Spring naar bijdragen

euromast

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    9
  • Geregistreerd

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

euromast's Achievements

Explorer

Explorer (4/14)

  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

20

Waardering in de gemeenschap

  1. ZOETERMEER - De politie en de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) komen steeds vaker chauffeurs tegen met een verkeerd of onvolledig ingevulde vrachtbrief. Voorheen ontbrak hiervoor een strafbaarstelling. Met de recente wijziging van de Wet wegvervoer goederen (WWG) en de Regeling wegvervoer goederen is daarin verandering gekomen, waarschuwt Transport en Logistiek Nederland (TLN). Voorheen was in Nederland volgens artikel 2.13 Wet Wegvervoer Goederen enkel het ontbreken van de vrachtbrief verboden. In artikel 15 Regeling Wegvervoer Goederen staat opgesomd wat er in een vrachtbrief vermeld moet worden. De vermelding van de laad- en losplaats was niet verplicht. Door het leeglaten van de losplaats bleef in sommige gevallen bij de leverancier onbekend waar de goederen naartoe gaan. Sinds 1 januari 2021 is het verboden om beroepsvervoer te verrichten of te doen verrichten zonder vrachtbrief of zonder een volledig en juist ingevulde vrachtbrief. De vervoerder dient te zorgen dat: Er een vrachtbrief is opgemaakt De naam en het adres van de vervoerder juist vermeld zijn De vrachtbrief getoond kan worden bij eerste vordering De afzender dient ervoor te zorgen dat de volgende gegevens op de vrachtbrief vermeld staan: De naam en het adres van de afzender De naam en het adres van de geadresseerde De gebruikelijke aanduiding van de aard van de goederen Het brutogewicht (of andere wijze aangegeven hoeveelheid van de goederen) Bij grensoverschrijdend beroepsvervoer dienen (ook) de volgende gegevens op de vrachtbrief vermeld te worden: De naam en het adres van de afzender De plaats en datum van inontvangstneming van de goederen en de plaats bestemd voor de aflevering van de goederen Het aantal colli, hun bijzondere merken en hun nummers De voor het vervullen van douane- en andere formaliteiten nodige instructies Los van de gegevens die voorheen op de vrachtbrief vermeld dienden te worden bij nationaal vervoer, dien je er extra bedachtzaam op te zijn dat bij grensoverschrijdend vervoer ook in Nederland boetes opgelegd kunnen worden voor het ontbreken van de hierboven genoemde gegevens. Het advies van TLN is dan ook hier extra alert op te zijn.
  2. Voor als je het ff niet meer weet : https://www.logistiekconcurrent.nl/cmr-invullen
  3. Het is zoals het is, maar maf is het wel.
  4. Verplichte dode hoek stickers voor Frankrijk 02-12-2020 Vanaf 1 januari verplicht Frankrijk speciale dode hoek stickers voor alle trucks, combinaties en touringcars. De verplichting zou gelden voor alles boven de 3,5 ton en ook voor buitenlandse voertuigen. De stickers, of borden moeten voldoen aan bepaalde voorgeschreven afmetingen en kleuren en deze moeten zowel op de cabine als op de zijkanten en de achterzijde van de laadruimte worden aangebracht. Op de foto zie je de sticker op de zijskirt van een DAF, maar volgens de tekening zou hij zelfs op de cabine moeten. Je zult toch geïnvesteerd hebben in special paint! Het niet plakken van de enorme stickers zou een geldboete opleveren volgens het Belgische Febetra, zeg maar de Belgische TLN. Deze organisatie betreurt het dat de Franse autoriteiten een eigen koers varen op dit gebied en buitenlandse voertuigen verplichten deze voorzieningen aan te brengen. Febetra heeft om die reden de IRU inmiddels gevraagd om de eenzijdige maatregel te laten annuleren of uit te stellen totdat er Europese wetgeving over is. TLN beraad zich nog op stappen. Het zou natuurlijk volstrekt idioot zijn als ieder Europees land zomaar dit soort regels kan opleggen aan buitenlandse voertuigen. Voor je het weet zit de zijkant vol met allerlei waarschuwingen uit allerlei Europese landen en dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Daar komt nog bij dat die stickers eigenlijk voor de binnenstad bestemd zijn, en daar komen de meeste lange afstand trucks helemaal niet. Kortom, weinig effectief en nog ontzettend ontsierend ook, dit Franse plan. Laten we hopen dat de TLN’s van deze wereld de Fransen tot inkeer doen komen, al is het vijf voor twaalf. van bigtruck.nl
  5. euromast

    Geluksvogel

    Toch had die kraandrijver een vuiltje in ze oog, is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd op die terminal.Als hij met een turbogang dat ding op heb gehesen dan is het hopelijk voor de "baas" een mazzeltje. En als er getuigen zijn dan zullen die ook wel gehoord zijn, bij die chassis is vaak de achter tafel gammel en daar blijven de containers weleens aan "hangen". Ze kunnen niet alles afdoen onder het motto "ons terrein dus eigen verantwoording". Dit zal heus wel onderzocht worden allemaal.
  6. euromast

    Geluksvogel

    En daarom moet je nou een helm op daar en een geel hestje zodat je opvalt..
  7. Als je nog het adr moet halen, zorg dan dat je kop leeg is met de regels van horen zeggen van Pietje,Gerritje etc. Als je dan ben geslaagd dan zal je het beter begrijpen en anders even vragen aan de planner/afzender etc .Het is geen hoge wiskunde allemaal,succes met het rijden en leren.👍
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden