Spring naar bijdragen

GlobetrotterXL

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    38
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

GlobetrotterXL's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Dat is dom...zo uit mijn hoofd een overtreding van artikel 114 wegenverkeerswet.
  2. Overuren gaan pas boven de 40 uur gelden als jij een arbeidcontract van 40 uur met een bedrijf hebt getekend. Als jij bij een uitzendbureau werkt en geen 40-urig contract heb,dan horen ze alle uren 130% uit te betalen boven de 8 uur.(exclusief onregelmatigheidstoeslagen) Als je een contract voor 32 uur hebt getekend gaan de overuren boven de 32 uur gelden uiteraard. Gewoon op oproepbasis is het gewoon boven de 8 uren 130%,dat geldt voor elk transportbedrijf en elk uitzendbureau. En voor de mensen die benadeeld zijn in het verleden,en die dingen bewaard hebben,loonvorderingen zijn tot na 5 jaar te vorderen met rente;)
  3. Héél ver uit de richting....maar het is te doen. Bij Van Vugt in Wognum geven ze les met de schamel en tevens met de wipkar en trekker/oplegger. Is de grootste in Noord-Holland en heeft instructeurs in dienst die zelf jaren chauffeur zijn geweest....en dat is verdomde goed te merken:tu: http://www.van-vugt.nl
  4. Ik zou me niet druk maken,ik heb de rechterkant van mijn voorbumper verkloot terwijl ik achteruit reed bij dockie 18 op B'drecht bij de fustloods:o Ik kwam met de rechterkant van de bumper tegen de rail,ik was zo stom om even één van de fustmedewerkers vriendelijk te groeten:D
  5. Ik weet niet onder welke Flex-In jij valt....maar let op je centen;) (ik was oproepkracht en heb daar lange dagen gemaakt en overuren boven 8 uur heb ik in 100% ipv 130% betaald gezien)
  6. Nee....chauffeurs zijn door schade en schande wijs geworden... Het is nu niet meer dat de chauffeur zich moet bewijzen....maar de werkgever,en kennelijk hebben werkgevers dat niet meer door. Jij vraagt de felxibiliteit die ik als chauffeur kan bieden,en dat ik de persoon ben die dat kan bieden heb ik al bewezen en kan ik bijv aantonen. Jij hebt je dus al werkgever te bewijzen en niet andersom als er daadwerkelijk een chauffeurstekort is! Ondanks het zogenaamde "chauffeurstekort" zijn er zat bedrijven die er nogal eens eigen regels op na houden. Als het druk is dan hebben ze het probleem van te weinig chauffeurs en als het niet druk is dan hebben ze inmiddels een overcapaciteit door het teveel aan chauffeurs die ze hebben aangenomen. Bepaalde chauffeurs zien hun contract niet verlengd bij een overcapaciteit of worden er op een andere manier uitgewerkt. En laten we eerlijk zijn....de monteur die s'ochtends naar zijn werk gaat die krijgt keurig van 07.00 tot 16.00 zijn geld en verdient dan wel een stuk minder,maar zijn uren worden niet van hem "gestolen". Je moet verdomme als chauffeur elke dag een complete boekhouding inleveren terwijl je geen kantoorbaan hebt. Alle info valt die een bedrijf nodig heeft valt makkelijk uit andere dingen te behalen....maar nee geloof me,als jij zogenaamd niets kan verantwoorden dan kan je er donder op zeggen dat je iets kwijt bent aan uren. Geloof me...er zijn voldoende bedrijven die keurig de uren betalen,maar minstens zoveel die er wat wegstrepen (en daar zitten ook UZB's tussen). En dan nog iets....uitzendbureau's betalen zogenaamd volgens die CAO,maar je mag tegen een lachwekkkend 6 euro reiskosten bijv. heen en terug in totaal 80km gaan rijden:confused: Is het niet zo geregeld dat je gewoon het aantal km's tegen een bepaald bedrag hoort te vergoeden. En wat als ik een wachttijd zou hebben in de luchtvracht,wordt die dan betaald of niet omdat de opdrachtgever die ook niet betaald? Geloof me maar...die wordt beslist niet betaald,op dat moment vergeten de uzb's dat hun de werkgever zijn en niet de opdrachtgever;) Als bedrijven denken dat ze aan de oude mentaliteit vast kunnen houden dan heb je het echt onwijs mis,veel chauffeurs laten zich in die hoek drukken omdat ze niet zomaar iets anders kunnen gaan doen en in de problemen komen. Er zijn er echter genoeg die hard nodig zijn....die gewoon kunnen zeggen "zonder mij heb jij een chauffeur minder" Geloof me maar....ik ben er één van het kaliber die op de raarste tijden zijn nest uitkwam en weken kent van 60/70/80 en ook wel eens 90 uur, en je denkt toch werkelijk niet dat het een kwestie is van ik moet op jou werk wachten:confused: Chauffeurs moeten héél veel inleveren...ook in hun privéleven,en dan denken bedrijven nog wat te kunnen eisen:confused: Als ik de flexibiliteit kan bieden die iemand mij vraagt,dan eis ik waar ik recht op heb...en echt niet andersom. Ik ben een toegewijd chauffeur als het moet,maar elke cent wil ik zien en alles waar ik recht op heb krijg ik.
  7. Haha...ik heb de nodige ritten in Duitsland allang achter de rug,dit is een oud topic. Ik heb wel zin om af en toe weer eens een ritje naar Duitsland te doen bij een bedrijf...dus ik zal eens rond gaan bellen;)
  8. Ik zou gewoon wachten tot er sprake is van een ECHT chauffeurtekort, en niet het chauffeurstekort van nu met de fakeadvertenties van UZB's;)
  9. Dan is ie mischien een neef van de persoon van wie S-Cargo is? Ik ben die M.A.N vaak genoeg tegengekomen;) Leuk man...chauffeur voor het weekend,dat heb ik ook een tijd gedaan en dat beviel prima;)
  10. Maar wat is het voordeel om voor Flex-In te rijden ten opzichte van andere uitzendbureau's? En in welk opzichte gaan ze uit van de chauffeur bij Flex-In,ofwel wat bedoel je hiermee? Werkgevers hanteren nog steeds de regel voor jou 10 anderen,al is dat steeds en steeds meer heel slecht voor een bedrijf;)
  11. Dat is wel iets voor bij CAO-onderhandelingen,gewoon de distributie richting tankstations platleggen:D
  12. De groente gaat nog wel spetakel opleveren denk ik met invoering van 48uur:D (vooral als er strenger gecontroleerd wordt) Damn zeg.....mensen weten echt niet wat ze meemaken dan in de supermarkt,en groentechauffeurs die aan hun vrouw vragen om hun eens flink te knijpen omdat ze niet geloven dat ze al thuis zitten:eek:
  13. Gewoon E achter C en meteen in het diepe springen met een baas die het geduld met je heeft. Voordeel hiervan is dat je op dat moment het belangrijkste vindt om je koppie er dan meer bij te houden dan anders. (je bent scherper op jezelf) Gaat het je dan allemaal te hard,dan zal je dit sneller aangeven. Wat ik nu zie is dat bij veel bedrijven de mensen die best al veel kunnen zich over de zeik laten jagen door de planning.(omdat ze meer kunnen) Juist als je meteen in het diepe springt,dan laat je dit niet zo snel doe bij jezelf omdat je voorzichtig wilt zijn.
  14. Als je naar de markt in Köln gaat....dan kan je gewoon langs het spoor rijden....of ben ik nou gek:confused: Je mag s'avonds helemaal niet door de stad daar.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden