Spring naar bijdragen

Hollandtrotter XL

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    45
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Hollandtrotter XL's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Mag ik dit als een klinkklare onzinuitspraak betitelen? Een ondernemer in koelmotoren heeft betaalde opdrachtgevers net zo goed nodig als charters en andere toeleveranciers. Daardoor is het dan ook klinkklare onzin dat deze hardwerkende mensen het wel van de belasting af zouden kunnen schrijven en charters niet. Volslagen onzin!!!!
  2. Ik denk dat die uitspraak niet relevant is in dit lugubere verhaal. Want als ik mocht kiezen tussen bijvoorbeeld een kale Actros met E6 salaris en een vol uitgeruste Scania R620 Passion for the King met een D5 salaris, en het zijn allebei betrouwbare werkgevers........ dan neig ik toch echt naar een iets lager salaris met een fantastische werkplek met dito woonruimte om de hele week in te vertoeven. Ten slotte zit je de hele week in dat hok en kun je maar beter de hele week genieten dan je dood te zitten ergeren. Je salaris komt maar eens per maand, dus dat is dan hooguit 1 dagje balen.
  3. Maar hoe staat het nu eigenlijk met de operationele voortgang? Staat het hele wagenpark nu eindelijk aan de ketting om ook niet meer op de weg te verschijnen of is dit weer gewoon een burocratisch spel, waarbij de auto's gewoon vrolijk door rijden en er ook gewoon weer nog nieuwere en mooiere V8-en worden toegevoegd? Let wel, het is natuurlijk in en intriest voor de betrokken chauffeurs, planners en andere medewerkers, maar dit circus kan toch niet eeuwig door blijven klooien?
  4. Leuk geformuleerd door de AH woordvoerder, maar helaas niet realistisch en voorzien van een hoog commerciele bull-shit gehalte. Het is nog geen 2 jaar geleden dat AH kampte met lege schappen in de winkels. Er was toen nog geen sprake van welke griep dan ook, simpelweg de krapte op de arbeidsmarkt bracht AH in de problemen op het gebied van orderpickers en laadmedewerkers. De recessie heeft bedrijven als AH weer even nieuwe lucht gegeven, maar overdrijven lijkt me nu even niet gepast en zelfs een beetje arrogant.
  5. Het is inmiddels al weer zo'n jaar of 12 geleden dat ik samen met met mijn maat vanaf Reggio Calabria (I) naar Messina op Siclilië was gevaren. We reden met een combi die was geladen met snijbloemen. En omdat we trek hadden in een ontbijtje en er getankt moest worden, reden we gelijk naar het Shell station in Messina, voordat we richting Siragussa zouden rijden. Lekker uitsmijtertje gegeten en de Scania weer voorzien van een dieselontbijtje, gingen we op weg en zaten in de vroegte van de ochtend in no-time bij Catania. Daar ging een Fiatje Uno irritant voor ons rijden en gebaarde om te stoppen. Mijn maat was nogal angstig aan gelegd en smeekte me bijna om maar gewoon over die Uno heen te rijden, los van de inhoud daarvan. Ik lachte hem uit en zei hem dat ik altijd nog over dat auto'tje heen kon rijden als het me niet meer aan zou gaan staan. Afijn, ik stopte en de 2 Spachetthivreters stapten rustig uit de Uno. Ik liet het raampje van onze 143 iets zakken en een van die Pastaverorberaars die het beste Engels sprak, deed het woord. Hij gaf aan dat hij bij de Shell in Messina werkte en dat wij daar hadden getankt. Het bleek namelijk dat wij hadden getankt terwijl zij de betaalunit niet op 0 hadden gezet. Daardoor hadden wij met onze Euroshell-pas niet alleen onze diesel betaald, maar ook die van de vrachtwagen die vóór ons had getankt. Hij had geld mee genomen en betaalde ons door het raampje het verschil in contanten terug. Verhaaltjes over Italiaanse maffia (en dan met name die van de Siciliaanse) werden vanaf dat moment subiet door mij gedegradeerd tot indianenverhalen en commerciele onzin uit Don Corleone films. Deze Sicilianen deden zo ontzettend veel moeite om geld terug te geven waar zij geen recht op hadden. (Zij riskeerden ten slotte dat zij plat gereden zouden worden door een stelletje overspannen overmaatse Hollanders met een veel te dikke Scania) Moraal van dit verhaal: Als je in staat bent om een Fiat Uno te overrijden, lukt het ook heel goed bij een Audi A8. Als het voorstel van je belagers je niet aanstaat heb je dus altijd nog een heel behoorlijk moordwapen onder je reet om je te verdedigen. Maar als deze chauffeur zich weerloos heeft gevoeld, snap ik dat best. Hoewel ik zelf nooit en te nimmer zo naïef zou zijn om als een weerloos slachtoffer uit te stappen. Daarnaast heb ik zo'n 10 jaar geleden extreem-risico transporten (TFT schermen) gereden naar Madrid, en heb me nooit onveilig gevoeld vanwege de massa die IK bestuurde.
  6. Allereerst wil ik je oprecht succes wensen in deze waardeloze situatie. En mijn volgende reactie is zeker niet cynisch bedoeld. Wel een poging om de realiteit onder ogen te zien. Maar toch zit ik me nu allerlei dingen af te vragen. Gaat jouw baas (of jij zelf misschien) nu trachten om (uiteraard mét Transportonline) bij het wellicht straks doorgestarte De Vries Transport, zijn geld alsnog te krijgen? Gaat er een tweede kruistocht volgen? Sterker nog....... Jij krijgt jouw laatste zuur verdiende centjes waarschijnlijk niet meer van je "baasie". Wat nu?
  7. Wat een verrassing! Het feit dat morgen de zon weer op komt is een feit dat nog minder zeker is dan de inhoud van dit bericht.
  8. Het is een algemeen bekend en muurvast staand gegeven dat Europe Flyer wel degelijk met de familie Selman verbonden is. Europe Flyer is namelijk door een van de zonen van Ben Selman, te weten Bas Selman, opgericht. Ik vraag me dan ook af wie het als bijzonder vervelend ervaart dat dit zo is. Het is namelijk gewoon zo, en het blijft voor alle betrokkenen gewoon heel vervelend dat Europe Flyer failliet is, maar de politiek van de struisvogel is hierbij niet op de juiste plaats.
  9. Ik vraag me al tijden af of er in Nederland een goede en objectieve advocaat of juridisch adviseur bestaat die echt verstand heeft van onze branche. En eigenlijk bedoel ik hiermee dan ook niet de meesters in de rechten die nu eenmaal na hun afstuderen een rechtsgebied moesten kiezen, en Transport en Logistiek van oudsher relatief klein is, dit een mooi marktterrein blijkt te zijn. In de praktijk echter, ken ik geen enkele advocaat die echt verstand van zaken heeft. En wellicht zijn er best wel wat advocaten die inmiddels wat succesjes voor werkgevers hebben behaald, maar hebben we ook juristen die ook verstand hebben van de werkvloer? Ik bedoel dus dat ik er aan twijfel dat er echt juristen (afgestudeerde advocaten) of juridisch adviseurs (niet afgestudeerd in rechten, maar wel ter zaken kundig) bestaan in ons vak? Wie o wie kan hier iets zinnigs op zeggen? Oh ja........., ik wil de naam van V te H hierbij niet horen. Deze mediageile man pretendeert een expert te zijn, maar is mijns insziens niets meer dan een volslagen onkundige egotripper die het allemaal net niet haalt of in zijn onstuitbare drang naar erkenning, steeds net weer even te hoog grijpt.
  10. Ja, en dat die oetlul zich dan ook nog verbaasd toont dat TLN niet blij is met deze hele gang van zaken. Ik ben echt benieuwd hoe dat onwetende wanstaltige schepsel er op zou reageren als er een instantie in het leven geroepen zou worden die de randdebielen van het KLPD eens zou gaan monitoren en schaduwen. En nu ga ik gauw slapen, want anders kan ik morgen mijn maximale rijtijd en diensttijd niet eens meer gaan overschrijden. Trusten. :sjalom:
  11. Er IS echt helemaal niets wat deze belachelijke actie kan en mag vergoeilijken. Het is echt nog veel te zacht uitgedrukt als je zegt dat DIT de belachelijkheid ten top is. Zoals de woordvoerder van het KLPD ook in het artikel woordelijk citeert op de vraag of deze opsporingsmethode kostendekkend zou zijn: "Ojee! Dit is goud. Iedereen zal verbaasd zijn over het resultaat dat met camera’s behaald kan worden" Need I say more?????? Laten we duidelijk en ook eerlijk zijn: We rijden met risicovolle moordwapens over de wegen en het verleden heeft reeds lang aangetoond dat controlemiddelen nodig zijn om de gebruikers te onderscheiden van de misbruikers. Men kan echter ook té ver doorslaan, en nu lijkt het er namelijk erg veel schijn van te hebben dat het meer bedoeld is om de staatskassen te spekken dan dat het het oorspronkelijke doel rechtvaardigt. Ik geloof pertinent niet dat het met de overtredingen momenteel de spuigaten uitloopt. Sterker nog: De bedrijven (let op....., dus niet de chauffeurs als individu!!!) die vroeger hun chauffeurs opdroegen om de schijven uit het raam te gooien zijn, vanwege de hoge bekeuringen en de huidige controlemiddelen, massaal netjes geworden. Uitzonderingen heb je echter overal en die ban je echt niet uit met de beoogde camara's. Nee, die prachtige uitspraak: "Ojee! Dit is goud. Iedereen zal verbaasd zijn over het resultaat dat met camera’s behaald kan worden" doet mij spontaan Barf En die afgekeurde zak hooi heeft dat blijkbaar niet eens in de gaten.
  12. Dat is slechts een kwestie van tijd. Nu is iedereen nog wat voorzichtig, maar zodra men enigzins merkt en voelt dat hun baan niet meer op het spel staat, gaat het er weer met bakken tegelijk uit. Het is nu al flink te merken in de bloemen en planten. Mensen zijn de tuin aan het opknappen en kopen zich helemaal gek in de tuincentra. En wij????? Wij kunnen het niet eens allemaal tijdig aanleveren. Ennuh Freddy....... Ik geloof niet dat bedrijven failliet gaan vanwege het vakantiegeld. Wel is het zo dat vanaf nu t/m juni de jaarrekeningen opgemaakt worden. En als de cijfers slecht zijn, zullen de banken nog meer stekkers uit slecht lopende bedrijven halen. Ik ben zo blij dat wij nul komma nul krediet bij een bank hebben.
  13. Is het nu echt zo of lijkt het er nu eindelijk op dat de crisis inmiddels op zijn retour is? Het almaar door gaande draadje over ST lijkt een indicatie dat er niet meer over nieuwe faillisementen wordt gesproken. Zijn we er dan eindelijk echt door heen?
  14. IK heb geen idee over welke periode jij praat. Mijn ervaring is namelijk totaal anders. Peter Straver betaalde in 1996 en 1997 zeer correct en uiterst stipt.
  15. Van de week hoorde ik dat Ben inmiddels alweer is door gestart. Ik heb geen idee of dat waar is en ook niet op welke manier. Als het wel zo is dan wens ik hem heel veel succes toe.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden