Spring naar bijdragen

slabbinck

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    20
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over slabbinck

  • Verjaardag 06-01-1966

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

slabbinck's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Op de daf Lf 45 zit een BOSCH DENOXTRONIC scr-systeem van de eerste generatie (dus zonder vermogensverlies). Reeds een 3-tal jaar op de markt, maar bij Bosch kan men ons vertellen dat er pas VOLGEND jaar gespecialiseerde firma's eraan "mogen" werken. Bij Daf weet men zich geen raad en kan het probleem niet oplossen. Welke specialisten onder u kunnen dit wel ?
  2. soms storing abs-controle om de minuut een oranje waarschuwing en alarm voor motorstoring, tergelijkertijd heb je ook het waarschuwingslampje voor scr-uitlaatgasreductie dat gaat branden. welke specialist weet raad ?
  3. Dat je zonder ad blue kunt verder rijden (zonder vermogensverlies) met een Daf LF 45 (euro 4) is een feit. Weet iemand of dit schade toebrengt aan de katalysator ? Wat enorm stoort is het "alarm" dat bijna om de minuut afgaat en een motorstoring meldt (dit is in feite de verstopping in het uitlaatsysteem dat gemeld wordt). Wie kan het geluid van het alarm afleggen ?
  4. Ik heb een Daf LF 45 van 27 maand oud. Startmotor vervangen aan 568 km (+ depannage) Accu's vervangen aan 22 maand (+depannage) Constante foutmeldingen van ABS-controle en van motorstoring. Foutmelding van motorstoring om de 300 meter !!!!!!!!!!!!!!! Niets werkt nog van de denoxtonic-toestanden van Bosch (lees de ad-blue electronische componenten werken niet meer). Dealer lost het probleem niet op / fabriek ook al niet. Vanmorgen platte batterij, omdat onze LF 45 al 5 dagen niet gereden had, vrachtwagen slaapt binnen. U heeft nog geluk met uw daf CF. Eén troost, ik denk dat vele onderdelen bij Daf (in alle types) lijden aan de Mexicaanse griep. Bij Daf (dealer en fabriek) heeft men voor uw problemen (en de onze) steeds een uitleg : OFWEL RIJDT U TEVEEL KILOMETER : slijtage OFWEL RIJDT U TE WEINIG : eigen schuld OFWEL IS HET TE WARM : overbelasting door de warmte OFWEL IS HET TE KOUD : 't ja, het was EXTREEM koud, en in die koude.......... Indien ik kon zou ik meteen mijn DAF LF 45 bj. 2007 willen ruilen tegen een ECHTE vrachtwagen, mag gerust 10 jaar oud zijn, als er maar geen computer, adblue, .... op zit. Ik denk dat er veel te weinig onderdelen in PRAKTIJK getest worden. Men stuurt eerst de nieuwe vrachtwagens op de baan om daarna alles in stukjes te vervangen. Onze Daf van 27 maand oud werd reeds 2 x teruggeroepen door de fabriek naar de dealer. Nu is er weer een terugroeping voor problemen met ...de versnellingsbak.
  5. Men heeft er geen oplossing voor. Bij Bosch (fabrikant van de adblue doseerunit) zegt men dat men tegen eind 2010 enkele firma's een opleiding gaat geven in het onderhoud van BOSCH SCR-toepassingen. M.a.w. hoe men een doseerunit hersteld of hoe men verstoppingen kan oplossen. Ondertussen,...........
  6. Vrachtwagen Daf LF 45 /160 euro 4 Ad blue leidingen en doorvoerunit zijn geblokkeerd (verstopping ? ). Wie weet hoe je die kan ontstoppen / deblokkeren ? Dringende oproep aan ervaren chauffeurs (mechaniciens) P.S. In een DAF-garage wist men geen oplossing, ook niet bij Daftrucks België en ook niet bij Daf-Eindhoven
  7. Kent iemand een merk-onafhankelijke garage in Belgie (Vlaanderen) die een EAS-systeem van een Daf kan uitlezen ?
  8. Wat houdt dat "warm stoken" van de leiding in ?
  9. Gisteren mail gekregen van Freddy, "de grote baas". Restaurantzoekmachine WERKT NOG NIET.
  10. Ik kan scrollen tot morgenvroeg, maar er is NIETS te vinden. Op restaurantzoekmachine moet ik de naam al kennen van een restaurant. Toch bedankt voor de medewerking
  11. Ik zoek alle wegrestaurants gelegen langs E en A wegen in Noord-Brabant. Op "restaurantzoekmachine" op chauffeursforum lukt dit niet. (Ik zou ze al moeten weten liggen ook al ken ik de ligging van het restaurant niet).
  12. Je hoort het wel eens vertellen van collega's : "onze vrachtwagen heeft men moeten wegslepen, 1 dag oud, 221 km , problemen met...." Vorige week vertelde een collega mij van problemen met een nagelnieuwe VOLVO-trekker, slechts 1 dag oud, na 221 km valt de motor stil en wil niet meer starten. Trekker wordt langs de autosnelweg losgekoppeld van de oplegger. De trekker wordt weggesleept naar de garage, waar men 3 dagen later er in slaagt om, na het vervangen van ALLE smart-injecteurs (die vast zaten), de vrachtwagen opnieuw te laten rijden. Meestal geloof je zo'n zaken niet. Wie heeft nog van deze problemen, ... onder alle merken,... ervaren ?
  13. Als ik dit allemaal lees ben ik blij dat ik een handgeschakelde bak heb op mijn vrachtwagen. Ik ondervond bij testritten dat een automatische versnelling heel handig was, maar bij de testritten reed ik enkel met cabine/chassis. Misschien iets zuiniger met automaat, maar het plezier van het ECHTE vrachtwagen-rijden is er wel van af.
  14. Bij het uitlezen van de computer van onze daf LF 45/160 euro 4 werden maar liefst 255 fouten getoond. Eén opmerkelijke fout was dat de temperatuur in de katalysator voor de NOX-voeler lager was dan de temperatuur gemeten na de voeler.
  15. Op welke sites kan ik wegrestaurants in Noord-Brabant vinden, die gelegen zijn langs A-snelwegen (en tussen welke afritten) ?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden