Spring naar bijdragen

DwiseD

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    10
  • Geregistreerd

Over DwiseD

  • Verjaardag 14 januari

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Brabant

Recente profielbezoeken

1014 profielweergaven

DwiseD's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • Collaborator Rare
  • First Post Rare
  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

22

Waardering in de gemeenschap

  1. @RG73 Heb je geen naaste collega's ofzo waar je wat aan kunt vragen? Zeker met praktische zaken kan het handiger zijn als je het ook gelijk kunt zien......
  2. Het klopt inderdaad wat je zegt. Pas boven de 40 krijg je overuren betaald. Wat je zegt over 8uur contract gaat niet perse op. Er zijn genoeg branches waar je 32 uur (of minder) op papier werkt en waar overuren gewoon extra uitbetaald worden. Alleen is het hier dan ook niet 'normaal' om meer uren te werken en dat is het in het transport wel. Dit is tenminste hoe ik het tot nu toe begrepen heb.
  3. Je geeft zelf aan dat je vaak deze (bijna) ongelukken ziet gebeuren. Hoe zie je dat dan als je er uit de buurt blijft? Soms heb je gewoon niet de keus dat alles super veilig gaat daarbij vind ik bedrijven waar altijd alles super veilig zou moeten gaan ook niet altijd zo prettig en veilig door al die voorschriften. Ik denk dat je het altijd zo veilig mogelijk moet doen. Als het echt te onveilig is los je niet totdat het wel veilig kan. Daar ben je altijd nog zelf bij. Ik vind het juist fijn aan dit beroep dat je daarin ook nog zelf mag nadenken.
  4. Het is nu eenmaal een feit dat chauffeur zijn en alles wat daarbij komt kijken (laden en lossen) vwb gevaarssetting nu eenmaal gevaarlijker is dan bijv. hele dag achter een computer zitten. Zo zijn er ook weer beroepen die gevaarlijker zijn dan chauffeur zijn. Hier zul je allereerst jezelf heel goed bewust van moeten zijn en daarbij moeten zien waar die gevaren liggen. Want ook binnen het chauffeursberoep ist ene gevaarlijker als het andere. Risico's kan je tot een minimum proberen te beperken, maar je zult ze nooit helemaal kunnen uitbannen. Dat is nu eenmaal zo. Dit zal in stukgoed met een zeilentrailer bijv. weer lastiger zijn zijn dan met een koeltrailer met net gestapelde pallets. Het is wat het is. Als je daar niet tegen kan kun je inderdaad misschien beter achter bijv. die computer gaan zitten. Dat is niet kinderachtig bedoeld....
  5. Het is altijd makkelijk van de zijlijn zulke dingen te roepen. Je moet als werknemer zelf ook nadenken over je eigen veiligheid en dit niet in steeds meer protocollen willen vangen. Uit dit ongeval kan ik niet opmaken dat dit de schuld van het bedrijf zou zijn (direct of indirect). Vind het dan storend om op die manier een bedrijf gelijk negatief neer te zetten... Maar volgens mij al eerder gezegd dat het erg is wat er is gebeurd en dat je ook zeker moet onderzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren.
  6. Veel te kort door de bocht.... Laat hem anders zelf ff antwoorden...
  7. Ja en wat wil je daarmee zeggen? Volgens mij wordt er ook gewoon hard gewerkt.. Zo'n ongeluk is natuurlijk verschrikkelijk en moet ook goed uitgezocht worden hoe je dit kan voorkomen, maar om dan direct te roepen wat voor dikke auto's ze rijden.... 🤔
  8. Ik zou het gewoon doen! Al doende leert men toch? Met vallen en opstaan... Met schade en schande wordt men wijs... Dat soort wijsheden komen bij mij op als ik je vraag lees... 😉
  9. Met dat gewone griepje liggen ook regelmatig in het griepseizoen de ic's vol. Zoek maar naar artikelen uit kranten uit bijv. 2018. Dit zelfs met de griepprik die ieder jaar uitgedeeld wordt. Zo onschuldig is een echte griep oftewel influenzavirus dus ook niet...... Maar ja, alst maar geen corona is.....
  10. DwiseD

    Heeft dit de krant gehaald?

    Toch is dit artikel van kort geleden. Blijkbaar wel nieuws. Ik snap je boosheid wel alleen roept het bij vooral ook verdriet op als ik het lees. Hoe kunnen mensen zo wreed zijn inderdaad.... Helaas is deze wreedheid waarschijnlijk de wereld nog niet eens uit...
  11. Als het wachten op terugladen ergens wat langer gaat duren. 'je moet toch nog pauze maken....'
  12. DwiseD

    Huh???

    Haha ik moet eerlijk zeggen dat ik hem eerst ook niet doorhad. Nu schat ik mezelf toch niet zo achterlijk in.... Had jullie toch ff nodig om hem te snappen. Best flauw eigenlijk als je hem eenmaal wel snapt.... Maar dat zal vaak zo zijn denk ik bij dit soort dingen... Wel weer wat geleerd vandaag 😉
  13. Bedankt voor het welkom! Nog ff kort echt voorstellen dan. Ik heet Dennis woon met vrouw en 2 jonge kids samen in Brabant. Sinds een jaar weer in het transport werkzaam na 10 jaar zorg. Dat liep om verschillende redenen niet goed meer. In mijn leven voor de zorg bij defensie als chauffeur gewerkt en dus ook rijbewijzen gehaald. Liefde voor rijden is er altijd gebleven. Vandaar vorig jaar code 95 gehaald. Had ik daarvoor nooit nodig... Heb toen ook Adr gehaald wat ik nu eigenlijk niet echt nodig heb maar goed... Werk nu bij een bedrijf waar ik oa. veel lengtetransport met tautliners doe, maar ook andere takken van transport. Pallet is me zeker ook niet vreemd 😉 Ik heb laatste tijd veel info hier kunnen vinden. Erg fijn. Hoop nu met momenten wat actiever aanwezig te zijn. Tot spreeks en misschien tot ziens Dennis
  14. Beste mensen, Ik probeer het maar even door reactie te geven dit topic. Ik lees al een hele tijd mee en probeerde al eerder een topic aan te maken om me voor te stellen maar dit gaat niet. Ik krijg zeg maar het balkje om nieuwe topic aan te maken niet werkend. Weet iemand hoe dit op te lossen? Alvast bedankt en ook voor de vaak zinvolle en soms wat minder zinvolle onderwerpen 😉 Heb er zeker al wat aan gehad! Grt Dennis
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden