-
Aantal bijdragen
41 -
Geregistreerd
Waardering in de gemeenschap
4 NeutralOver De Magneet
-
Rang
Chauffeursforum Lid
Recente profielbezoeken
Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.
-
Dat hangt van de versie tachograaf die je gebruikt. Vanaf V1.4 en hoger zou volgens de handleiding het dichte vierkantje volstaan. De versies daarvoor moet je wachten tot het volledige symbool zichtbaar is. Maar voor de zekerheid zou ik toch wachten op het volledige symbool
-
Kiwa besteed verzenden van chauffeurskaart uit aan AMP groep
discussie reageerde op een roadtrain van De Magneet in Transport en de Praktijk
Als je op de tijdbalk 1 streepje omhoog was gegaan was het gewoon gratis. Het tijdvak word dan groter waarin ze kunnen bezorgen. -
Houd in dat het IMS signaal aan staat. Dat is het tweede referentie signaal.
-
Verkorte rust op boot met Stoneridge SE5000 Exact Duo probleem
discussie reageerde op een PatrickWarmerdam van De Magneet in Transport en de Praktijk
Is helaas niet te upgraden. -
Verkorte rust op boot met Stoneridge SE5000 Exact Duo probleem
discussie reageerde op een PatrickWarmerdam van De Magneet in Transport en de Praktijk
Je zal waarschijnlijk een V7.4 hebben. De DDS functie werkt dan nog niet met de boot/trein functie. Bij de V7.5 is dit wel het geval. In jouw geval zou ik dan tijdelijk de DDS functie uitzetten en zodra je de 9 uur rust hebt gemaakt deze weer aanzetten zodat je weer de vertrouwde display heb met aftellen. Zodra je de DDS functie uitzet zal het "oude display" te zien zijn. -
En is het nog gelukt?
-
Speciaal voor Frank501: Ik zal even uitleggen hoe je dit dan op de juiste manier instelt. Plaats de bedrijfskaart en wacht tot deze verwerkt is. Druk op de OK toets en ga met de pijltjes toets naar Instellingen. Weer op OK toets drukken en dan met de pijltjes toets naar Parameters gaan. Weer op OK drukken en dan met de pijltjes toets naar Rijtijd waarschuwing. Op OK drukken . Jou tachograaf zal dan op 3820 (is oude wetgeving) staan. Met de pijltjes toets naar 561 zetten en op OK drukken. Je tachograaf werkt nu zoals het moet horen. Veel succes.
-
Je hebt een Stoneridge tachograaf van de oude generatie en die werkt nog op de oude wetgeving, dit is ook nog bij de oudere generatie VDO (Continental) tachografen. Dit neemt niet weg dat je je pauze op de juiste manier (15 minuten+ 30 minuten of 45 minuten ineens) moet nemen
-
Vraag mij af hoe dit mogelijk is. Om een digitale tachograaf te kunnen downloaden moet deze eerst worden vrijgegeven (poort open gezet) door een bedrijfskaart, controlekaart of werkplaatskaart. Wanneer bedrijven de mogelijkheid hebben om op afstand te kunnen downloaden via b.v. de boardcomputer of andere soorten hardware zal er altijd op het bedrijf een bedrijfskaart in een kaartlezer zitten waarbij de tachograaf kijkt of het juiste bedrijf contact met hem maakt zodat de uitleespoort word vrijgegeven. Is de poort niet vrijgegeven zal er ook niet gedownload kunnen worden. Tenzij de politie onde
-
Tijd in tachograaf klopt het nou wel of niet
discussie reageerde op een Remmert1972 van De Magneet in Tacho/Digi forum
Dit is al weer een tijdje veranderd. Bij mijn weten al weer twee jaar nu. De chauffeurskaart moet nu minimaal eens in de 28 dagen gedownload worden en de tachograaf eens in de 90 dagen. -
Een werkplaatskaart moet jaarlijks vervangen worden en ja ook voor 121 euro.
-
Ik denk zelf dat de 9 uur rust niet binnen de 24 uur is gevallen.
-
Onderbreking nachtrust na calamiteiten, wat te doen?
discussie reageerde op een Pierre van De Magneet in rij-en rusttijden
Misschien hier iets aan: http://www.casuutrecht.nl/brochures%20en%20leaflets/richtsnoeren_gecumuleerd.pdf -
Je moet bij je dealer om een blinde schijf vragen/kopen, deze is van kunststof en kan langere tijd hiervoor gebruikt worden.
-
@scania-1001 Beetje jammer dat je een cursusleider heb gehad die niet weet waar hij het over heeft. Je bent namelijk wettelijk verplicht om begin en einde land in te voeren. Tevens wil ik nog even aangeven waarom dit ook dagelijks moet gebeuren, je start niet altijd op dezelfde plek. Denk aan de veerboot trein functie. Je geeft op de boot bij einde land Nederland in en wanneer je in Engeland aankomt geef je begin land Engeland in wanneer je het voertuig van de boot rijd.