Spring naar bijdragen

Knientje

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    21
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Knientje

  • Verjaardag 12-01-1973

Knientje's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Geachte heer, mevrouw, Dit is waarschijnlijk de eerste keer dat u een aanbod zoals dit ziet, maar ondanks dat het misschien een wat vreemd verhaal/aanbod is, ga ik het er toch op wagen. Vanwege mijn privacy kan ik niet alles tot in detail uitleggen, maar dat wil ik uiteraard wel in een telefonisch of persoonlijk gesprek. Ik ben een man van 43 jaar, woonachtig in Terneuzen, in het bezit van rijbewijs AB en eigen auto. Echter hier komt de medische beperking om de hoek kijken en dat is dat er code 101 op mijn rijbewijs moet staan om beperkt beroepsmatig goederenvervoer te mogen doen. Momenteel staat deze code er nog op, maar moet voor juli 2017 opnieuw aangevraagd worden en daar is een werkgeversverklaring voor nodig. Anders krijg ik uitsluitend code 100 (uitsluitend privé-vervoer) Ik ben volledig arbeidsongeschikt en vrijgesteld van sollicitatieplicht (ik mag en wil wel werken), maar toch zou ik graag voor maximaal 4 uur per week nog eens in het vervoer werken, waarbij ik mijn eigen auto (grote stationwagon) kan gebruiken Zoals u misschien al doorheeft, heb ik veel ervaring in het goederenvervoer, echter de code 101 legt mij een rijtijdbeperking op indien dit beroepsmatig vervoer betreft. Mijn voormalige werkgevers/opdrachtgevers in de transportsector zal ik u bij interesse meedelen, maar die kan ik hier vanwege privacy-redenen niet melden. Aan welk soort vervoer denk ik dan voor het werk dat ik wil doen? Ik denk hierbij aan koeriersdiensten die een lichte vracht (over te laden zonder hulpmiddelen zoals heftrucks e.d) meegegeven hebben met een chauffeur op combinatie-rit, waarbij de chauffeur eigenlijk geen tijd heeft om de omweg naar zijn tussenstop te maken, waardoor de kans groot is dat hij te laat aankomt bij zijn volgende of eindadres. Ik zou dan eventueel de vracht voor de tussenbestemmingen over kunnen nemen indien de tussenbestemming ergens in Zeeuws-Vlaanderen ligt of net over de grens bij Zeeuws-Vlaanderen. Helaas kan ik dit vanwege de code 101 alleen als bijbaan doen en kan ik (lees: mag ik van de WETgever) beroepsmatig dus geen grote afstanden afleggen. Ik kan het wel. Of het vervoeren van honden voor een dog rescue (tegen vergoeding van werkelijke kosten) (aangezien dit over het algemeen vrijwilligerswerk is, is code 101 niet van toepassing, dit heb ik nagevraagd bij het CBR en ILT) Wanneer u interesse heeft, kunt u mij een bericht sturen, waarbij ik u op verzoek mijn telefoonnummer en volledige personalia doe toekomen. Met vriendelijke groet, Daniël In bezit van: Chauffeursdiploma CCV-B Chauffeursdiploma Taxi (volledig) Gewerkt als: Taxichauffeur (2007-2010) Chauffeur voor het bezorgen en ophalen bedrijvenpost voor PostNL (2012-2014) Koerier (jaren weet ik niet meer, de kilometers wel: méér dan 100.000 km per jaar) Vrachtwagenchauffeur (distributie)(jaren onbekend)
  2. Nee dat (http://www.transport-online.nl/site/index.php) is hem niet, of hij moet heel veel veranderd zijn en ONoverzichtelijker geworden. Die ik bedoel werkt als een forum (net als deze dus). Ik heb ook al iets van koeriersforum.nl geprobeerd, maar dat werkt dus niet (meer). Ik heb er volgens mij (in een grijs verleden) zelf al eens op geadverteerd. OK OK OK voor de driving nerds onder ons: ja, ik heb geprobeerd hier op te googlen (mijn oude bedrijfsnaam :) ) en te zien of er nog iets te vinden viel in de cache van Google, nee dus, behalve dus mijn oude bedrijfsnaam en mijn adres en telefoonnummer. Echter ik weet waar mijn huis woont. Toch bedankt Peggel Knientje snuffelt nog ff verder
  3. Ofwel ben ik kippig ofwel mis met een andere website, maar ik meen me te herinneren dat er een afdeling (topic) was waar chauffeurs/transportbedrijven ritten kunnen aanbieden en mensen die transport nodig hebben (waaronder ik dus), maar ik kan dat topic/die website niet meer vinden. Heb ik een nieuwe bril nodig ?
  4. Hallo Ik ben een man van 37 jaar, met redelijk wat chauffeurservaring, zowel in het goederenvervoer als het personenvervoer. De afgelopen 3 jaar heb ik gewerkt als taxichauffeur bij Connexxion Taxi Services. Het ongeluk wil dat ik in februari van dit jaar werd getroffen door een hartaanval. Omdat de oorzaak niet gevonden kon/kan worden heb ik een defibrillator geïmplanteerd (ICD) gekregen. Dit heeft nogal wat gevolgen voor mijn rijbewijs, daar dit aangepast moet worden op medische gronden. Tevens mag ik niet meer werken als chauffeur in het personenvervoer, dus ben hier ook nog eens mijn baan kwijt geraakt (helaas had ik nog net een tijdelijk contract (het derde), waardoor mijn werkgever mij niet in dienst hoefde te houden. Omdat ik toch vooral in het vervoer werkzaam ben geweest, wil ik het daar eigenlijk toch bij houden. Echter onze wetgever zegt iets over het beroepsmatig besturen van een voertuig voor dragers van een ICD. Dit gaat er met name om dat een ICD-drager niet langer dan 4 uur per dag beroepsmatig een motorvoertuig mag besturen (maar niet in het personenvervoer en dat is dus lastig als je normaal gesproken taxichauffeur bent). Dit houdt dus in dat internationaal koerier er niet in zit, maar bijvoorbeeld wel pendelen tussen twee bedrijven (als je laadt/lost rijd je niet, dus dat gaat al van de rijtijd af) Het kan alleen met een voertuig dat met een rijbewijs A of B bestuurd mag worden. Voor rijbewijs C word ik helaas niet meer goedgekeurd. Ik had het dus wel.Zelfs een CCV-B diploma beroepsgoederenvervoer. Ik kom uit Terneuzen, dus als er iemand interesse heeft in een (part-time) chauffeur, laat het maar weten. Eventueel meer info via pb. Wetgeving omtrent rijbewijs voor ICD-dragers: Regeling Eisen Geschiktheid 2000 artikel 6.7.4 http://wetten.overheid.nl/BWBR0011362/geldigheidsdatum_30-07-2010
  5. Nou zal ik dan ook maar even mijn verhaal doen, om na 7 jaar weer eens te gaan lessen voor CE Helaas zeven jaar geleden voor gezakt, toen met een Daf 95XF trekker-oplegger. Hoe ik daarmee moest schakelen weet ik niet meer, wel dat ik er mee overweg kon. Vanmorgen dus weer "eerste" rijles gehad, maar nu met voorwagen-wipkar. Eerste wat instructeur vroeg "Heb je al eens met een stapelbak gereden?" Ja dus, maar hoe het precies werkte wist ik niet meer, hoewel het verder op het zelfde neer komt, werkt het toch weer net iets anders dan bij een DAF. Een Renault AE-500 in dit geval. Als je naar H wil, zet je hem dus vrij en geef je een tik naar rechts tegen de pook en naar L vrij zetten en een tik naar links en zo moest ik het dus doen vandaag: vrij, tik naar links, dan naar zijn twee, vrij, tik naar rechts, dan pook weer op dezelfde plek, dan staat ie in zijn 4, vanaf daar schakelen als in een gewone auto 5, 6, 7 en de splitter gebruik ik pas vanaf 7. Hoewel de motorwagens waar ik mee gewerkt heb, hele eenvoudige zesbakken zonder gesplit en gestapel(zou daar het woord stapelgek vandaan komen?) waren, vergat ik de splitter niet terug te zetten (dus na 7 jaar zit het er nog steeds in;)) Het was wel weer even wennen hoor, om zo'n bakbeest door het verkeer te loodsen. Reed nog langs een van de motorwagens waar ik vroeger mee gereden heb, dat leek wel een bestelautootje, vergeleken met waar ik vandaag mee op pad geweest ben. Vogens de instructeur zat alles er nog "in" bij mij, dus het zou goed moeten komen. Alleen er zitten veel te veel spiegels op, die van de instructeur zitten in de weg:banaan: Nou op hoop van zegen dan maar.
  6. En vraag me ook af hoe deze chauffeur (van de vrachtwagen, met Belgisch kenteken) aan zijn rijbewijs is gekomen, nu is ie het kwijt, in elk geval in Nederland heeft hij een ontzegging van de rijbevoegdheid gekregen en terecht, ik weet alleen niet meer voor hoelang, je gaat met dichte mist toch niet keren op een doorgaande weg, heel die weg stikt van de rotondes (die overigens 100 meter van de plaats van het ongeval lag en nog steeds ligt), lijkt me een stuk veiliger om een rotonde te gebruiken http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=6372
  7. Ben het wel met baas eens, En aangezien de enige vliegtuigen waar ik ingezeten heb allemaal Boeings 737-800 waren ben ik blij dat hij niet vloog (denk toch dat hij het niet was:D) Wat mij wel opvalt in België is dat de chauffeurs van zowel personenauto's als vrachtauto's die uit de grote stad komen (Antwerpen bijv, waar ik met de taxi ook regelmatig kom) veel beter en duidelijker rijden dan degenen die van het platteland komen. Ze vinden over het algemeen ook wat gemakkelijker de schakelaar van hun richtingaanwijzers (Vlaamse vertaling: pinkers) dan de gemiddelde Belg (niet lullig bedoeld, maar ik mag dat zeggen als halve Belg ) En ook vind dat een lesauto wel deglijk dubbele bediening moet hebben en les moet krijgen van een gediplomeerde instructeur. Als jij les krijgt van je vader, leer je ook zijn foute gewoontes en dat sluipt er bij iedereen in na en aantal jaren. Ik heb dus de slechte gewoonte om mijn stuur maar met één hand vast te houden. Een instructeur zal je daar keer op keer op wijzen, een bekende hoogstwaarschijnlijk minder of niet Toen ik in 2001 examen deed voor CE kreeg ik vrij laat de opdracht om rechtsaf te slaan, terwijl ik er stellig van overtuigd was dat ie me wel rechtdoor zou laten rijden, dus mijn aandacht was veel meer op rechtdoor gericht, maar goed hij zegt dat ik naar rechts moet, vergeet rechts in mijn spiegel te kijken (moet je niet doen dus) zet de bocht in naar rechts op een veel te kleine rotonde en toen een poeier op de rem door de examinator. Er zat daar blijkbaar nog een fietser. Resultaat examen kun je raden, dus ga het dit jaar opnieuw proberen en zal die fietser nu WEL zien. Ben nu voorbereid op examinators met (te) late opdrachten Hoe lossen ze zoiets in België op als je geen dubbele bediening hebt? Parkeerrem? die pakt alleen op de achterwielen, kun je nog scharen ook. of goh waarom maakt die aanhanger nu zo'n hupje? Stoeprandje? Blijkt het een fietser te zijn.... En hoewel het niet leuk is om te zakken voor je examen, vond ik deze keer de ingreep terecht (bij mijn eerste keer voor B had ik daar een heel ander idee over en nog steeds) Even voor de goeie orde rijbewijs B; Van de 2de keer rijbewijs A: Van de 1ste keer rijbewijs C: Van de 1ste keer rijbewijs CE: HOPELIJK van de 2de keer
  8. Goh toch nog bekende dingen, ik zou ook geen idee gehad hebben hoe je zo'n ding noemt. Maar ja, volgens mij zijn bijna ale laadkleppen van Dhollandia. heb er zelf ook meegewerkt en onze rolstoelbussen hebben ook zo'n ding voor de lift, Maar volgens mij zetten die chauffeurs de stroom nooit af of werkt ie niet, heb er mee zitten spelen, volgens mij gebeurt er niks, er gaan geen lampjes branden of uit net als in de vrachtwagen, terwijl ik de lift volgens mij wel kan bedienen, maar ik rij nooit rolstoelvervoer, rij wel eens met zo'n bus voor de gein en doe ik er het groepsvervoer mee. Ding is een meter of 8 lang, net echt:D
  9. Ik weet dat het kromme regels zijn en de keuring voor de taxi was een arbo-keuring, maar nu komt het: voor mijn rijbewijs B heb ik geen bril nodig, ik kan namelijk een kenteken op 20 meter afstand lezen zonder hulpmiddelen (CBR-eis). Ik kan het zelfs op 40 meter lezen. voor de taxi ineens wel en mijn busje weegt toch echt niet meer dan 1800 kg en mag 1400 kg laden, kom ik nog maar aan 3200 kg, nog steeds B dus. Ook voor mijn C had ik op het moment van afrijden geen bril nodig. Maar toen mocht de keuring nog gedaan worden door een andere dan je eigen huisarts. Mijn ogen zijn sindsdien niet voor- of achteruit gegaan, dus zie nog steeds hetzelfde Draag mijn bril wel zoveel mogelijk omdat ik dan wat minder zit te staren en dus minder moe wordt , maar het is niet zo dat ik zonder bril een gevaar op de weg word, mocht ik hem een keer vergeten zijn of zo. Maar goed mijn rijbewijs moet verneiuwd worden dit jaar, dus aan die rijbewijskeuring zit ik sowieso vast vanwege het C'tje erop. En dan zal ik hier wel uitleggen waar mijnheer of mevrouw de keuringsarts op getest heeft
  10. Nee dus, het is meer dan het minimumloon, B0 Goederenvervoer is zelfs iets beter betaald dan B4 van de taxi CAO . Ik zit daar net iets onder dus met mijn € 9,20 per uur
  11. Minimumlonen per 1 januari 2009: http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=13737&hoofdmenu_item_id=13825&rubriek_item=391911&rubriek_id=391817&set_id=77&doctype_id=6&link_id=156519
  12. Probeer de netto-bruto bruto-netto salaris calculator van Raet eens www.raet.nl. Onder het minimum loon betalen MAG ABSOLUUT NIET en dat rekenprogrammaatje geeft een waarschuwing indien blijkt dat je onder het minimumloon zit, helaas kun je daar niet voor de berekening volgens CAO kiezen, dus moet je voor de categorie "Algemeen" kiezen, maar de uitkomst klopt aardig.
  13. In de hoek!! Allebei, met ezelsoren op LOLEn nu braaf wezen Doof zijn is ook een beperking, oren zitten volgens mij aan je hoofd en voor zover ik weet is dat een lichaamsdeel. En in een vrachtwagen lijkt mij doof zijn niet echt handig en snap ik niet dat hij zijn C mag houden. Niet dat ik het hem niet gun, maar dan moeten ze ook geen fluisterspraaktest doen. Je wordt bij de medische keuring getest op de zgn fluisterspraak (zelfs bij taxi) Van de week kwam er een of andere malloot aanscheuren op een scooter over de fietsstrook rechts van mij. in een bocht naar links (binnen de bebouwde kom, daar mocht hij dus niet rijden, terwijl ik dat stukje (met een verlengde Sprinter) nodig had om een vrachtwagen uit tegenovergestelde richting wat meer ruimte te geven. 't is dat ik een heel goed gehoor heb en die scootermalloot aan hoorde komen anders had hij nu twee XX-en op zijn scooter gehad. Oh ja, moet Halloowed wel een beetje gelijk geven. Ik heb nog nooit iemand spanbanden zien trekken, twistlocks vastzetten of een pompkar zien trekken met (een van zijn) oren. Gelukkig is er ook redelijk wat inhoudelijk op mijn topic gereageerd, wat ik niet echt had verwacht. Ik had meer reacties verwacht van : je wil wel op een vrachtwagen rijden, maar je kan het niet (lees: we gunnen je het niet), maar dat valt me behoorlijk mee.
  14. @Baas Wie/wat is CWS? Sorry hoor, maar ben al een beetje te lang uit het vrachtwagenwereldje, al die afkortingen zeggen me niks. Als ik CWS google, kom ik bij een of andere wonongcorporatie terecht:confused:, dus dat zal het wel niet wezen .
  15. @simonloos Ik heb voor de taxi verplicht een cursus levensreddend handelen moeten doen, dus heb nu dit topic nieuw leven ingeblazen Nee, ik kwam via google op dit topic terecht omdat ik naar de loonschaal van een beginnend vrachtwagenchauffeur op zoek was. Over het algemeen D0 dus, hoewel ik niet weet wat het verschil tusen A B C en D is. Kom er via de CAO Beroepsgoederenvervoer nu ook niet bepaald achter waar ze mij MINIMAAL voor iemand van 36 jaar in moeten indelen. En dan bedoel ik dus CE-chauffeur (als ik het eenmaal gehaald heb) met CCV-B diploma. Hoewl ik geen CE ervaring heb, is het naturlijk niet zo dat ik totaal geen verkeerservaring heb :koeriersdienst (dus ook met CMR's en AVC's te maken gehad), distributiechauffeur met bakwagen, taxi. Denk al met al dat ik toch ook al meer dan een miljoen kilometer onder mijn rechtervoet zitten heb. Hoewel ik D0 wel erg magertjes vind, dat is nog minder dan wat ik nu in B4 (taxi CAO) op de taxi krijg (en dat is ook al een 3xniks CAO, vooral omdat onregelmatigheid op de taxi geen percentage maar een bedrag is van, HOU JE NU GOED VAST, €1,05 (ja je leest het goed één euro en vijf centen) BRUTO PER UUR) Die onregelmatigheid gaat pas in om 22:00 uur en eindigt om 06:00 uur de volgende morgen. Ik werk in een gebroken dienst en het tweede deel is van 21:15 uur tot 00:15. Tel uit je winst . Zaterdag en zondag worden betaald als WEEKdagen. Alleen een feestdag dan krijg je er 100% bovenop.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden