Spring naar bijdragen

Flying-Frisian

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    17
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Flying-Frisian

  • Verjaardag 21-09-1948

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Flying-Frisian's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Corydon, ik vraag me af wat jij dan bent. Want je Nederlands is miserabel, dus Nederlander zul je wel niet zijn. Je commentaar op bovenstaand geval vind ik echter veel erger. Dat slaat werkelijk nergens op, en als je niet in staat bent om intelligent commentaar te leveren, doe dan helemaal niets, alsjeblieft. De enige, die je hiermee voor schut zet, ben je zelf.
  2. Probeert hij het wéér?? Vandaag stond op Transportonline een verhaal, dat misschien tot nadenken stemt en van ons vraagt om alert te blijven: http://www.transport-online.nl/site/transportnieuws/index.php?news=5972
  3. Op woensdag, 12 augustus, heeft de kantonrechter in Den Haag besloten Fresh BV in Twijzel - één van de bv-tjes van Jouke Brander:( - failliet te verklaren:ja:. De advocaat van Brander was niet in staat voldoende aannemelijk te maken dat de faillissementsaanvraag door FNV Bondgenoten moest worden afgewezen:stom:. De uitspraak van de kantonrechter mag worden beschouwd als een overwinning voor FNV Bondgenoten, die mevrouw mr. M.J. Smit in de wacht heeft gesleept. De eerste slag is dus gewonnen, maar de oorlog zal nog wel even doorgaan. Want het is nog niet bekend welke gevolgen de uitspraak voor de chauffeutrs van FLT heeft: twee van hen zijn met vakantie, de anderen vermoedelijk onderweg, en één zit ziek thuis. Ik feliciteer alle chauffeurs en wens hen sterkte voor de komende tijd.
  4. Op dinsdag, 11 augustus werd in de raadkamer van het Paleis van Justitie het verzoek van FNV Bondgenoten behandeld, om Fresh BV - een obscuur uitzendbureautje van jb - failliet te verklaren. Hiervoor heeft de bond vele redenen. Helaas moeten we echter nog mínstens een dag wachten voor er een uitspraak komt. En er bestaat een kans, dat de rechter besluit de zaak aan te houden en dat er een tweede zitting komt. Ook is het mogelijk, dat woensdag om 10 uur inderdaad een uitspraak komt. Van betrouwbare bron heb ik begrepen, dat de advocaat van jb geruime tijd heeft staan liegen, waar de bondsadvocaat - mevrouw mr. M.J. Smit - natuurlijk haar pleidooi tegenover heeft gesteld. En die twee zullen er wel debet aan zijn, dat de rechter zijn vonnis heeft uitgesteld. De advocaat van jb beweerde onder andere, dat er een betalingsregeling met de chauffeurs was getroffen. Hoezo betalingsregeling?? JB moet gewoon salaris betalen, elke maand weer:stom:. In de contracten, die hij de chauffeurs aanbiedt, staat in artikel 6 woordelijk het volgende: "Op basis van het gestelde in artikel 5 ontvangt werknemer een brutoloon per maand. Het brutoloon komt overeen met de indeling in functieschaal ... ." En nu komt het: "De werkgever moet dit voldoen vóór of op de laatste dag van elke kalendermaand.". Dit laatste heeft jb nog nooit gedaan. Het sturen van loonspecificaties is verplicht, en jb heeft ze uit voorraad leverbaar op kantoor, maar hij stuurt ze niet op. Want daaruit zal blijken dat hij geen pensioenpremie afdraagt, wat al een tweede overtreding van de wet is, om het maar geen misdrijf te noemen. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te geven, dat hij zich alleen aan zijn eigen regels houdt. Helaas kon ik niet bij de rechtzitting aanwezig zijn doordat ik andere verplichtingen had, en dat spijt me meer dan ik kan zeggen. Maar mocht er een tweede zitting komen, dan zal ik er vrijwel zeker wel bij zijn. Wie er vandaag wel waren, weet ik dus niet, en ook niet of jb persoonlijk aanwezig was. Het zou niet verstandig zijn als hij erbij was, want zijn aanwezigheid voegt weinig of niets toe. En zou hij ook nog het woord voeren, dan gaat hij alleen maar af als de bekende gieter. Hopelijk weten we woensdag, 12 augustus, meer.
  5. Maar ik kan de Belgsiche Rijkswacht ook nog inseinen. Die had mij al beloofd dat ze FLT in de gaten zouden houden. En een Franse politie-agent heeft mij verteld, dat Belgie duurder is dan Frankrijk, dus . . .
  6. Om mijn bron te beschermen en van zijn betrouwbaarheid te kunnen blijven profiteren, kan ik zijn naam niet noemen. Maar ik heb van deze bron gehoord, dat Jouke Brander één of meer auto's met een valse vergunning laat rijden. Toen ik daarvan bij IVW aangifte probeerde te doen, kreeg ik te horen dat dat alleen schriftelijk of per email kon. Dat laatste heb ik gedaan, en toen kreeg ik een mailtje terug, dat het "meestal na twee dagen, maar uiterlijk na tien dagen (!!) in behandeling wordt genomen". Lekker vlot, zeg! Dat motiveert geweldig om aangifte te doen!
  7. Géén dank, heel graag gedaan! Ik heb overigens een gerucht gehoord, dat jb zelfs het huis, waarin hij woont, huurt. Van één van zijn eigen bv's natuurlijk, want het moet wel in de familie blijven, hè?
  8. Brander koopt helemaal niets, want alles wat hij koopt kan in beslag worden genomen. Hij huurt alles, trekkers, opleggers, zelfs de luxe wagen, waarin hij rijdt. Hij heeft een tijd een deel van het voormalige De Bruin-complex in Surhuisterveen gehuurd, maar heeft die een maand of twee, drie geleden moeten ontruimen. Voor Douwe was Surhuisterveen zo ongeveer een paradijs, nu zit hij weer in de rotzooi in Twijzel.
  9. Natuurlijk zijn dat huurtrailers! Tip had JB er al uit gegooid, en nu is het wachten tot dat Heisterkamp dat doet. JB huurt zo ongeveer alles. Trekkers, opleggers, zijn Mercedes (schijnt van Bas Autoverhuur te zijn) en ik heb ergens een gerucht gehoord, dat hij het huis, waarin hij woont aan de Schoolstraat 101B in Bergum, huurt van één van zijn eigen bv's. Slim, hoor!
  10. Ja, Gerard en Anja mogen straks de klappen opvangen.
  11. Via onderstaande link krijg je een pagina van Transport online, waar Jouke Brander volop de gelegenheid krijgt om zich eens lekker uit te leven, en daarvan heeft hij dankbaar gebruik gemaakt. http://www.transport-online.nl/site/transportnieuws/index.php?comments=5915 Dit artikel is een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet. De schrijver, Marcel van der Voort, had op school misschien een goed cijfer voor opstellen schrijven, maar op de school voor journalistiek zou hij als een baksteen door de mand zijn gevallen. Eerst mag JB uitleggen dat het transportbederijf DGR door eigen fouten failliet is gegaan. Wat daarvan waar is weet ik niet, maar JB kennende zal dat wel niet veel zijn. De eerste grote fout, die Van der Voort maakt, is dat hij DGR geen gelegenheid tot weerwoord geeft. Hij schrijft klakkeloos op wat een notoire fantast hem voorschotelt en laat zich niet hinderen door de moeite diens verhaal te controleren. In de serieuze journalistiek is het ongeschreven wet, om niet te zeggen een heilig principe, dat men zich altijd van hoor en wederhoor bedient. Dat betekent dat, waar twee partijen een meningsverschil hebben, je altijd beide partijen de gelegenheid geeft hun visie te geven. Van der Voort laat zich daardoor niet weerhouden. Op de school voor journalistiek zou dit een zeer dikke onvoldoende zijn geweest. En die onvoldoende wordt nog dikker doordat hij vervolgens in deel twee diezelfde fout nog eens herhaalt. Daar laat hij JB uitgebreid aan het woord over één van zijn chauffeurs, van wie - zo valt uit het artikel op te maken - de honden geen brood lusten. Ik ben goed bevriend met deze chauffeur en ken hem al sinds de zandbak van de kleuterschool. Daardoor weet ik hoe hij in elkaar zit en dat niet alleen het verhaal van Van der Voort, maar ook dat van JB aan alle kanten rammelt, om het maar vriendelijk te zeggen. Mijn vriend voelt zich niet geroepen om zich te verdedigen, want hij windt zich er niet over op, maar ik kan hier nu eenmaal niet tegen. Het enige, dat in dit verhaal klopt, is dat FNV Bondgenoten namens die chauffeur het faillissement van Fresh en/of FLT heeft aangevraagd. Het is echter niet juist dat die chauffeur dat doet om het geld van de boete in Belgie terug te krijgen. Dat heeft hij niet betaald, en dat hoeft hij dus ook niet terug. Het door JB genoemde bedrag klopt trouwens van geen kant. Ik heb de papieren van de Belgsiche Rijkswacht gezien, de bedragen bij elkaar opgeteld en ben op een totaal van € 2090,- gekomen, in plaats van de € 2400,- waar JB het over heeft. Bovendien was € 900,- daarvan voor een niet-aanwezige vergunning, die JB zelf uit de auto had gehaald of had laten halen, zonder daarvan iets tegen de chauffeur te zeggen. Mijn vriend heeft het faillissement op advies van FNV Bondgenoten aangevraagd omdat hij zijn achterstallige salaris wil hebben, en nergens anders om. JB loopt al maanden met de salarissen achter, en loonstrookjes heeft hij uit voorraad leverbaar, maar hij stuurt ze niet op naar de chauffeurs, die er recht op hebben. Het verhaal van Van der Voort is zeer eenzijdig, en daardoor tendentieus. Hij moet op dit gebied nog veel leren.
  12. Voor het geval jullie zijn mailbox volgegooid hebben , kun je je goede wensen, b.v. met Kerst en Nieuwjaar:angel:, ook kwijt op frilomat@planet.nl. Collega's en mede-gedupeerden wens ik een fijne vakantie:ok:.
  13. Wie vragen aan Jouke Brander heeft, kan ze mailen naar: frieslandlogistics@planet.nl
  14. Sinds ik bij JB werk, heb ik permanent een camera in de auto, voor het geval dát. Iets voor jou misschien? :sjalom:
  15. De auto op de foto is geen FLT-auto of, laat ik het anders en beter zeggen: geen auto met FLT-stickers erop.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden