Spring naar bijdragen

Duct-Ape

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    11
  • Geregistreerd

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Duct-Ape's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

13

Waardering in de gemeenschap

  1. Duct-Ape

    Een week van een koetelaar

    Leuk om dingen uit de buurt te zien 👍
  2. Ik zag deze risico's er niet in. Komt nog bij dat ze niet net naar binnen moeten waaien als je de klep bedient. Resultaat: niet doen dus. Bedankt voor de tips 👍
  3. Dan kom je bij de discussie of mensen verantwoordelijk voor hun eigen daden kunnen en willen nemen. Dat is tegenwoordig absoluut niet meer vanzelfsprekend, maar persoonlijk vindt ik dat dat zeker meer mag zijn. Het is weer makkelijk modder gooien naar iemand die in het andere kamp zit, terwijl met de inzichten van nu toch (in mijn ogen) heel duidelijk is dat het hele beleid gewoon fout was. Maar ook dat is typerend, iedereen is overtuigd van zijn eigen gelijk. Ik was nog wel stellig van plan niet in zukke topics te reageren......
  4. Het is mij geleerd om de deuren van de oplegger altijd te openen voor je het dok in rijdt. Laatst vergeten deuren te openen, en dat bleek in het dok eigenlijk veel makkelijker. Ook met die dikke deuren van een geïsoleerde oplegger is het niet altijd even ruim tussen die flappen met open deuren. Wat is nu eigenlijk de reden om ze altijd voor het dok te openen ? Of zou je dat alleen in het dok doen als je weet dat dat past ? (En kan dat dus soms niet, wat ik zeker aan neem)
  5. Met 25 ton zal er ook niet heel veel vrachtverkeer over blijven....
  6. Ik snap je helemaal, dan zou ik ineens ook wel chauffeur willen worden !
  7. Duct-Ape

    Navigatie app

    Handig topic, wel lastig zoeken tussen de ruis door 🫣. Ik gebruik toch graag een navigatie die hopelijk rekening met een vrachtwagen houdt. Anders zou ik niet weten hoe ik restricties zou kunnen weten (mooi voorbeeld is viaduct A7 bij Purmerend) Alles wat zo'n ding dat weet is mooi mee genomen. Uiteraard kijk ik van tevoren wat we allemaal gaan doen. In ieder geval, TomTom te duur en niet handig, truckmeister lastig adressen opzoeken, Google maps geen gewicht of hoogte optie. Nu bij Sygic belandt..... Hoewel ik toch steeds wel op maps kijk. In de auto zit iets wat helemaal niet werkt, en een wifi netwerk (oid) nodig heeft....
  8. Handige tips met een mooie uitleg, dank daarvoor. Nu snap ik het "blokken" beter. Doen ze ook wel met de grote karren om goed uit te komen.
  9. Ik heb recent alle rijbewijzen gehaald en bewust eerst CE en daarna D in de hoop E achter D automatisch te krijgen. Ondanks dat de informatie vooraf moeilijk te krijgen was heb ik E achter D "cadeau" gekregen. Moet dus kunnen.
  10. Duct-Ape

    Goeie tweedehands

    3.5 miljoen kilometer zou bij een gemiddelde snelheid van 65 km/uur rond de 50.000 draaiuren zijn. Zonder revisie zou dat wel heel veel zijn.
  11. Ik zit op dit forum om te leren, en vindt dit een interessant onderwerp. Ik heb nog geen meter met een vrachtwagen gereden, als ik wat stoms zeg hoor ik het graag : In geval van het blok marmer, is dat toch redelijk eenvoudig op te lossen met een anti slip mat, en een aantal spanbanden ? Voor de voorwaartse kracht zou met de juiste mat (0,6ų) spanbanden van totaal 6 ton al volstaan ?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden