Spring naar bijdragen

John V8

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    89
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over John V8

  • Verjaardag 14-01-1967

John V8's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Die stond gewoon buiten hoor. Van binnenuit gezien in de meest linkse rij, redelijk dicht bij dat orgel met die berg assen eronder. Ik moet er ergens wel een foto van hebben, zal eens zoeken.
  2. Wat leuk zeg, kom ik 4,5 maand na de show hier zomaar MATS 2012 plaatjes tegen! Er zijn meer Hollanders op de fotos te spotten hoor buiten Tom en Marjan van FSB. Ergens binnen troffen we een horde chauffeurs aan die er op personeelsreis (!!!) waren! Ik had van onze USA verslaggever Ibo wel een foto van de mat zwarte K-W van Rick Kerns verwacht. Hij had achterop zijn flat-bed een super gaaf en sensationeel verlaagd Ford pick-upje staan.
  3. Natuurlijk. . . .Afhankelijk van hoe de rest van je wagenpark eruit ziet maakt het eerder € 200,-- verschil dan € 20.000,-- (toch weer gereageerd . doh)
  4. Op CMR's ben ik iets serieuzer: Krabbel, kenteken en voornaam in blokletters. Goedgekeurd?
  5. Lekker waterdicht: Ik kan het hele weekend met een analoge kar rijden en dan maandag als de "mongool" van Kalakuski de weekendrust op mijn digi-kaartje tikken! Ik vind het nog steeds een overbodige handeling. (Ik kan alleen het groot licht en de luchthoorns vinden op mijn dashboard)
  6. Waarom zou je een prent krijgen als er met jouw pas niet gereden is vanaf vrijdag??? Nee, de chauffeur moet een overbodige handeling verrichten om een dikke boete te ontlopen, dat klinkt een stuk beter!
  7. Het zijn buitenland chauffeurs die in deze belasting ontduikende constructies zitten. (Lang leve Eoropa, het is helemaal geen ontduiking, de mogelijkheden worden geboden blijkbaar) Je moet namelijk een X percentage van je tijd buiten NL rijden om 'Europees' "betaald" te kunnen worden. Blijkbaar zijn de gaten in de Cypriotische wet groot genoeg en dus gaat het via daar. De werkgever betaald veel minder lasten over het salaris. Ik denk dat er schrikbarend veel Hollandse jongens hun loon strookje vanuit Nicosia opgestuurd krijgen. . .
  8. John V8

    overtocht met de boot

    De boot stand op je tacho heeft eigenlijk alleen nut als je veel te vroeg in de haven bent of van te voren weet dat je aan de overkant een behoorlijke tijd in de haven blijft staan. Zodra je op de wachtparking bij de boot staat zet je hem op boot. Na het stukje de boot oprijden zet je hem weer op boot. De wachturen + de tijd van de overtocht tellen nu als ononderbroken rust! Je mag immers in je rust de boot oprijden. Andersom gebeurt het ook, bijvoorbeeld op het traject Travemunde-Malmö. Na het negen uur varen zetten veel chauffeurs hem aan de overkant nog 3 uur op de parking. Zo heb je mooi een onverkorte nachtrust van 11 uur iop de klok staan. In het bovengenoemde geval heeft de bootfunctie geen nut, dus hoeft het niet.
  9. Vroeg ik mij ook al af, stapelt reacties, gein en ongein maar hoe luidt het oordeel? Ik rij nu een paar weken met een 105-410 maar dat is niet mijn favoriet hoor! Er staat 410 euro5 op de deur maar wat er werkelijk aan paarden op de achterwielen staat is echt wel minder. . . . Die automaat vind ik erg matig schakelen en dan vooral bij lage snelheden. Terugschakelen bij lage snelheden met de motorrem erop is helemaal en ramp. In de bergen doet hij het best, zo nu en dan wel ingrijpen als hij net voor het bovenkomen nog eens wil terugschakelen. Om op de vraag terug te komen ging ik voor handgeschakeld. Met een serieuse chauffeur bespaar je zeker te weten brandstof!
  10. Neem maar van mij aan dat met de voorste as omhoog de trailer echt verder naar binnen komt. Je verplaatst namelijk het draaipunt naar achteren. Leeg gooi ik graag zoveel mogelijk assen omhoog maar als ik weet dat er een listig bochtje aan zit te komen mooi niet!
  11. Uuuh, met de voorste as van de oplegger omhoog weet je zeker dat ie flink naar binnen komt. Die rij paaltjes aan de binnenkant was er ook nog wel aangegaan. Maar goed, zo heeft iedereen wel eens wat. . . .
  12. John V8

    Brenner-Bolzano Brunnerhof.

    Het parkeren is er inderdaad matigjes. De eigenaar is niet te beroerd om de personenwagens voor de deur te herschikken zodat je vrachtwagen past. Niet geheel onbelangrijk: de bediening komt van een modellen bureau ! ! !
  13. Helemaal mee eens, de lijfspreuk van de negatieve John V8 staat hieronder. Stel dat over 100 jaar de aarde nog draaid en door mensen bewoond is (daar zijn géén garanties voor) Wie weet is er dan nog een soort scholing en staat er op de XYZ-pad te lezen: "Hoe is het toch mogelijk dat West-Europa, wat nu een verlaten gebied is, die hele welvaart en weelde zomaar door de vingers heeft laten glippen?" Gelukkig is er ook een positieve John V8 maar het gaat toch aardig die kant op.
  14. Verschrikkelijk, hoe hebben we dat jaren zonder kunnen doen. . . . . (vertaling: "wat een onzin")
  15. Maar er is niets veranderd! Wat men in 5 jaar tijd heeft proberen te doen met de botte bijl is nu op de 'nette manier' over de laatste 60 jaar op hetzelfde uitgelopen: Een gedrocht van een verenigd Europa (en weer een duitser(m/v) aan het roer. . )
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden