Spring naar bijdragen

seinhuis

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    17
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over seinhuis

  • Verjaardag 07-06-1992

seinhuis's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Waardering in de gemeenschap

  1. Het is wel zo dat olie (en dus diesel) snel op begint te raken, waardoor elektrische vrachtwagens in de toekomst de enige mogelijkheid tot transport is. Door de hoge prijzen van olie (en dus diesel) welke alleen maar stijgen, kan het al binnen een korte tijd al voordeliger zijn om elektrisch te rijden.Hopelijk zal het techniek snel verbeteren. Dat batterijen lang duurt om op te laden is zeker een probleem. Echter, er zijn (binnenlandse) transport bedrijven welke niet verder rijd dan 200 kilometer (vooral omdat hun lang bezig zijn met laden/lossen of met werkzaamheden). Voor hun zal een elektrische vrachtwagen sneller aantrekkelijk zijn dan een internationale vervoerder. Ik zat te denken, als op de dak van een vrachtwagen zonnepanelen geplaatst word, dan word de vrachtwagen tijdens het rijden opgeladen waardoor de vrachtwagen op een schone manier meer kilometers kan maken.
  2. Omdat ik veel vrachtwagens de fout in zie gaan bij de A12 bij Utrecht (vandaag moest een te brede vrachtwagen uitwijken en het ging net goed), een overzicht van de huidige situatie van de A12 bij de Galecopperbrug (Utrecht). Oost naar west, Arnhem richting Den Haag. #Hoofdrijbaan: max 90km. Rechterrijstrook maximale brede 3,3 meter (deze rijstrook rij je tussen betonnen blokken in). De middelste rijstrook en linker rijstrook is normale brede.) Borden staan een kilometer van ter voren aangegeven, word 3 keer herhaald). #Parallelrijbaan (afrit 16 tot/met 18): Max 70 km. Geen versmalling. Door Nieuwegein en daarna Den Haag/Amsterdam (A2) /Den Bosch (A2) te volgen, blijf je op de snelweg. West naar oost, Den Haag naar Arnhem. #Hoofdrijbaan: max 90km. Rechterrijstrook afgesloten. Door borden, matrixborden en pijlwagen word je gewaarschuwd. Geen versmalling. #Parallelrijbaan: (afrit 16 tot/met 18) : Max. 70 Km. Geen versmelling. Volg Nieuwegein, Houten (A27), Arnhem/Almere(A27)/Breda(A27) en je blijft op de snelweg. Noord naar Oost, Amsterdam (A2) naar Arnhem. #Hoofdrijbaan:, Rijstrook versmald naar 3,3 meter (deze rijstrook rij je tussen betonnen blokken in). Als je breder bent, word je omgeleid via Parallelrijbaan. Waarschuwingsborden naast de weg bij de overgang tussen A2 en A12. Ook waarschuwingsborden tussen de matrixborden. maximaal 80 en 90km. #Parallelrijbaan: (afrit 16 tot/met 18) : Max. 70 Km. Geen versmalling. Volg Nieuwegein, Houten (A27), Arnhem/Almere(A27)/Breda(A27) en je blijft op de snelweg.
  3. Op RTV Utrecht kwam op 10 juli een artikel uit dat de eerste elektrische vrachtwagen heeft gereden door Utrecht. http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1202438/eerste-zware-vrachtwagen-te-zien-in-utrecht.html Ik vraag me af of dit de toekomst is. Want zo'n elektrische vrachtwagen heeft zijn eigen voor en nadelen. Zien we over 10 jaar nog meer van dit soort wagens rondrijden, of heeft de artikel meer mooie woorden dan deze vrachtwagen als voordeel heeft?
  4. RV1 staat voor vakbekwaamheid verkeer en techniek, V2 staat voor vakbekwaamheid Administratie en V3 gaat over het vervoer binnen Nederland, binnen EU en buiten EU. een soort herhaling van de opleiding.
  5. Inmiddels heb ik niet stil gezeten, want ook voor V2 knip 1 en V2 knip 2 ben ik geslaagd. Morgen heb ik examen in theorie-B, dus daar ben ik nu druk mee. Na de zomervakantie ga ik verder met V2 knip 3 en V3, en natuurlijk de rest van me rijbewijsen. Verlang nu al naar de dag dat ik met de vrachtwagen de weg op draai:p
  6. Ik heb geen zin om tot 5 december (of bedoel je wat anders?) te wachten, dus koop hem lekker via internet. Maar eerst de demo's uitproberen.Zo heb ik het spel German truck simulator gespeeld. Ik moest eert een rit naar Frankfurt rijden. Weinig problemen gehad en op tijd aangekomen. Daarna moest ik een lading zuiker afleveren, maar eerst slapen. Zo vertrok ik om 4 uur. Toen ik op de weg kwam, kreeg ik gelijk een bekeuring voor geen lichten aan te hebben. Sorry oom agend, zat nog op zoek naar me lamp-knopje... Ik had de keus: over de snelweg omrijden of een stuk binnendoor. Ik koos voor het laatste. Veel bochten en afdalingen. Af en toe over de linke rijstrook heen gegaan (kwam toch niks aan) maar amper boven de 30 uitgekomen. Had toch beter over de snelweg moeten gaan. Zeker omdat ik nog een paaltje der uit reed. Hoe dan ook, de snelweg kwam dichterbij en ben snel erop gegaan. En toen ik net lekker de snelheid in had, kwam ik bij een knooppunt, en het ging regenen. En dan ontstaan er files, ook in Duitsland. File kon je het amper noemen: het was meer een opstopping van 60. Maar ook daar heb ik mezelf doorheen gereden, een bezoek aan de bezinestation en toen weer verder. Toen ik bijna op de plek was om me lading af te leveren, was weer een uur voorbij. Dit lijkt mij wel een leuk spel en gaat zeker kopen. Maar ik ga wel eerst kijken hoe de andere spellen zijn zodat ik in 1 keer kan spelen. Tevens achter gekomen dat op http://users.telenet.be/trucksimulatorforum/index.html een forum en diverse downloads over dit spel te vinden is.
  7. Aan illigaal downloaden doe ik niet aan;).
  8. Ik ben begongen met het zoeken naar een leuk spel. Hierbij ben ik achter gekomen dat je van de spellen Euro truck simulator, German truck simulator en 18 weels of steel serie een demo-versie kan downloaden. Hier kan je het spel hele spelen, maar met een max. tijd van 1 uur. Ben bezig om ze allemaal 1 voor 1 te rijden. Uiteraad komt er een verslag van. Tevens ben ik het spel UK truck simulator tegen gekomen, welke allermaal gemaakt zijn door de zelfde makers. Het demo-versie komt uit, na verwachting, op 19 april. Op De demo-versie van Euro Truck Simulator heb ik al uitgeprobeerd. Ben helaas niet tevreden over dit spel. Waar je ook rijd, je ziet overaal de zelfde verkeersborden. Had meer verwacht dat je in Nederland de Nederlandse, in Duitsland de Duitse, in Frankrijk de france (enz.) borden zie. Tevens lijken alle afslagen van de snelwegen ook heel erg op elkaar, want volgens mij zijn ze het zelfde. Op het forum www.trucksimulators.nl kan je van diverse simulators screens vinden, die door gebruikers (dus de spelers) geplaats zijn. Allemaal bedankt voor jullie hulp
  9. Uiteraad heb ik ook gezocht op google, waar ik alleen Euro truck simulator tegenkwam. Omdat ik vermoede dat er veel meer zijn, heb ik deze vraag aan jullie gesteld.Nu ga ik rustig kijken welk spel ik het leukste vind om te kopen. Allemaal bedankt!
  10. Ik ben op zoek naar een leuke spel waar je lekker met vrachtwagens rond kan rijden. Heeft iemand suggesties?
  11. chauffeurs die rijden moeten aan de hand van de tatograafschrijf bijhouden hoeveel ze hebben gewerkt. Indien ze de oude analoog gebruiken, moeten ze van de afgelopende 28 dagen bewaren. Mijn vraag is geld er ook zo'n regeling voor bijrijders (dus chauffeurs die niet (mogen) rijden)?
  12. Op mijn school word boek ''Ondile'' gebruikt. Maar ik mag medendelen dat ik voor RV1 geslaagd ben, waar ik heel blij mee ben. Allermaal bedankt voor jullie hulp:ok:
  13. Ik doe deze toets via mijn school (ROC), en heb als enigste oefening me boek.
  14. Volgende week heb ik examen in RV1, het oude verkeer en techniek. Hierbij heb ik in totaal 50 vragen, waarvan max. 10 fout mag hebben. Omdat ik graag wil slagen, ben ik al druk bezig met leren uit de boek. Om wat extra oefeningen te maken, ben ik op zoek naar extra oefeningen (op het internet). Weet iemand een site waar ik dat kan vinden?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden