Spring naar bijdragen

Dinand Ensink

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    13
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Dinand Ensink

  • Verjaardag 26-12-1959

Dinand Ensink's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Het valt mij wel weer op dat het voor sommigen hier wel weer heel makkelijk is iemand zwart te maken van achter je toetsenbordje.Stelletje internet Hooligans. Ik heb jaren voor Mark en Anja gekoppeld in het weekend en vakanties naar Duitsland,Zweden,Denemarken.Luxemburg en Frankrijk altijd op tijd mijn geld gehad. Veel van geleerd en met veel plezier voor hun gereden.Dus als je niet van de hoed en de rand weet hou dan je mond dicht. Mark en Anja nog bedankt En veel sterkte de komende tijd. Mvg,Dinand Ensink
  2. Een belangrijke reden voor het pauze nemen op de terugweg: met een loeiende koelmotor slaap je niet zo lekker;) Tegenwoordig heb ik als 2e rit een groente rit die niet in 4:30 rijuren kan, dus maak ik de 15 en 30 minuten al voor de laatste winkel. Om terug OT te gaan: de term "demotiverend" kan ik niet helemaal begrijpen. Het is gewoon een uitdaging om ook volgens de tacho netjes te werken. Door extra regels of controle mogelijkheden laat ik me niet uit het veld slaan hoor:nee: Volgens mij heet zo iets onverantwoorde risico's nemen.Maar als ik jou zo hoor heb jij geen last van die Digi klok dan vraag ik mij af waarom toch die risico's nemen.Ik ken ook wel wegen waar je 80 mag maar waar in wezen 50 nog te hard is voor een vrachtwagen combinatie. Ik zou zeggen word eens wakker:confused:
  3. !al naar gelang de resterende tijd, dat dan weer wel, je gaat na 10 minuten lossen niet je 46 minuten volmaken, dat zou ronduit onbeschoft zijn! en trouwens wat wil je doen nadat je die 2 sec truuk hebt toegepast, je deuren dicht zijn, en je weer in de cabine zit?? dan alsnog je pauze volmaken? Hoezo 16,31 en 46 minuten? hij begint toch bij nul te tellen en niet bij 1? Dan zou je ook steeds 4 uur en 31 minuten mogen rijden
  4. 5 februari 2010 In 48 uur kun je 55 uur werken Eigen rijders blijven buiten de 48-urige werkweek, die op 1 april van kracht wordt. Maar ook voor loonchauffeurs verandert er waarschijnlijk weinig. Op 1 april wordt ook in Nederland de 48-urige werkweek voor chauffeurs van kracht, net zoals in de rest van Europa. Dan komt er een eind aan de uitzonderingspositie die Nederland sinds 2006 had, waardoor Nederlandse chauffeurs gemiddeld 55 arbeidsuren mogen schrijven. Velen doen dat ook omdat ze graag en veel overuren draaien om hun inkomen op te vijzelen. Geen wonder dat veel chauffeurs dat moment met angst en beven tegemoet zien. ‘Hoe moet ik rondkomen als ik straks bijna geen overuren meer kan draaien? Mijn basisloon is geen vetpot, maar dankzij die extra uren kan ik net mijn hypotheek betalen en mijn kinderen een redelijke opvoeding geven', vertelde enige tijd geleden een containertrucker in Nieuwsblad Transport. Hij was er dan ook op gebrand zoveel mogelijk uren te maken en is daarmee bepaald geen uitzondering. Toch is de 48-urige werkweek juist ingevoerd om werknemers te beschermen tegen buitensporige arbeidstijden. De transportsector was daarvan lange tijd uitgezonderd vanwege de bijzondere aard van het werk, maar in 1998 besloot de Europese Commissie dat ook de chauffeurs beter beschermd moesten worden en rond 2006 ging die beperking ook gelden voor het wegvervoer in Europa en over twee maanden is het dus ook in Nederland zover. Leon Seelen, cao-onderhandelaar van Nederlands grootste wegvervoersorganisatie TLN, kent het dossier van haver tot gort. Hij is ervan overtuigd dat de soep niet zo heet gegeten zal worden. Sterker nog: ‘Ik ben ervan overtuigd dat de overgrote meerderheid van de ongeveer 90.000 Nederlandse chauffeurs niet in inkomen achteruit zal gaan als gevolg van de 48urige werkweek. Hooguit in zeer specifieke situaties zullen de mensen er iets van merken', zegt hij. Zijn stelling: ‘Er is eigenlijk geen verband tussen wat wettelijk als arbeidstijd wordt aangemerkt en het inkomen van de chauffeurs'. Dat verschil zit hem in een aantal in de Nederlandse cao's vastgelegde regelingen, die te vangen zijn onder de noemer ‘beschikbaarheidstijd'. Seelen: ‘Nederlandse werkgevers betalen op basis van beschikbaarheidsuren, niet op basis van arbeidsuren, en daaraan verandert niets door het van kracht worden van de 48-urige werkweek. Een voorbeeld van tijd die wel onder beschikbaarheid valt, maar niet onder de wettelijke arbeidstijd, zijn de uren die een meerijdende chauffeur doorbrengt naast de bestuurder als er met een dubbele bezetting gereden wordt. Ook ‘voorziene wachttijd', bijvoorbeeld bij een ontvanger of als er op een veerboot gewacht moet worden, is zo'n voorbeeld. Ook de uren die een chauffeur tijdens een ferry-oversteek aan boord van een schip doorbrengt, vallen onder beschikbaarheid, niet onder arbeidstijd. Vooral in die laatste situatie tikt het hard aan. Een oversteek naar Engeland of Scandinavië neemt al gauw zes tot tien uur in beslag, tijd die veel vervoerders en chauffeurs benutten als de perfecte invulling van de verplichte rusttijd in het kader van de rij- en rusttijdenregegeling, niet geldt als arbeidstijd, maar wel uitbetaald wordt. Volgens Seelen bevat het overgrote deel van de chauffeurssalarissen een forse component van deze beschikbaarheidsuren en hoeven chauffeurs daarom niet bang te zijn voor inkomensverlies. Los van de inkomensdiscussie beschouwt de TLN-onderhandelaar de 48-urige werkweek overigens als een ‘overbodig monstrum' omdat toezicht op de naleving ervan onbegonnen werk is. ‘De Inspectie Verkeer en Waterstaat controleert terecht behoorlijk scherp op de naleving van de rij- en rusttijdenwet, maar wie gaat de arbeidstijden van 90.000 chauffeurs controleren? Dat is volstrekt onmogelijk en ik begrijp ook dat de overheid geen prioriteit geeft aan de handhaving ervan.' Pogingen van het Europese Parlement om zelfstandige chauffeurs, de zogenoemde eigen rijders, ook onder de 48-urige werkweek te brengen, zijn vorig jaar gestrand, zeer tot tevredenheid van TLN. ‘Daar zijn we het natuurlijk volkomen mee eens. Voor geen enkel zelfstandig beroep in de Europese Unie geldt een beperking van de werkweek en dat zou voor het wegvervoer ook onzinnig zijn.' Voorzitter Klaas de Waard van de Vereniging Eigen Rijders Nederland (VERN) liet vorig jaar in deze krant ook al weten de invoering van de 48-urige werkweek als een onzinnige en overbodige exercitie te beschouwen. Ook hij wees op de onmogelijkheid om alle chauffeurs te controleren. Als de eigen rijders wel onder de regeling gebracht waren, zouden chauffeurs die massaal ontduiken door een fictieve urenregistratie bij te houden, voorspelde hij toen. Zover is het niet gekomen, zo lang eigen rijders zich maar aan de rust- en rijtijdenregeling houden, mogen ze net zo veel werken als ze willen. Voor chauffeurs in loondienst lijkt die situatie niet heel erg anders te zijn, ook niet na 1 april.
  5. En als ik nou naar een eigen firma locatie ga om daar afzet containers te wisselen/ En ik stop de pas in gleuf 2 zet de eerste op out of scope en mijn collega die geen rijbewijs heeft wisselt mijn bakken en ik ga pauze maken Op eigen teriein ben je niet Tacho plichtig en ook niet rijbewijs plichtig.wat wilt ze dan?
  6. Dinand Ensink

    walking floor

    Moet je AB uit Texel eens proberen
  7. Als je file hebt gehad kun je van die dagen toch een printje uitdraaien kun je het ten alle tijden aantonen
  8. Dinand Ensink

    27 Mc

    In de eerste plaats moet je zorgen dat je antenne wel 100 wat vermogen kan hebben dan kom je vaak al terecht bij een rvs antenne,oa,de super carbonium van sirio.verder raad ik je aan een liniair te nemen op 24 volt bijv de zirtagi 250 B.Verder moet je weten hoeveel vermogen je in de liniar moet sturen.En je Antenne heeft ook goede aarde nodig en het ding altijd 1op1 proberen te krijgen voor dat je gaat zenden anders blaas je alles op. In Duitsland net over de grens bij oldenzaal de A30 op en dan de eerste afslag er af richting Gildehaus en dan direct het industrie gebied rechts op rijden,deze is geopend van 14:00 uur tot 22;00 uur zit een nederlandse firma genaamd http://www.truckerspoint.de/ die heeft alles op dat gebied.
  9. In de eerste plaats altijd veilig parkeren dus met de rij richting mee je zou niet de eerste zijn die terugkomt bij zijn aanhanger waar dan een auto aan de dissel hangt,tip druk een reflecterende oranje pion over het oog van de dissel deze kun je gewoon laten zitten. En zorg dat je stand verlichting op die aanhanger hebt dan doet de politie vaak niet zo moeilijk. Rij al 12 jaar met een aanhanger nog nooit een bon voor gehad. En wat betreft het achter uit rijden gewoon veel oeffenen je hebt maar 4 assen zo te zien dus dat moet nog wel een keer lukken.Ik rij zelf met een 3 asser motorwagen en een 3 asser aanhanger met 40m3 containers,
  10. In de eerste plaats altijd veilig parkeren dus met de rij richting mee je zou niet de eerste zijn die terugkomt bij zijn aanhanger waar dan een auto aan de dissel hangt,tip druk een reflecterende oranje pion over het oog van de dissel deze kun je gewoon laten zitten. En zorg dat je stand verlichting op die aanhanger hebt dan doet de politie vaak niet zo moeilijk. Rij al 12 jaar met een aanhanger nog nooit een bon voor gehad. En wat betreft het achter uit rijden gewoon veel oeffenen je hebt maar 4 assen zo te zien dus dat moet nog wel een keer lukken.Ik rij zelf met een 3 asser motorwagen en een 3 asser aanhanger met 40m3 containers, Mvg Dinand
  11. Alex welkom bij van gansewinkel want dat is hoogers ook. Ben zelf al 23 jaar bij van Gansewinkel in Hengelo als afzet chauffeur met een Daf CF 85 380 PK
  12. Mark wat ben jij een geweldig goed mens en je hebt gelijk want mijn lijfspreuk is hier ook op gebaseerd. Wie goed doet die goed ontmoet.
  13. Dinand Ensink

    horizon transport

    Mark ik denk zelf dat Jelle een amfibivoertuig heeft zo verdient hij ook nog wat over water. :D
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden