Spring naar bijdragen

Da Raymzter

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    350
  • Geregistreerd

  • Gewonnen dagen

    1

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Da Raymzter's Achievements

Explorer

Explorer (4/14)

  • Very Popular Rare
  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

622

Waardering in de gemeenschap

  1. Vind dat altijd wel vermakelijk om te zien.....😁
  2. Om een typegoedkeuring te krijgen moet een koppeling en de haak 1 miljoen lastwisselingen (optrekken of remmen) kunnen doorstaan zonder te breken of los te komen bij halve kogeldruk. Bij incidenteel gebruik zijn dat heeeel veeel km's. Bij permanent gebruik heb je dat toch wat vlugger. Daarnaast helpt ook het soort aanhanger en kogeldruk. Een enkelasser zal altijd meer op de dissel en dus kogel drukken dan een 2- of 3-asser middenas. Deze zullen vlugger een negatieve kogeldruk (de kogel omhoog trekken) opleveren en daarmee de koppeling zwaarder belasten.
  3. Klopt. Maar aanhangers en caravans kennen geen apk/controle. Daar zit het risico en meestal ook het probleem.
  4. Beste Sprinter, ik denk dat die landen zouden willen dat ze zich er druk om konden maken. Ons egoisme als welvarende wereld maakt dat in die werelddelen dit virus (en waarschijnlijk nog vele anderen) welig kan tieren. Maar toch wordt er vrolijk gereisd waardoor het tegengaan van verspreiding een utopie is. Zoals de WHO al meermalen aangegeven heeft, zet het meer zoden aan de dijk om zoveel mogelijk mensen een prik aan te bieden ipv een klein deel wel 3 of meer. Nu terug naar mijn mening: we zijn met veel te veel mensen (en dieren) op een kleine oppervlakte. Dat bevordert de verspreiding van oa dit virus. Ik vermijd actief drukte en zoek geen evenementen/kroegen etc op. Dat is risicoverlagend en beschermend gedrag volgens mij. Ander punt is dat ons lichaam bescherming opbouwt tegen vreemde stoffen. Dat is een natuurlijk proces en noemen ik maar even onze weerstand. Die weerstand bouw je op door aanraking met de betreffende stof. Dat kan maar op 1 manier: in aanraking komen met de betreffende stof. Dat kan dan weer onbewust door besmet te worden door een mens of dier die het bij zich draagt of door middel van een vaccin. Indien in beide gevallen de dosis maar klein genoeg is, begint het lichaam de tegenreactie, zonder dat je vreselijk ziek wordt en bouw je weerstand op. Het rare is echter dat de nu gebruikte vaccins niet de stof zelf bevatten, maar het lichaam aanzetten tot productie van iets vergelijkbaars. Dit is op de korte termijn wellicht het beste wat we kunnen doen, maar de effecten hiervan op lange termijn zijn nog niet bekend (die tijd is nog niet verstreken sinds introductie van deze vaccins). Ik heb daarom op dit moment mijn vraagtekens of het vaccin een meerwaarde is tov een natuurlijke blootstelling aan dit virus. Bij massale blootstelling zal er een soort van groepsimmuniteit optreden, wat de gevolgen van een besmetting dusdanig licht maken, dat we dit wellicht gaan zien als een normale griep/ziekte. Ik meen dat van de week Gommers??/Osterhaus?? (Even de juiste naam kwijt) ook iets in de trant geroepen heeft. Ik verwacht niet dat mijn betoog uw mening beinvloed, maar hoop dat ik mijn standpunt duidelijker heb kunnen maken.
  5. 100 euro is voor een minimumloner tegen de 6% erbij. De inflatie is niet veel lager dit jaar, dus voor 1 jaar is dat meer noodzaak als hoog ingezet, naar mijn mening.
  6. Jij beschrijft hier precies de reden waarom ik vraagtekens heb bij deze spuit en de 'indirecte dwang' die op ons uitgeoefend wordt. Ik ben niet graag afhankelijk van iets of iemand. Financieel niet, medisch niet en arbeidsgerelateerd ook niet. Dat geeft mij een gevoel van vrijheid, eigen wilsbeschikking. Ik ben geen medicus, dus kan geen inhoudelijke discussie aangaan over de inhoud van de prikken. Maar de zachte dwang, het ongeorganiseerde wat ik op priklocatie gezien heb en de discussie over 3e prik terwijl een groot deel van de wereld nog niet eens de mogelijkheid tot een 1e prik heeft gehad, maakt dat ik nog niet overtuigd ben om een prikje te scoren.
  7. Da Raymzter

    Voorruit foto's

    Enkel actief tussen 5 en 10.......
  8. Dank je wel voor je duidelijkheid. Ik ben zo'n egoist. Ik stel voor dat je ten allen tijde voldoende afstand tot mij bewaart. Zijn we allebei blij.
  9. Da Raymzter

    Een week van een koetelaar

    Ik dacht dat jij niet buiten werkte bij slecht weer? 🤣 Mooi werk overigens
  10. Van mij hadden de hulpdiensten ook nog even mogen wachten. Lost zo'n probleem zich vanzelf op......
  11. Da Raymzter

    Vrachtwagen in de berm

    Is helaas alleen bij denken gebleven...
  12. Da Raymzter

    wist je dat

    Ziet er goed uit in die kleuren Alain. Is zo te zien een XF.
  13. Da Raymzter

    Weeda

    Als de vertraging van het voertuig meer is als 3m/s2 (dan hang je al serieus in je gordel), moeten de alarmlichten automatisch aangaan bij redelijk recente auto's, ongeacht of die vertraging door de voetrem, retarder of noodremsysteen veroorzaakt wordt. Hier zit volgens mij ook nog een hele kleine tijdsfactor op, maar die weet ik niet meer uit mijn hoofd.
  14. Da Raymzter

    Weeda

    Het rempedaal wat tegenwoordig gebruikt wordt (het hangende exemplaar), heeft nog steeds een inwendig dubbel ventiel wat de luchtdruk doorlaat naar de wielen bij bediening. De kracht die je moet gebruiken om op de rem te trappen wordt ook nog steeds opgewekt door inwendige veren en membranen. Dit zorgt er ook voor dat het pedaal terugkomt als je geen kracht meer zet. In dit pneumatische deel zit een bepaalde vertraging (drukgolf die zich moet opbouwen/voortplanten) in de leidingen en verlies (langs diverse afdichtingen, koppelingen etc) voordat de gevraagde remdruk bij de wielen is. Wat erbij gekomen is sinds EBS, is een elektronische sensor vlakbij het ophangpunt die de verplaatsing van het pedaal en de snelheid waarmee die verplaatsing plaatsvind, registreert. Hieruit wordt een 'remvraag' of 'vertragingsvraag' bepaald die de bestuurder blijkbaar van het voertuig verlangt. Deze wordt naar de remcomputer gestuurd en deze stuurt meteen de asmodulatoren aan. Deze elektronische signalen gaan zo snel dat tijdverlies er eigenlijk niet meer is. Enkel is er nog tijdverlies in de drukopbouw in het laatste stukje remleiding naar de wielen. Een 'remvraag' wordt naar de remcomputer gestuurd in de vorm van een gewenste vertraging, ergens tussen de 0 en 6,5 m/s2. Dat zijn waarden die het voertuig ook kan halen. Het EBS systeem meet en regelt constant de remdruk per wiel afhankelijk van belading, stuurhoek etc om aan de remvraag te voldoen. Niet meer en ook niet minder. Laat jij het pedaal ook maar het geringste los, stelt de sensor dat vast en reduceert dus de remdruk naar de wielen. Bij een AEBS noodremming wordt door de AEBS radar/computer direct 8,5 m/s2 vertraging gevraagd. Het voertuig haalt deze niet, maar het maakt wel dat er direct maximale remdruk op de wielen gezet wordt. Het ABS en ESP regelgedeelte van het EBS systeem blijft hierbij gewoon werken. Enig verlies door in moeten drukken van het rempedaal en vasthouden bij duiken van het voertuig wordt hiermee voorkomen. Belangrijk in deze is ook om te melden dat ook de wielrem steeds beter gaat pakken en meer remkracht levert, naarmate de remming langer duurt. Doordat de bij de AEBS remming geen druk losgelaten wordt, en deze sneller begint te remmen als een voetremming, rem je uiteindelijk meer en harder af.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden