Spring naar bijdragen

andreZH

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    37
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

andreZH's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Waardering in de gemeenschap

  1. Ik heb niet gezegd je op binnenland geen E6 kunt krijgen Tja als mensen dat ook doen voor D5 of minder gaan rijden Ik ga wel met Transavia naar Portugal lijkt me beter
  2. Als dat zo is dan vraag ik me af of veel chauffeurs met een werk en denk niveau op MBO-3 / 4 nog wel op hun plaats zitten Misschien is het daarom veel van mijn ex collega's nu als procesoperator in de industrie rondlopen E6 kreeg je op buitenland als vergoeding voor het weg zijn, je kon met E6 ook geen weekenden weigeren met D5 kon dat wel je kon met D5 ook grensoverschrijdende ritjes weigeren E6 niet Daarom betaalde ze vaak E6 dan was je gewoon altijd en overal inzetbaar
  3. Helaas kun je met het functiewaarderingen boek alle kanten op het is maar net hoe je het leest. Wat ze kunnen doen is haygroup een contra onderzoek laten doen advocaat in de arm nemen en in een keer sector wijd dat gezeur over functie taken en verantwoordelijkheden de kop indrukken Als individue kun je per 1-1-2017 ergens anders starten of slikken
  4. Ho wacht even, CAO beroepsgoederen vervoer Hoofdstuk I Algemeen Artikel 1 Karakter De bepalingen in deze CAO hebben een standaardkarakter, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven. dit houd in: Standaard- of minimum-cao Cao’s zijn onder te verdelen in standaard- en minimum-cao's. Het belangrijkste verschil is dat bij een minimum-cao van de cao mag worden afgeweken en bij een standaard-cao niet. Ook niet als dit voor de werknemer gunstiger is. Standaard-cao Een standaard-cao is een cao waarbij aanvullende arbeidsvoorwaarden niet zijn toegestaan. Dat betekent dat partijen (op instellingsniveau) nooit iets mogen afspreken over zaken die al in de cao geregeld zijn. Die partijen kunnen bestaan uit werkgever en werknemer, de werknemersorganisaties zoals LAD of de OR (ondernemingsraad). Minimum-cao Bij een minimum-cao geldt dat de cao de ondergrens is van wat de werkgever mag bieden. Hij mag afwijken van de cao op voorwaarde dat dit ten gunste is van de werknemer. Zo kan een werknemer bijvoorbeeld een hoger salaris krijgen dan in de salarisschalen van de cao staat. CAO besloten personen vervoer HOOFDSTUK 1: ALGEMEEN Artikel 1 Werkingssfeer a. ............... b. De CAO bevat minimum arbeidsvoorwaarden met een à la carte model waarbij tussen werknemer en werkgever schriftelijk aanvullende afspraken kunnen worden gemaakt. dat houd dus in dat de CAO beroepsgoederenvervoer leidend is en niet van af mag worden geweken. maar stel jij wil geen weekenden werken omdat na een scheiding de kinderen dan bij je zijn en je in het individuele arbeidscontract dat afspreekt lijkt het mij sterk een rechter daat tegen zal zijn. Je staat juridisch dus zwakker zeker als je lid bent van de bond, dan komt het er op aan of je bereid bent je baan in te zetten en of je werkgever jouw graag genoeg wil houden en akkoord gaat.
  5. Dat zijn de minimale voorwaarden waar partijen aan moeten voldoen zoals overeengekomen in een arbeidscontract. Als individuele afspraken slechter zijn dan cao geld cao, als ze beter zijn geld individuele afspraak...
  6. Die erosie is al jaren aan de gang vroeger kreeg voor ADR transport altijd E6 ben persoonlijk een paar keer wezen zeuren dat ADR buitenland een meer waarde had en eigenlijk F7 betaald moest worden en ik reed veel Rusland wat ik qua werk, formaliteiten en moeilijkheidsgraad een extra dimensie vond hebben en dus eigenlijk extra beloond. Op een gegeven moment werd ADR voor stukgoed verplicht en gelijk de eisen die aan het ADR werden gesteld verlaagd, het ADR was veel makkelijker geworden om te halen. Kort daarna zag je container chauffeurs voor D5 met ADR rond rijden en werd het specialisme van gevaarlijke stoffen gebagitaliseerd, behalve als er wat gebeurde dan stonden de kranten vol en liep je het risico de bak in te draaien als er wat door schuld bewezen kon worden ... dat is dus nog steeds zo, de maatschappij kan niet zonder gevaalijkestoffen maar de risico's voor transport worden volledig op de chauffeur afgewententeld ...
  7. Voor niets werken kun je overal Altijd grappig hoe iedereen de mond vol heeft over goed opgeleiden chauffeurs met veel verantwoordelijkheid en dan angstvallig stil is als het over de cao gaat om die 13,91bruto een paar cent omhoog te krijgen....
  8. Oja weet hoe dat gaat heb het ook een keer mee gemaakt, baas huurde haygroup binnen voor de autoriteit die herklassificeren de functie en dan is het maar net waar ze in het functie gebouw willen uitkomen. Bij intellectuelen worden er taken en verantwoordelijkheden bij verzonnen en wordt de functie zwaarder geclassificeerd bij werd mn functie uitgekleed en geherclassificeerd naar beneden dus. Mn loon bleef hetzelfde ook konden ze dat na een overgangsperiode aanpassen maar uit goodwill werd dat niet gedaan. Maar je voelt je genaaid en niet serieus genomen ...
  9. Klopt helemaal, Wilde gewoon een punt maken je niet slaafs alles moet accepteren wat in de cao staat of wat fnv stl en/of werkgevers je voorspiegelen. Wat bij mooy gebeurt is echt te zot voor woorden dat het FNV met het STL en mooy afspraken maakt neem aan de ondernemingsraad en de achterban er wel bij betrokken zijn anders is het nog gekker dan ik denk ....
  10. Onzin, als je in je arbeidscontract bij indiensttreding afspreekt je geen weekenden werkt kunnen ze het je niet verplichten.
  11. Het is wel grappig hoe ze iedere keer de functie herwaarderen en de functie (altijd) omlaag waarderen. het blijft triest de functie net boven die van een schoonmaker gewaardeerd wordt en je niet in staat bent om met een gewone werkweek van 40uur een modaal inkomen kan vergaren. Zeker als je ziet hoe de wet en regelgeving er in het salaris heeft ingehakt. Als ik bij Mooy zou werken ging ik gelijk weg voor D5 kun je overal werken ...
  12. Als het aan mij had gelegen reden we nu nog met een werkboekje, maakte ik 35 weekenden per jaar en reed naar alle uithoeken van europa en delen van azie. Maar helaas die tijd is voorbij, we moeten onder ogen zien dat de overheid en de politiek ons in het "gareel" willen krijgen, en net zo gaan werken als elke andere werknemer in nederland. Natuurlijk zijn er beroeps specifieke omstandigheden, maar die zijn er in andere beroepen ook. En zij krijgen het ook voor elkaar om de zaakjes netjes zoals de overheid en politiek graag ziet geregeld te krijgen. Het wordt de hoogste tijd dat wij als chauffeurs eens gaan in zien dat onze baan een gewoon baantje is net als elk ander baantje in nederland, met zijn normale verplichtingen en rechten. Een fatsoenlijke waardering en bijbehorende beloning, normale werkdagen en genoeg vrijetijd om alle evaringen en frustraties opgedaan tijdens het werk te verwerken en te kunnen voldoen aan onze maatschappelijke verplichtingen. Stop met dromen, en zie de realiteit onder ogen. Verander voor dat men U veranderd op hun voorwaarden. VERANDEREN BEST,MAAR DAN WEL OP ONZE VOORWAARDEN.
  13. Hihihi eerder door schade en schande en vele euros minder wijs geworden ....
  14. Das ook precies het punt waar het om draait, Er wordt een illegale opdracht gegeven je doet het niet werk weigering vind men, doe je het wel loop je zelf grote (financiele)risico's.
  15. Kwestie van planning om te zorgen dat een chauffeur niet met 67 uur in koblenz komt stil te staan. Bovendien durft de baas dat zwart op wit te geven? tegenwoordig is het zo als je iemand dood rijd en je zit over je uren dat men snel dood door schuld ten laste legt. Lekker ga je de bak in en gooien ze de sleutel weg. Onzin ik wil zoveel mogelijk uren werken en betaald krijgen als ik van huis ben, als dat niet mag ben ik liever de onbetaalde uren gewoon lekker thuis.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden