Bij deze, kwas ind. vergeten te melden dat het om een gesloten oplegger ging.
En kan er trouwens wel een beetje op in haken waarom dat er zoveel bedrijven failliet gaan.
neem mijn vader, hij werkt bij een bedrijf met 30 mensen en 18 vrachtwagens, rijdt binnenland,hij wist het niet met zekerheid te zeggen maar ze vroegen volgens hem €2 de kilometer.
per chauffeur hebben ze tussen de 20 a 30 adresjes per dag,
18 vrachtwagens x 20 adressen = 360 adresjes per dag. oftewel 360 klanten per dag. wil je je chauffeurs aan het werk houden hebben ze toch wel een vrij groot klantenbestand nodig lijkt mij. vandaar dat er nu al 9 mensen ontslagen zijn, en er vermoedelijk volgende maand 8 a 9 vrachtwagens uitgaan met het daarbij behorende personeel.
om eerlijk te zijn neem je al een vrij groot risico als je zoveel klanten nodig hebt.
Nu mijn oom hij rijdt dus internationaal voor de zaak, voor €1.75 tot €2.00 per kilometer (verschilt per opdrachtgever). zo heeft hij 2 weken geleden verteld dat hij in die week 5400 km had gereden voor 5 klanten. dus gemiddeld 1 adres per dag. hij reed daar 6 dagen over trouwens.
het verschil zie je al aan het klantenbestand dat je moet hebben
de een voor 1 dag 20 a 30 adresjes
de ander voor 1 dag 1 adres,
oftewel klanten, wie loopt er dan meer risico. met deze huidige tijd!
om daar even heel kort op in te gaan en met 1 punt al veel duidelijk te maken!
maargoed om even terug te komen op de vraag,
mischien is het beter om een nieuwe vraag te stellen.
en bovenste topic te vergeten.
om niet steeds af te dwalen, op de vraag en om discussies uit te stellen!
maar het zou leuk zijn om alleen over onderstaande wat te vermelden!
in dit topic.hou het dan wel realistisch zodat je het zeker weet.
anders worden we er nog niet veel wijzer van!
wat vraagd jouw baas dan per kilometer. en wat rijden jullie dan!
als iedereen alleen al een antwoord op deze vraag kan geven weten jullie ook meer van mekaar af en van de transport sector!
groetjes