Gé,
je hebt helemaal gelijk.
Het plan ( of luchtspiegeling), van Karel lijkt nergens op.
Uitzendkrachten worden buitengesloten, arbeidsvoorwaarden moeten maar op bedrijfsniveau afgesproken worden., maar hij heeft het niet over een eventueel tarief wat een opdrachtgever dan maar moet gaan betalen. Opdrachtgevers kunnen ook rekenen, die gaan echt niet eventueel meer betalen omdat bedrijf x zo nodig zijn eigen arbeidsvoorwaarden gaat hanteren.
Karel wil, zo zie ik het naar bedrijfscao-tjes ala Login van die "rechtverdraaier"uit Haarlem. Daar dacht men ook asociaal om te kunnen gaan met de arbeidsvoorwaarden van de chauffeurs.
Wat als je als chauffeur langere tijd ziek wordt? Wat denk je dat er met de verkeersveiligheid zal gebeuren als mensen te maken krijgen met prestatiebeloning?
Ik hoor Karel nergens over "slimmer"plannen"en over arbeidssystemen, nee we leggen het ondernemersrisico makkelijker bij de chauffeur omdat die toch niets durft te zeggen.