Spring naar bijdragen

WAVD

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    4
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over WAVD

  • Verjaardag 20-12-1960

WAVD's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. WAVD

    langer dan 15 uur werken

    Als je 16 uur hebt gewerkt heb je dus een maximale (wettelijke) rusttijd van 8 uur (16 + 8 = 24 uur). De 'zwaarte' van deze overtreding is dus 8 uur en de boete hierop is in NL € 220,=. Het maakt niet uit of je nu na die 16 uur 9 of meer uur gerust hebt, het gaat om de rust binnen 24 uur na aanvang werkzaamheden. Bij een wegcontrole krijg je (lees: je werkgever) alleen een boete bij ontdekking op heterdaad (als je de volgende dag weer een goede rust hebt genoten is de overtreding buiten heterdaad). Is de overtreding gepleegd in de lopende week, dan krijg je alleen een waarschuwing. Bij een bedrijfscontrole worden alle overtredingen meegenomen welke zijn gepleegd in een periode van 3 opeenvolgende weken. PS. De boetes worden hoger/lager op het hele uur: Een rust van 5:59 uur kost € 660,00 en een rust van 6:01 uur kost € 440,00
  2. WAVD

    stoneridge of actia

    Nee, bij een Siemens VDO kan je tijdens het rijden NIET je 2-wekelijkse rijtijd opvragen. Dit kan alleen bij stilstand (pijltoets 1x naar beneden indrukken) Het op 0 springen na 47 minuten is logisch, je pauze van 45 minuten zit er immers op en mag je weer 4,5 uur rijden. (laat je niet foppen....... de eerste digi-tachs, met 'oude' firmware gaan nog uit van 3 x 15 minuten pauze i.p.v. 1x 15 min en 1x 30 min.)
  3. WAVD

    Wat is er veranderd?

    Om zelf te controleren hoever je pauze is met een digi druk je met je pijltoets naar beneden. (VDO 1x, Stoneridge 4x) Je ziet dan linksboven je actuele rijtijd (tijd dat je voertuig in beweging is!)en rechtsboven het aantal minuten dat je gepauzeerd hebt. Heb je nog geen 15 minuten staan, dan blijft de teller op 0 staan. Pas als je 15 achtereenvolgende minuten hebt staan dan pas laat de digi het zien. Nu verschilt het voor diegene die nog 'oude' software in de digi hebben zitten. De 'oude' gaat uit van 3 x 15 minuten en de nieuwe van 15 + 30 minuten. Dus bij 'oude' digi's telt hij nu elke 15 minuten op en nieuwe digi's 15 + 30. Als nu rechtsboven de 45 minuten worden gehaald vóór de 4:30 is verstreken gaat ALLES weer naar 0. Je hebt immers weer 4,5 uur de tijd voor je pauzes!!
  4. WAVD

    2e chauffeurspas rijden

    Het gebruik van een 2e bestuurderskaart (op andermans naam) is een overtreding voor de chauffeur zelf (€ 440,00) + bevel staken van Arbeid. Wordt de 2e bestuurderskaart in opdracht van de baas gebruikt, dan kost dat € 1320,00. De onjuiste kaart wordt ten alle tijde ingenomen en ter vernietiging naar de uitgever gestuurd (in NL --> IVW kaartuitgifte). Als je zelf in het bezit ben van 2 bestuurderskaarten op je eigen naam is dit voor een controlerende ambtenaar niet zo moeilijk te achterhalen. In Europa bestaat een database met daarin alle afgegeven kaarten (bestuurders/bedrijfs/werkplaats en controlekaarten) = TACHONET. Je kan m.i. beter gebruik blijven maken van je eigen bestuurderskaart en daarop alle overtredingen m.b.t. de rij- en rusttijden laten registreren. De overtredingen daarop zijn nl. (in NL) voor je werkgever en niet voor jezelf. Ga je creatief registreren, m.a.w. frauderen, dan zijn alle boetes voor de chauffeurs zelf.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden