Spring naar bijdragen

Ericje1966

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    7
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Ericje1966

  • Verjaardag 08-11-1966

Ericje1966's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Waardering in de gemeenschap

  1. Lientje, je vergeet dat ik een vaste baan heb. Dat is iets wat je niet zomaar weggooid. Daarnaast zeg je dus dat je maar gewoon moet weglopen op het moment dat de werkgever de wet wil omzeilen door iemand die ziek is zich zogenaamd beter te laten melden, vervolgens een vaststellingsovereenkomst te laten tekenen en zo van hem af te komen. Er is simpelweg een wet die dat verbiedt ! Buiten dat verlies je daarna al je rechten bij het UWV omdat je verwijtbaar werkloos bent, als je na een uitzendklusje op straat staat heb je dus niets ! En ..nee...er is volgens deze managers geen ander passend werk, wegens de reorganisatie.
  2. Aangezien velen hier alleen Pierre horen als het om Bakker gelenheden gaat en ik net 13 pagina's gelezen heb met allerlei geruchten, waarheden, onzin en meer.. het volgende: Pierre neemt in dit hele verhaal nogal een naieve houding aan. Ik ben chauffeur in Tilburg, 5 jaar geleden begonnen bij Huybregts, nu dus Bakker en Pierre kent mij goed. Ik zit op dit moment in de ziektewet omdat in het verleden en nu nog alle Arbo regels mbt fysieke belasting aan de laars gelapt werden en je met een handpompwagentje een 1200 kg zware pallet mag gaan versjouwen. Ik heb alle werkzaamheden bij Huybregts/Bakker gedaan incl. AH distributie en dat vaak met werkdagen van 15 of meer uren... Ondanks dat ik in de ziektewet zit, werd ik vorige week gebeld met de vraag of ik toch even naar de zaak kon komen om kennis te maken met de "nieuwe man", hiermee werd de nieuwe manager bedoelt die er sinds kort schijnbaar zit. Meer werd er niet verteld. Gisteren dus dat "kennismakingsgespek" gehad met de nieuwe manager en nog een manager erbij. Na een vraagje over mijn gezondheid die ik niet wenste te beantwoorden omdat zij geen geheimhoudingsplicht hadden kwamen ze vrij snel to the point. Gevraagd werd hoe ik mijn toekomst bij het bedrijf over 5 jaar zag met betrekking tot mijn gezondheid en er werd verteld dat ze het zich niet konden veroorloven om een trailer met 32 pallets en een EPW konden laten rijden aangezien dat een palletplaats kostte. M.a.w. die fysieke belasting blijft er en wij weigeren ook in de toekomst dit te veranderen want dit kost geld. Ze zagen mede door de reorganisatie geen andere mogelijkheden binnen het bedrijf voor herplaatsing Ondanks dat ik in de ziektewet zit en ik voor een vaststellingsovereenkomst eigenlijk beschikbaar moet zijn voor de arbeidsmarkt, werd mij gezegd dat ik het beste kon kiezen voor deze vaststellingsovereenkomst en anders hadden ze altijd nog de mogelijkheid om mij via de kantonrechter te ontslaan (gezien zijn gedrag vermoed ik dat dit een bluff was en dit helemaal niet zo makkelijk gaat).Dit moet ik nog uitzoeken, vandaag contact opnemen met een advocaat. Aankomende vrijdag bellen ze voor een antwoord en een vervolgafspraak hierover. Dit is dus wel gebeurd Pierre, het zijn geen geruchten en broodje aap verhalen, sorry, je weet dat ik je wel mag maar word wakker !
  3. Ja ja, ik ken die regeltjes wel, het probleem is dat de baas schijt heeft aan de regeltjes en gewoon zo veel mogelijk geld wil verdienen met die 18 pallets die je extra kunt meenemen..en mijn reactie was heel simpel..ik verrek het, en als er een keer een ongeluk van komt omdat jullie zo nodig met je grote ego je zin willen doorduwen moet je eens kijken wie er ook in het ziekenhuis komt, daar zorg ik zelf dan voor..!! Maar ja, ik denk dat ik nu ineens een goed beeld schep van de sfeer bij het bedrijf..KUT dus, maar ik denk dat dat bij meer transportbedrijven geld. Geen doorgroeimogelijkheden, geen scholing en zo veel mogelijk werken en je mond dicht houden...
  4. Zit bijna elke dag op die LZV, en de theorie en de praktijk verschillen nogal eens. De theorie die jullie hier verkondigen klopt wel , de N33 is inderdaad verboden..voor alle LZV's, de N34 niet.... Je mag alleen in de kerngebieden komen via de bij RDW aangegeven routes en niet over spoorlijnen...blabla.. De praktijk is echter dat de planning totaal niet op de hoogte is van deze regels en routes en hier ook helemaal geen rekening mee houdt. Van de site van de RDW hebben ze nog nooit gehoord en met kerngebieden houden ze helemaal geen rekening. Je bent gewoon een vrachtwagen waar ze lekker extra veel pallets in kunnen doen, en hoe jij ergens komt en of je er kunt/mag komen zoek je als chauffeur zelf maar uit....en als je er niet kunt komen, dan koppel je maar ergens om/af. Er zijn dagen bij dat ik 24 keer moet koppelen..of dat ik in de achterste trailer 25 ton heb zitten en de tussentrailer leeg is omdat ik die nog ergens moet laden waar je lang niet kunt komen...geen druk op de trekas en 25 ton die rechtdoor wil op de rotonde...Mijn reactie dat ik weiger om dat te doen omdat het te gevaarlijk is, werd beantwoord met: je moet ervan uitgaan dat de planning weet wat ze doet en jij moet gewoon luisteren...
  5. Klopt allemaal...Broersma, Becker, Bakker en Huybregts is 1...dat van *** is onzin... Zaterdag as is vergadering voor personeel hierover...er zal wel weinig veranderen, er komt een opper-manager van de Bakker groep en Martijn Huybregts is exit met een dikke enveloppe.
  6. Ik heb 2 filmpjes geschoten van dit viaduct, vanuit beide richtingen. By the way, dit heeft niks met snelheid te maken, je schrikt omdat het viaduct zo laag is in combinatie met het snel dalende wegdek, daardoor krijg je het idee dat je er niet onderdoor kunt... Ik denk trouwens dat je weinig te vertellen hebt als er iemand een noodstop voor je maakt en jij komt er achteraan met 25 ton..daar hoef je echt niet hard voor te rijden, je staat gewoon niet zomaar ineens stil, en die kilo's duwen wel door. Een kameraad van mij woont naast dit viaduct en was bij dit ongeval ook als een van de eersten erbij, hij zegt dat het dit jaar al de 5e keer is dat hij hier een ongeval tussen trucks heeft meegemaakt... De filmpjes kun je vinden op: http://www.youtube.com/watch?v=B_i_Dn_5PZs http://www.youtube.com/watch?v=sCFGK0wRYbo Groeten en sterkte Julian
  7. Hier een filmpje van de wrakstukken die ze weghalen....zoals je ziet is er niet veel over van de Scania. Die vrouw is trouwens overleden..ze heeft het ziekenhuis niet gehaald, ze zat op de bijrijdersplaats. De eerste auto heeft hard geremd voor het viaduct, de tweede, een autotransporter met wipkar probeerde hem te ontwijken waardoor de wipkar dwars op de weg kwam te staan. De Scania knalde hier vervolgens dwars op en de cabine werd door het bovendek van de wipkar zo goed als onthoofd boven het dashboard....Heel heftig dus... http://www.youtube.com/watch?v=UShEQEvmPpo
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden