Spring naar bijdragen

jojo

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    25
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over jojo

  • Verjaardag 13-07-1972

Converted

  • Locatie
    joure

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

jojo's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

11

Waardering in de gemeenschap

  1. was even een weekje met vakantie vandaar dat ik niet eerder reageerde maar in ieder geval bedankt voor de reacties ben weer een stuk wijzer geworden en wat shompie schreef over dat het in de ontheffing staat welke borden er gevoerd moet worden dat is nieuw voor mij en dus weer wat geleerd ik haal de uitzonderlijke transporten wel in ondanks dat er een inhaalverbod op de begeleidingsauto staat maar ik doe het wel als ik er zeker van ben dat het veilig kan zowel voor mij als de chauffeur van het uitzonderlijk transport en dan kijk ik wel van hoeveel ruimte er is en hoe breed is het transport en wat is het snelheidsverschil want ik ga niet inhalen met 3 kilometer verschil en alleen als we op een 3 baans weg rijden en de vluchtstrook ver genoeg vrij is en aangezien wij bij de firma waar ik rijd meestal wat harder rijden als de rest ben ik er meestal vrij snel voorbij wat ik onderweg toch veel zie is dat deze transporten veelvuldig worden ingehaald ondanks het verbod en ik zie soms inhaalacties waarvan ik al denk van als dat maar goed gaat en met minimaal snelheidsverschil en dan kan ik best begrijpen dat het door de chauffeurs van de uitzonderlijke transporten niet echt op prijs word gesteld als je zo,n actie uithaalt maar in ieder geval bedankt voor de reacties
  2. ik reageer niet veel op het forum maar mag het gewoon graag volgen en lezen maar ik zit nu toch met een vraag aan shompie omdat hij veel met uitzonderlijke transporten onderweg is iemand anders mag ook reageren natuurlijk maar ik plaats het hier omdat shompie altijd zijn verhalen en belevenissen hier plaatst mijn vraag is:ik rijd zelf in het bloemen en plantentransport voornamelijk in duitsland en altijd s,nachts en dus kom ik s,nachts vrij veel de uitzonderlijke transporten tegen en nu valt mij op dat als je op een 3 baans snelweg rijd de begeleidingsauto met het bord rijd van verboden in te halen en als je dan over de derde baan begint in te halen met wel een behoorlijke ruimte dus niet dat het gevaar oplevert en met behoorlijke snelheidsverschil dat dat niet altijd gewaardeerd word waarom word dit voor de chauffeurs van het uitzonderlijke transport als zo vervelend ervaren want ik doe het altijd wel op zo,n manier dat er niemand in gevaar komt en hou goed in de gaten dat er genoeg ruimte is en niet dat er verderop een wegversmalling aankomt ofzo en ik weet dat ik officieel niet op de derde baan mag komen maar als de ruimte er is en ik haal in met een redelijk snelheidsverschil en het veilig gebeurt dan wil het graag eens horen vanuit het standpunt van zo,n uitzonderlijk transport chauffeur waarom dit als vervelend word ervaren ik zit zelf al jaren op de auto en heb inmiddels ervaring genoeg om te snappen hoe het spelletje gespeeld word maar dat werk waar jij in zit shompie ken ik dus niet en vroeg me dit gewoon af en ik weet dat ik misschien het nodige commentaar ga krijgen want ja de bloemenrijders zijn allemaal gestoord en gestresst als je de verhalen mag geloven en ja we rijden ook wat harder als 90 maar dat heeft ook z,n reden en ik vind het geweldig werk en ben geen stresskip en mijn vraag is ook beslist niet als kritiek bedoeld maar puur als belangstelling voor een ander zijn werk
  3. Misschien dat ik het over het hoofd heb gezien maar wat is je woonplaats Marco1977 want in Aalsmeer zoeken ze nog genoeg bloemenrijders zowel internationaal als nationaal misschien dat dat een optie is voor jou
  4. Bij de meeste van deze genoemde bedrijven is het niet standaard om het weekend thuis te zijn en ik bedoel hiermee dat je er niet vanuit hoeft te gaan dat je weekends thuis bent het is net wat josimo hierboven zegt het is gewoon afhankelijk wanneer je opgaat naar scandinavie en je gaat rijden in het koelvervoer en dat gaat over het algemeen continu door dus staar je niet blind op je weekendrust thuis maken maar als je er zelf goed over kunt en je gezin staat volledig achter je dan kun je leuke uren draaien en hou er rekening mee dat het veelal nachtwerk is
  5. jojo

    heierhoeve

    Ik heb er donderdagavond gestaan kwam er aan omstreeks een uur of 10 s,avonds en het parkeerterrein was nog niet voor de helft bezet in het restaurant zat praktisch niks ze hebben op het bord staan dat het eerste uur vrij is maar dat geld dus niet als je overnacht want dan betaal je gewoon alle uren dat je er staat ik kom er in ieder geval niet weer
  6. jojo

    KUT BAZEN

    ik zuig dit beslist niet uit mijn duim en ik kan het aantonen en daar komt nog bij wat heb ik er voor meerwaarde aan om hier te vertellen dat ik 2800 euro verdien terwijl ik er mischien maar 2300 euro verdien wie hou ik dan voor de gek toch mezelf zeker ik moet ook toegeven dat als je geen werk kunt vinden en hopeloos op zoek bent naar werk wat er op dat moment niet is omdat je domweg in de verkeerde periode thuis komt te zitten en in het verkeerde gedeelte van Nederland woont want laten we eerlijk zijn als je nu in het noorden woont of je woont in omgeving Aalsmeer of het Westland dat wel degelijk een verschil maakt en als je dan op een gegeven ogenblik een aanbieding krijgt om via een cypriotisch contract werk te krijgen dat je het aanpakt puur om weer werk te hebben en je gezin te kunnen onderhouden want je gaat je eisen echt wel aanpassen om maar weer een normaal inkomen te hebben ipv elke maand je handje op te houden bij het UWV ik heb echt geluk gehad dat ik in de drukke periode aan het werk kon komen bij mijn werkgever als was het eerst via het uitzendbureau maar als jij een goede en hardwerkende chauffeur dan liggen er zeker wel kansen om overgenomen door het bedrijf maar dan moet je zelf wel actie ondernemen en niet stil blijven zitten en afwachten het is gewoon een feit waar het eigenlijk hier om gaat hoe Arne werkt en tuurlijk hij is een werkgever en die probeert toch z,n winst te halen dat is simpel zat en dat is ook z,n goed recht we zouden het allemaal doen als we in de situatie zaten als werkgever maar ik ben geen werkgever en ik zie deze constructie met de cypriotische contracten gewoon als een tussenstation tot het moment komt om met buitenlandse chauffeurs te gaan werken en dit bedoel ik niet als commentaar naar Arne of ieder ander die zo werkt maar dit is mijn persoonlijke mening en ik kan Arne ook wel begrijpen hij heeft een bedrijf en vermoedelijk ook een gezin draaiende te houden en lukt dat niet via de rechterkant dan ga je toch de mogelijkheden onderzoeken of het mischien via de linkerkant wel lukt
  7. jojo

    KUT BAZEN

    hier wil ik toch even een reactie op geven meestal ben ik gewoon iemand die veel leest op het forum en verder geen reactie plaats maar het is wel degelijk mogelijk om boven de 3000 euro per maand te verdienen en netto wel te verstaan ik zelf rij nationaal in de bloemen en planten ik rijd om de andere week een zaterdag en zit in D5 ik kom de meeste maanden thuis met 2800 euro thuis netto en dit is meestal zonder de nachtvergoedingen omdat ik overnacht op de standplaats en dus geen recht heb op nachtvergoeding en het te ver is voor mij naar huis toe te gaan dus zou ik internationaal rijden en ik pak elke nacht mijn nachtvergoeding erbij dan kom je wel degelijk boven de 3000 euro uit ik weet dat je nationaal meer uren kan maken als internationaal omdat je praktisch niet aan je rijuren komt maar meestal strak aan je werktijd zit maar dit is mijn eigen keuze maar je kunt tegenwoordig zeker nog wel lekker verdienen maar dat is heel erg afhankelijk van het bedrijf waar je zit
  8. jojo

    Tips?

    dan moet je dat uitzendbureau in nieuwegein eens bellen, was ook al iemand op het forum die ook goede ervaringen had met dit bureau ik ben er ook geweest en kon ook zo aan het werk maar ik kreeg een andere aanbieding je moet een stukje rijden maar dat zal wel geen probleem zijn als je graag aan het werk wilt Van der Laan uitzendbureau Zeelandhaven 5D 3433 PL Nieuwegein 030-6306340
  9. ik heb zelf ook goed last gehad van mijn rug en ze kwamen erachter dat ik een dubbele hernia had en ik ben hier ook aan geopereerd je moet alleen goed de tijd nemen om weer op krachten te komen en zeker niet te snel willen en ik zat in die periode ook in de winkeldistributie en heb totaal geen last meer ik rij nu weer internationaal en ik rol altijd een handdoek op en doe die onder in de rug tegen de stoel aan en dit bevalt mij uitermate goed
  10. zeker neem ik soms wel eens de eerste de beste maar wel nadat ik gekeken heb of ik daar met mijn combinatie kan komen en weer wegkomen en ik vertrouw nooit blind op een bord zeker in een vreemd land niet ik werk ook als internationaal chauffeur en doe dat ongeveer een jaar of 20 en heb zeer zeker geen vaste ritten gehad en heb al veel gezien dus ben beslist niet onervaren en heb te veel ervaring om blind op een bord of de Tom-Tom te vertrouwen
  11. dan ben je in mijn ogen lekker slim bezig als je blind op het bord vertrouwd
  12. ik vroeg dat nl over de hernia omdat ik zelf wel geopereerd ben aan een dubbele hernia en tegen mij werd ook gezegd dat ik geen zwaar trek en duw werk meer mag doen en ik ben na de operatie ook naar de sportschool gegaan om de rug te trainen en doe dat nu nog steeds wanneer ik in de mogelijkheid ben maar ik moet zeggen ik doe alles weer met mijn rug heb ook wel winkeldistributie gedaan voor Peter Appel en dus ook de zware karren en heb er totaal geen last meer van wat ik wel gemerkt heb na de operatie is dat de zithouding heel belangrijk is voor de rug Dat bij brinkman Emmen is inderdaad sowieso weekend op weekend af dus gewoon 14 dagen van huis
  13. wat ik me nu afvraag heb je nog steeds last van die hernia dan en hoe hebben ze de hernia behandeld hebben ze hem met een operatie weggehaald of door rust want als je geopereerd bent dan kun je toch alle werk gewoon weer doen mischien een idee Brinkman in Emmen zoekt ook weer chauffeurs ivm uitbreiding is voornamelijk op scandinavie met planten tenminste wat ze mij verteld hebben dus is geen zwaar werk maar dan zul je een stukje moeten rijden naar Emmen toe
  14. ik heb hier de complete set besteld voor in een daf en ik had ook wel wat twijfels voor die prijs maar ik moet zeggen het valt mij ontzettend mee het zijn leuke gordijnen en blijven ook mooi heb ze nu een paar keer uitgewassen in een emmer met wasmiddel en ze veranderen niet en ze laten ook niet veel licht door
  15. die 200 euro die ik noemde was maar een voorbeeld maar toen ik er nog reed werd de onkostenvergoeding gewoon na inlevering van de overnachtingsstaat ter plekke uitbetaald en volgens mij was dat nu nog zo maar daar kan ik mis mee zijn
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden