Hallo, ik had een 2 vragen.
Mijn werkgever heeft het laatste jaar nog nooit de bestuurderskaart van mij uitgelezen en ook niet van de tacho zelf.
Ik meld er wel even bij dat het eigen vervoer is.
Ben ik nu ook ,, Nat '' mocht er controle komen of is alleen de werkgever daar verantwoordelijk voor ?
En dan vraag 2.
Deze vraag heeft betrekking op vraag 1.
Zoals jullie hierboven kunnen lezen is mijn werkgever nogal laks in het naleven van het arbeidstijdenbesluit.
Dit is ook 1 van de redenen dat ik ontslag ga nemen bij dit bedrijf ( waarschijnlijk vrijdag al, mocht ik aangenomen worden bij Breewel transport in Breda:rolleyes: )
Ook de rij en rusttijden hebben ze schijt aan en heb heel lang moeten zeuren dat ze nu eindelijk morgen de Tacho laten ijken.
Het is nu namenlijk zo dat de UTC tijd 2 uur achter loopt, en van de week wou ik een paar dagen netjes manueel invoeren ( omdat ik sinds het rustiger is geworden ook vaak met bestelbus rijdt ) springt dat ding ineens gewoon terug op het beginscherm !!!!
gevolg : 3 dagen non stop gewerkt !!!!!! 72 uur arbeidstijd !
Mijn vraag is nu : Mocht ik vrijdag aangenomen worden dan ga ik dubbelbemand naar Frankrijk. Ik houd netjes mijn opzegtermijn aan bij mijn huidige werkgever van 1 maand en heb dan mooi de tijd om mijn 28 dagen weer netjes volgens het boekje te krijgen.
Moet ik nu elke dag een print out maken en op de achterkant mijn arbeidstijd vermelden ? en dan bedoel ik ook van de dagen dat ik in een bestelbus rijdt ? Moet ik dan de voertuiggegevens van de bestelbus invullen of niet ?
Pikt de gendarmerie dat ?
Jongens, als jullie me zouden kunnen helpen heel graag want maak me best druk voor de boetes............Ik wil het allemaal netjes volgens het boekje doen maar in deze tijd moet je veel pikken bij je werkgever want je ligt zo op straat !
Iemand trouwens ervaring met Breewel transport ????