Spring naar bijdragen

piraat

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    47
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over piraat

  • Verjaardag 23-10-1968

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

piraat's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Misschien heb ik het ook wel getroffen, wat ik wel weet is dat er bij ons niemand voor 1400 netto werkt. Duitsland werkt met 2 soorten loon , uurloon of vastloon. Bij vastloon word er een uurloon afgesproken voor overuren , in het ene geval is uurloon voordeliger in het andere geval vastloon.
  2. klopt dat je voor relatief weinig geld daar grond kan kopen. Nee voor 1800 euro netto rij ik ook niet int rond , maar ik heb het over basis loon gehad . D5 zal zo'n 2000 / 2100 euro br per 4 weken zijn das zo'n 1400 / 1450 netto , dan moet je toch aardig wat uren maken wil je 3000 netto p/m halen. Mits je vergoeding hier ook bij in zit dan kom je aardig in de buurt van 3000.
  3. Inderdaad heb ik ervaring in het wonen en werken in duitsland. Mijn werkgever zit hier niet echt in de buurt (glanerbrug) maar een stuk verder duitsland in , maar de verschillen tussen het oude oosten en nu is er haast niet meer. Kan wel zeggen dat mijn netto basis loon in duitsland veel hoger is dan hier D5 is. Ook zijn er voordelen maar ook wel nadelen , de meeste nadelen liggen in het papierwerk en voornamelijk op burocratisch vlak.
  4. Dat klopt wel gedeeltelijk , als je in duitsland werkt en woont dan heb je zelfs nadelen met een hypotheek. Rente aftrek kennen ze niet meer in duitsland. Goedkoop wonen in duitsland heeft dus alleen nut als je nog in nederland werkt , maar wat wel zo is je krijgt veel waar voor je geld qua woningen. Maar ik bedoelde eigenlijk de tekst wat je schreef over 500 euro minder verdienen p/m.
  5. Hallo, Ik zit in de omgekeerde situatie , werk in duitsland en woon in nederland. Verzekerings technisch zit het zo : ik ben in duitsland verzekerd voor de zorgverzekering.(dit gaat via loon zoals hier voorheen ook was) Ik moet alleen in nederland een awbz afsluiten en dat kan alleen bij CZ verzekeringen . Je bent altijd verplicht je te verzekeren in het land waar je in loondienst bent. Verder kan ik zeggen dat het niet klopt wat sommige mensen hier beweren dat het werken via een nederlandse baas financieel beter is , die tijd is wel achterhaald. Ook dat er mensen zijn die zeggen dat je mag kiezen waar je belasting betaald is onzin , werk je in NL dan ben je in NL belastingplichtig , werk je in duitsland dan ben je daar belastingplichtig. En zo zijn er nog wel meer dingen die het met zich mee brengen zowel voor als nadelen. gr. martin
  6. Deze week een nieuwe truck van Altinus Klaassen incl logo van destijds zien rijden met een trailer erachter van heijsterkamp op N35 richting enschede/glanerbrug.
  7. ja en als de niwo geen vergunningen meer afgeeft dan gaan ze de grens over. als ik zie hoe kinderlijk eenvoudig men daar een transport bedrijf kan beginnen. transport papieren haal je daar al binnen 1 week , en de gemeente waar je je vestigt geeft de transport vergunning uit.
  8. Hoi, Bedankt voor je linkje , hier heb ik dus echt wat aan. Gr. martin
  9. Iedereen bedankt voor de reactie's , maar ik heb dus nog steeds geen bruikbare reaktie omtrent mijn vraag. Dus als er iemand is die hier wel iets over kan vertellen dan graag. Gr. martin PS. Ik rijd geen kippen maar kalkoenen
  10. piraat

    Acties bij ECT 'na Pasen'

    nee dan die fijne chauffeurs die overal een grote bek hebben, maar als het erop aan komt de kont van de baas schoon likken! Daar mee sla je spijker presies mee op zijn kop.
  11. Wie weet hoe het zit als je een buitenlandse werkgever hebt. Ik heb sinds kort een buitenlandse werkgever , heb reeds een aantal uren nascholing staan in nederland. Mijn baas doet enkele keren per jaar mensen op cursus die daar tellen voor de nascholing. Kan ik daar ook aan meedoen en dat het dan in nederland word bijgeschreven????? Tevens is er nog een raar gevalletje , ik moet hier in nederland eens per 5 jaar een cursus doen om met (pluim) vee te mogen rijden. Die zelfde cursus word ook in duitsland gegeven , niks raars zou je denken maar nu komt het . Deze hoef je maar 1 x te doen daar en die is dan geldig net zolang tot dat jij stopt met ademhalen. Dacht dat we europa 1 waren . Gr. Martin
  12. De cabine is er afgehaald om de chauffeur er uit te kunnen halen , dit omdat de cabine totaal in de kreukels was. gr. mart
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden