Hallo allen,
Mijn naam is Ben en ben 51 jaar. Heb een rijschool in het midden van het land en ga daar mee stoppen omdat ik chauffeur wil worden.
Zit mijn hele leven al op het asfalt en ik vind dat nog steeds elke dag een feestje. Heb mijn C rijbewijs al vanaf 1993 maar mijn E daar ben ik bijna klaar mee. 10 feb examen.
Valt me toch nog tegen om zo'n wipkar tegen een dok aan te zetten. Gaat wel steeds beter.
Heb laats een gesprek gehad bij een transport uitzendburo om me verder te oriënteren.
Door het ondernemen kom ik met mijn verdienste tekort om mijn huis af te betalen binnen 15 jaar en daarom mijn stap om internationaal te gaan rijden zodat ik meer kan aflossen.
Heb wel wat praktische vragen..
Wat is de verhouding van ritten internationaal dubbel bemand of alleen. Ik snap met 9 of 10 uur via de tachograaf dat de wagen dan ook 15 of 14 uur stil staat per 24 uur.
Een chauffeur rijdt naar mijn mening het liefst alleen.
Ik heb net die app gedownload van TruckerFly, is die een beetje betrouwbaar?
Voelen jullie veel tijdsdruk van de werkgever om op tijd te rijden, miss wel niet helemaal via de rijtijdenwet?
Zijn er veel verschillen tussen bedrijven qua betaling of alles netjes via de CAO.
Kent iemand een bedrijf die chauffeurs nodig hebben en die weekritten hebben?
Wat zijn de netto verdiensten ongeveer van een internationaal chauffeur..qua loon, nacht vergoedingen of miss wachtgelden..
Ik stel me erg flexibel op naar de werkgever. Heb volwassen kinderen en het maakt me niets uit of ik vroeg avond nachts of in het weekend moet rijden.
Leuk forum trouwens..haal er al een hoop info uit..
grt Ben