Spring naar bijdragen

Disci

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    102
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Disci

  • Verjaardag 15-12-1974

Disci's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Disci

    Rijtijd blokken

    Dit lijkt mij dus ook, wet-technisch is het zoals ik het voorbeeld gaf, machine-technisch (dus je digitacho) begin je inderdaad met een schone rijtijd, maar dat wil niet zeggen dat dit wet-technisch ook zo is. Zijn er nog meer mensen met een mening hierover?? (troef graag mijn "oude rot in het vak" collega af) :D:D:p:ja:
  2. Disci

    Rijtijd blokken

    Vandaag een discussie met een collega over het volgende: Je rijd 1 uur, vervolgens 15 min pauze, daarna rijd je weer een uur en maak je door omstandigheden 20 minuten, Geen geldige pauze dus, maar je Digi registreerd het toch omdat het meer dan 15 min is. Vervolgens maak je, weer door omstandigheden, weer 20 minuten pauze. Ook geen geldige pauze, maar wel geregistreerd op je kaart. Nu moet je, mijns inziens, nog steeds 30 minuten pauze maken. Want je hebt 2 uur gereden en (officieel) 15 minuten pauze. Nu zegt mijn collega dat dit niet zo is, de digi tacho heeft geldig en ongeldig 55 minuten pauze geregistreerd en dus boven de 45 minuten. Hierdoor geeft hij weer een schone rijtijd aan. Volgens hem ben ik in overtreding omdat mijn 2 uur "verlopen" zijn door deze ongeldige pauze's en vervalt mijn 4.5 uur rijtijd blok. Volgens mij is het gewoon zo dat je nog niet je 4.5 uur rijtijd hebt afgesloten met 45 minuten pauze, dus je 4.5 uur rijtijd nog steeds van kracht is, ondanks de 2 ongeldige pauze's en een 0 rijtijd vermelding op de digi tacho. Mijn collega denkt hier dus anders over, die zegt dat ik mijn eerste blok verspeeld heb door met 2 uur, 45 (ongeldige) minuten pauze heb geregistreerd op de digitacho. Wie kan mij hier meer over vertellen??
  3. Inmiddels weer een maandje verder, Hoe staat het ervoor? Toevallig al een testversie?
  4. TOP IDEE Zeker voor mij omdat ik weinig in het buitenland ben (lees 4 á 5 keer per jaar), zijn boeken met routiers / autohof's enz te duur voor die paar keer. Hiermee is een chauffeur die niet alle plekkies weet onderweg heel erg geholpen. Hulde aan de ontwikkelaars!!!
  5. Bij Nossen (A14) moet je ook betalen, 7,50. Met eten krijg je 6,50 korting, dus betaal je 1 euro voor het parkeren. Ik heb er niet moeilijk over gedaan, zovaak kom ik er niet en als ik 1 euro meer uitgeeft heeft mijn vrouw vast nog wel genoeg geld voor d'r volgende paar schoenen. :D
  6. Voor de liefhebbers en mogelijk zoekers: Inmiddels heb ik zelf een campeo aangeschaft. Ik ben er zeer tevreden over, Het is een gewone senseo appr. maar die is omgebouwd voor omvormers (gericht op campers en caravans.) Je hebt geen zuivere sinus nodig en een omvormer van 1000 W is al voldoende (appr. is 700 W). Ik zet er dagelijks vele bakjes koffie mee. Echter.... Met een 1000 W omvormer moet je wel je accu's in de gaten houden, 1 bakje kan je wel zetten, maar als je meer gaat zetten moet je even je motor laten draaien om niet zonder stroom te komen te staan. Het hele 'zet'-proces duurt wat langer dan thuis, dit omdat het appr. eerst water gaat pompen, daarna gaat verwarmen en dan pas gaat 'tappen'. Een normale thuis-senseo pomp en verwarmt het water tegelijk. Het verwarmen duurt het langs, circa 4 á 5 minuten, maar je kan hem al aanzetten voor je stopt. (ik zet geen koffie als ik rijd) Het appr. is in te stellen zodat je, naar eigen wens, de hoeveelheid water kan bepalen, dit is wel een heel karwei aangezien je het per stap doet en maar 1 stap tegelijk kan doen, daarna moet je het hele proces opnieuw doen, een tijdrovend karwei. Je kan echter ook op het knopje van 2 bakkies drukken, dan krijg je een goed gevuld koffiemok 3/4 vol. Je kunt de campeo bestellen op http://www.campeo.nl Je hebt van wabco (dacht ik) inmiddels ook een pad-apparaat, die is een stuk kleiner en schijnt minder lekkere koffie te zetten, hij is ook iets duurder dan de campeo.
  7. effe een oud topic naar boven halen, misschien staat het hier al ergens op het forum, maar ben net wakker en eigenlijk nog een beetje te lui Je rijd 1 uur, neemt 15 minuten pauze en vervolgens rij je 3 uur. Je hebt dus 4 rijuren en 15 minuten pauze. Nu maak ik 30 minuten pauze en "sluit" dus mijn rijblok van 4.5 uur met 45 minuten pauze af, zoals het moet. Vervolgens rij ik weer 3 uur om weer in Rotterdam te komen. Als je het simpel bekijk heb ik dan 6 uur rijtijd met 30 minuten pauze. 3 uur rijtijd "eerste blok" 3 uur rijtijd "tweede blok" Nu is mijn vraag, mag dit? Ik had hier een discussie over met een collega, die stelt namelijk dat het dus niet mag want je moet in de 4.5 uur 45 minuten pauze nemen ookal sluit je het eerste "blok" af? Ik zeg op mijn beurt dat ik met die laatste 30 minuten mijn eerste 4.5 uur afsluit en dus met een schone lei begin qua rijtijd. Wie kan mij hier opheldering over geven?
  8. Inmiddels een tijdje verder sinds de laatste schrijver. Heeft iemand de campeo toevallig in zijn auto staan? Zo ja, ben je er tevreden over?
  9. Disci

    It's a girl

    Van harte, geniet ervan, de mijne is ook alweer bijna 1.5 jaar.... gaat zo hard.
  10. Disci

    assen 2010

    Wij zijn enkel zondag geweest met de kleine van 1.5 jaar (die overigs zijn ogen uitkeek en de hele dag niet geslapen had omdat ie t te druk had ). Wij zijn heel het circuit rond geweest en op sommige plaatsen stond de muziek zo hard dat de klein begon te huilen en ik zijn oortjes moest beschermen. Op zo'n moment denk ik bij mezelf 'ken t nou niet iets minder?' 100 meter verder voelde we de bas nog in ons lichaam dreunen. T was onze eerste keer dat we naar het TSF zijn geweest, en zowel mijn vrouw als ik vonden het een leuke dag, wel zeer vermoeide voeten, maar zeker voor herhaling vatbaar. En dat er dan op sommige plekken de muziek net te hard staat, dan loop ik wel even snel verder. Maar ooit zal ik ook eens met de vrachtwagen komen, en als er dan zo'n herrieschopper naast me staat gaat toch echt die zegel kniptang door de draden. Muziek is goed, maar dan wel in aanvaardbare decibels
  11. een seintje en een knippertje gooi ik er altijd uit, En zoals Herman zegt, meestal krijg je geen kans om te knipperen, dit komt mede door de komst van de camera's achterop. Ik denk (heb er geen ervaring mee) dat men niet meer in zijn spiegel kijkt, maar op het beeldschermpje v/d camera, want ze zijn je nog geen 50 cm voorbij of ze komen al naar rechts! En als ik de kans krijg om een seintje te geven dat is dat niet voordat ik het linker breete lampje door mijn voorruit kan zien, mochten ze dan toch eerder komen of het snelheidsverschil is te laag, dan ga ik gewoon van mijn gas af. Ik vind t best als ze inhalen, maar bumperkleven doe ik niet aan. Dat ik dan in meeste gevallen wederom word ingehaald omdat ik ineens langzamer ga rijden... tja, lager dan 80 ga ik toch echt niet :) Als ik zelf in wil halen dan zet ik mijn knipperlicht vroegtijdig aan, meestal als ik een gaatje zie tussen de auto's dan gaat mijn knipperlicht aan als de laatste auto nog net achter me zit, meestal snapt men het wel en gaat de laatste auto nog ff snel door en de aankomende auto van het gas af. Ik bedank dan ook altijd de luxewagen als hij mij voorbij komt na het inhalen. En ben ik dan de andere vrachtwagen voorbij, dan blijft mijn knippelicht net zo lang branden tot ik een seintje krijg of in mijn rechterspiegel de luxewagen naast die andere truck zie.
  12. Ik maak mijn pauze meestal ook op een fabriek of terminal (ik rij vloeibare chemicaliën met tankcontainers) en maak er geen probleem van indien ik net niet aan mijn 15 of 30 minuten kom. Als ik op een fabriek mijn pauze maak en na belading of lossing nog maar 5 minuten of minder pauze moet, dan stap ik even naar de chauffeur die achter me staat en leg hem uit dat ik nog minder dan 5 minuten wil blijven staan ivm mijn pauze. Meestal is dat geen probleem als je het maar even netjes vraagt of zegt. Ik heb 1x een gevalletje pauze aan de pomp mee gemaakt, toen stonden 3 collega's bij de pomp en alle drie hielden ze een pomp bezet, moet wel zeggen dat ze ook direct weg gingen toen ik vroeg of er een pomp vrijgemaakt kon worden.
  13. Marcel, Ik zie dat er ook een truck op komt, misschien teveel gevraagd, maar kan je ook een merk en (cabine) kleur kiezen voor op het logo? Want dat zou nog mooier zijn uiteraard, je "eigen" merk en forum naam.
  14. Danny (bunny) werkt(e) daar toch? Sterkte iig met alle rompslomp en het zoeken naar nieuw werk.
  15. Disci

    Kersverse vader

    Voor de nieuwschierigen onder ons.... http://familiedej.beebiesite.nl/ Jayden zijn site met foto's
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden