Spring naar bijdragen

Da Raymzter

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    385
  • Geregistreerd

  • Gewonnen dagen

    1

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Da Raymzter's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • Very Popular Rare
  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

663

Waardering in de gemeenschap

  1. GDI staat voor Gasine Direct Injection (directe benzine injectie, net als een moderne diesel idd). Als ik de foto die Robniat een tijd geleden van de auto gepost heeft, is die nog van ver voordat Mitsubishi hiermee begon. Wel mooie degelijke L200, die generatie. In 4x4 vind ik dit nog steeds een beer van een auto om te zien.....
  2. Kleine aanvulling: er wordt met ons geld gesmeten, wat de huidige en volgende generaties belastingbetalers mogen gaan betalen. Gratis geld bestaat namelijk niet. Dit schijnen velen nog niet te begrijpen
  3. Da Raymzter

    Kaart uitnemen 54

    die auto rijdt even goed, met of zonder kaart.........
  4. De actros MP5 zoals Matthieu rijdt is het eerste jaar na introductie maar in 2 smaken verkocht: ofwel met cameras, digitaal dashboard en alle veiligheidssnufjes, ofwel met gewone klokjen, spiegels en veiligheidssnufjes als optie. In die uitvoering was het verplichte lijnherkennen en noodremsysteen (LDWS & AEBS) aanwezig, maar ACC een extra optie. Na een jaar heeft MB dit losgelaten en kun je ook bijv spiegels icm digitaal dashboard en diverse electronische hulpmiddelen bestellen. Meen dat ze om dit te promoten de Actros F en L introduceerden.
  5. Haantjesgedrag dus. Kan ik weinig medelijden mee hebben.
  6. Het kan een administratieve kwestie zijn als de fabrikant van het voertuig kan/wil aantonen dat het voertuig technisch geschikt is voor 44T of meer. Dan kan een wijziging van het kenteken aangevraagd worden. Ik heb er echter nogal wat voorbij zien komen waar op het CvO (conformiteitscertificaat) voor op het oog technisch identieke voertuigen bij de duitse/poolse er maar 40T staat bij de technisch maximale MTM en de nederlandse op 50T. Dan is dat een heel raar verhaal om er ineens een verklaring van een fabrikant bij te krijgen dat je 4T meer kunt hebben.
  7. Geen probleem Ger: Door de duitse wetgeving op 40T, is het grote gros van de vrachtwagens slechts gekeurd/gekentekend op 40T. Als de MTM nu naar 44T gaat, zal een groot deel van de Duitse transportvloot vervangen moeten worden voor voertuigen met een technisch toelaatbare massa van minimaal 44T. Dat is nogal een kapitaalvernietiging voor de duitse bedrijven. In landen waar 44T of meer toegestaan is, zijn de voertuigen daar ook op gekentekend en mogen dus direct zwaarder zijn zonder extra investeringen.
  8. Dat kan ik snappen, vooral als je geen concreet alternatief of oplossing aanbiedt danwel verdedigd.
  9. Niet geheel verrassend deze houding. Zelfde in Spanje. Een verhoging naar 44T benadeeld de nationale transportfirmas tov de buitenlandse bedrijven. Dit is dus puur protectionisme van de eigen landgenoten in een zgn grote Europese Unie. Wordt tijd dat er duidelijke keuzes gemaakt worden: of unie met uniforme regelgeving, of losse lidstaten en ieder doet wat hij/zij wil.
  10. Even updaten en dan doet hij het weer. Laatste update voor Android had een bug, maar met de update van deze week is dat opgelost.
  11. Bij een rijdag zou dat wel kunnen. Ik denk alleen dat zulke rijdagen zonder laden/lossen oid bij de meeste chauffeurs niet vaak voorkomen.
  12. Boeken lijken geschreven door mensen die niet heel dicht meer bij de werkelijkheid zitten. Ik kan me niet voorstellen dat er heden ten dage iemand rustig een 2 uur kan stoppen om te lunchen zonder een belletje van de planning te krijgen.
  13. Da Raymzter

    Koelkast next gen

    32h na motor uit bij mijn weten. Dit om de accu niet leeg te trekken en te garanderen dat je nog kunt starten. Dit is zover mijn kennis reikt ook niet anders te programmeren/uit te schakelen.
  14. Sterkte Pierre, een goed herstel toegewenst. En wees blij met je werkgever. Dat had heel anders kunnen aflopen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden