiji aka Christa

    Was ook voor mij even schrikken. Was zeer begaan met anderen, veel meer dan met haarzelf, wat ik uit onze digitale gesprekjes duidelijk kon opmaken. Haar leed is nu geëindigd, ze leeft verder in onze gedachten en harten. Sterkte aan iedereen...
  10. NC750xd

    Complete newbie: René

    Mij lijkt het ook best wel goed (fijn) om weer eens met een chauffeur mee te gaan die minder fysiek zwaar werk doet. Maar door Corona en de voorzichtigheid die veel mensen logischerwijs bezighouden, zal dat nog lastig zijn. Beter om eerst de scheiding er door te krijgen denk ik, en dan pas vooruit te kijken...
  11. NC750xd

    Complete newbie: René

    Zodra ik merk dat ik me wat eenzaam begin te voelen, pak ik de fiets of auto en naar het centrum, bouwmarkt of relaxen aan de Lek. Bellen of appen met m'n moeder, zwager of een vriendin sowieso wekelijks en extra als het pokkeweer is. Sommige dagen kan ik me nergens toe bewegen en bak dan wat saucijzenbroodjes en kijk een opgenomen film terug. 's-Middags een tukkie op de bank lukt dan ook nog wel. De broeksriem moet daarna wel een tijdje wat ruimer staan...
  12. NC750xd

    Complete newbie: René

    Even een kort teken van leven. Ja, ik leef nog maar mag nog niet aan het werk of zelfs aan werk denken van m'n behandelaars. Dat is best lastig want als ik een goede (mentale) dag heb, voel ik me sterk en zou dolgraag aan het werk zijn, wat dat ook mag zijn. Maar ik weet ook dat ik nog steeds slecht tegen drukte/stress/onverwachte situaties kan, spring dan of gemakkelijk uit m'n vel, of ik trek me juist terug en zoek de rust op. Fysiek ben ik aardig opgeknapt, maar de kracht in m'n handen/vingers is nog benedenmaats en gaat meestal gepaard met (spier?)pijn. Fles frisdrank openen gaat soms gewoon niet eens, heel maf. Het onderbeen waaraan ik vorig jaar ben geopereerd, is nog steeds een zorgenkindje. Zeer gevoelig voor stoten, merk vaak pas dat ik het ietsje heb gestoten aan een nat aanvoelende sok van het bloed. Ook blijft het iets dikker en warmer dan het andere been. Vorige week bij de huisarts geweest (moest van m'n moeder want ze maakte zich zorgen...) en volgende week controle bij vaatdiagnostiek en een gesprekje bij de chirurg. Hopelijk valt het mee. Een maandje geleden ben ik wel weer gestart met vrijwilligerswerk, chauffeur bij Klaartje (ouderen-vervoersdienst) in Culemborg. De drempel was redelijk hoog voordat ik uiteindelijk de stap zette, maar sociaal contact en waardering trokken mij daar overheen. 's Morgens de bus ophalen, kopje koffie drinken, even ouwehoeren met de vaste ploeg op kantoor en met andere chauffeurs, het doet me goed op meerdere vlakken. Het liefst rij ik alleen (zonder bijrijder), blijf dan lekker bezig en behoud het best de controle. Voelt ook heel fijn om weer iets nuttigs te doen, ook al is het met zweterige handschoenen aan en mondkapje op. Voor de rest ben ik meestal thuis maar zit weinig stil, kan ik eigenlijk ook niet. Ik erger me aan heel veel dingen, zoals woekerend onkruid wat een halve meter per week lijkt te groeien, loszittende stukjes behang, vlekjes op het laminaat, ineens een steentje wat vastzit in het profiel van een autoband en waar je "getikt" van wordt als je net de snelweg oprijdt, mensen die de Corona-regels niet respecteren en rakelings langs mij lopen etc. Heb diverse projectjes lopen waar ik verder mee ga als ik zin daarin heb, zoals zwevende nachtkastjes met ingebouwde uplights, TV-meubel, actieve koeling op de (oude) TV zodat die het nog een tijdje volhoudt, gereedschapskoffer-interieur speciaal voor accu-boor & -cirkelzaag en alle accessoires, CD/DVD-rek van Douglashout en staal, zolder herindelen en verrijdbare werkbank maken zodat ik comfortabeler kan klussen en eenvoudig een werkstuk aan de kant kan rollen als er een was gedraaid moet worden. Ik luister graag naar muziek en dan vooral van goede hifi-kwaliteit. Heb een maandje geleden m'n 26 jaar oude monitor-speakers eindelijk vervangen door slanke witte vloerstaanders van Monitor Audio, uiteraard ook de kabels vernieuwd (AudioQuest). Klassiek, R&B en HipHop klinken weer zoals het bedoeld is (vooral het láág dendert lekker op de trommelvliezen) en de stemmen van o.a. Pavarotti, Domingo en Sinatra krijgen mij weer emotioneel (strak, warm en krachtig, alsof ze voor me staan). Later dit jaar zal ook de Technics 5-kanaals receiver vervangen gaan worden door een 2-kanaals Yamaha. Pure stereo blijft toch verreweg het mooist voor mij. Tot zover mijn korte teken van leven...
  13. NC750xd

    Complete newbie: René

    Precies. Qua boekhoudwerk weet ik precies wat ik leuk vind en zo, maar in chauffeurswerk ben ik nog heel erg zoekende. Tzt weer gewoon zoeken, proberen, vallen en weer opstaan. En er zal heus wel iets op mijn pad komen waarbij alles op z'n plek valt. Wellicht een combinatie van kantoor- en chauffeurswerk, wie zal het zeggen...
  14. NC750xd

    Complete newbie: René

    Iedereen bedankt voor de reacties
  15. NC750xd

    Complete newbie: René

    M'n lichaam hield het ook prima vol, totdat het tempo te snel te hoog werd en ik continue aan het planken was. Een week later wist ik dat ik dat niet ging volhouden. Maar opgeven zit niet in mijn aard en ik ben de afgelopen jaren wel wat pijn gewend dus negeerde ik de symptomen. Helaas leidde deze pijn (voornamelijk in de handen) tot uitval, huiswaarts kon ik nauwelijks nog m'n autostuur vasthouden. Ik denk voorlopig niet na over vervolgwerk, eerst die scheiding afhandelen en lichaam/geest weer op rit krijgen, daarna kan ik weer aan mijn toekomst werken.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden