Spring naar bijdragen

peter1967

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    121
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over peter1967

  • Verjaardag 24-10-1967

peter1967's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Waardering in de gemeenschap

  1. kan iemand mij vertellen waarom er geen vertragingsuitschakelaar zitop de display van de mautkast? als ik mijn contact uitzet gaat de verlichting van het display uit en springt hij automatisch op rust. de tekst blijft wel zichtbaar maar is moeilijk af te lezen. en als je hem wilt bedienen moet je bijna met je ogen voor de mautkast zitten om te kijken of hij op de juiste werkzaamheden staat(werken,wachten of rust) nu zat ik er van de week aan te denken waarom er niet een systeen inzit waardoor het display wat langer blijft branden als je je contact uitzet,zodat je kan zien wat je invoert.je bent als chauffeur verantwoordelijk voor wat je invoert en met een stukgoedrit komt het bij controlle een beetje ongeloofwaardig over als er alleen maar rust op je pas staat heb het ook al eens gehad dat ik het vergeten was goed in te voeren en dat ik niet uitkwam met de pauze en op een rit nog eens extra pauze kon maken
  2. tour duurt maar 3 weken en 4 weken aan een slapen in je cabine?moet je er niet eens uit om te eten,douchen,sanitaire stop etc sorry maar moest hier even op reageren,maar denk dat er bij ND genoeg chauffeurs staan te springen om een weekje met de tour mee te rijden,dus zal ook hier wel een chauffeurswissel aan te pas komen om niet in de problemen te komen
  3. peter1967

    Oeps, iets te hoog

    lijkt wel of ze er bij Stam patent op hebben:vorig jaar nog eentje met een kipper tegen het eerste viaduct gereden wat ze tegenkwamen na hun standplaats.chauffeur had toen kipper wat omhoog gezet en 's ochtends vergeten te laten zakken
  4. knappe chauffeurs heb je overal de goede moet je tegenwoordig met een vergrootglas zoeken
  5. kleine rectificatie mijnerzijds:sind enige tijd rijdt de firma riwo het schuurpapier voor maiburg dus dat van die trailer kan kloppen
  6. zal even wat dingen recht proberen te zetten: de trailer die bij maiburg stat is een trailer die de vaste huisvervoerder wat spaanplaat betreft zelf 2e hands heeft gekocht en naar de overname mee is gegaan naar de rooij waalwijk en dus niet van de riwo is B de Rooij was vroeger de enige transporteur van maiburg en na de overname is het transport bij de rooij waalwijk gebleven,alleen het ter ziele gegane transportbedrijf v Maanen reed de dozen schuurpapier voor maiburg,maiburg zelf heeft geprobeerd om met een transporteur uit overijssel de vrachten voor het noorden van het land te vervoeren maar is op niets uitgelopen van caem transport is zeker NIET betrokken bij de overname gesprekken
  7. als oud werknemer van de rooij het volgende:marcel de rooij heeft jaren geleden het bedrijf overgenomen van zijn vader Jan de Rooij.rond 2005 heeft hij B de Rooij overgenomen en samen met zijn vrouw(hij heeft geen zus)hebben ze een nieuw pand in waalwijk weggezel en onder de naam De Rooij WaalWijk dat pand in2009 betrokken en de 2 transportbedrijven samengevoegd.naderhand is daar nog Haverhals bijgekomen.alles is nu in handen van het uwv en chauffeurs werken gewoon door.wel zijn er enkele overnamekandidaten,maar zou gaan om gedeelten van het transport. heb zo mijn eigen bedenkingen daar maar hij lat wel zien dat ir ballen heeft(marcel)om het zijn personeel persoonlijk te vertellen VERDER WENS IK MIJN OUD COLLEGA"S ERG VEEL STERKTE TOE KOMENDE TIJD
  8. zijn volgens mij begeleidingsauto's van botenvervoerder van de wetering die met een stok achterop de trekhaak rijden om de doorrijhoogte te bepalen ca 20 jaar geleden al eens een houten frame op een dieplader gezien die aan het proefrijden was in de polder tussen waalwijk en heusden om te kijken of ze de lading schadevrij tussen de bomen door konden krijgen
  9. wij ook 100% hollanders achter het stuur en die ene combi met witte platen en de zeilen van mijn werkgeverer nog in is jaren geleden al verkocht aan BAS Veghel die hem weer verkocht hebben aan een oostblokker.heeft dus niets met ons te maken,maar de chauffeur die erop rijdt zwaait en knippert altijd als we hem tegenkomen hij zal denken:he daar gaat mijn volgende auto:p
  10. die trailers die je helemaal naar voren kon inklappen had goes ook dacht ik.met groent op naar zuid duitsland en met man chassis achterop terug.is al wel jaaaaaren geleden
  11. is ook niet zo belangrijk hoeveel auto's een bedrijf heeft het is belangrijker dat je er met plezier werkt en dat de centen goed en op tijd zijn
  12. heb ook ruim 20 jaar bij een meubeltransporteur gezeten:B de Rooij uit waalwijk en hoewel ik in het begin er wat vreemd tegenaankeek,heb ik toch jarenlang met een meubeltrailer van 90m3 de meubels rondgebracht in de benelux en duitsland.de ene keer werd de trailer geladen op de zaak door het loodspersoneel en was het soms puzelen om de juiste meubels bij de klant te krijgen,de andere keer had je een rit en kwam je leeg bij een meubelfabriek,waar je dan zelf de trailer mocht/moest laden met groupage voor het magazijn of een komplete rit voor de volgende dag(en). de meubels die wij toen reden kwamen voor het grootste gedeelte uit belgie rondom Eeklo,maar heb gezien dat daar jaren geleden al ook grote meubelfabrieken het niet bol konden werken en de deuren moesten sluiten ook een van de grootste meubelfabriekanten in duitsland was een klant van ons,maar ook die heeft het loodje gelegd(niet onze schuld) heb ook met eigen ogen gezien dat de leveranciers bij de grotere meubelbedrijven(klerkx,ijerkamp,home center wolvega oa)met vrachtauto's aan kwamen rijden met oosteuropese kentekens erop.gewone tautliners,volgeladen met meubels en karton op de grond tegen het beschadigen.dit alles onder het mom van lekker goedkoop transport.kleine partijen werden bij een transporteur gelost en de grote patijen brachten ze zelf weg.en niet aangemeld?geen probleem,wachten we wel was hun motto. inmiddels al weer een paar jaar weg bij de Rooij en heb ook al enkele meubeltransporteurs zien verdwijnen. denk dat het probleem bij krediet dat ook een beetje is.meubelfabrikant heeft kantoor in duitsland en fabriek staat in bv Polen.Bulgarije of roemenie en de transporteur uit dat land levert ze af in het dc wil niet zeggen dat de kwaliteit hetzelfde ismaar als een op het oog zelfde meubelstuk bij de een 40% goedkoper is wil niet zeggen dat de kwaliteit hetzelfde is. kwaliteit moet betaald worden maar niet iedereen wil dat
  13. wordt begin januari gelijk de nederlandse schatkist gespekt?neem aan dat de meest trucks rond 6 jan weer de snelweg opgaan en in het bezit zijn van een eurovignet.zoniet.....makkelijker kunnen ze het niet maken:p
  14. paar jaar geleden ook al een topic over geweest met de vraag of JdRooij ui son Waberer over had genomen omdat er daar zoveel stonden.auto's stonden toen daar geparkeert met de feestdagen en chauffeurs met de bus/vliegtuig naar moeder de vrouw en kinderen.op zich niets mis mee.weet ook dat ze de laatste jaren op een terrein staan achter het laatste tankstation voor de grens bij venlo.nu xag ik daar dinsdag middag ook een hoop glasrijders staan met geen hollands kenteken.de vraag die mij toen bezig hield was:waar zijn de sleutels van al die voertiugen.hebben de chauffeurd de verantwoording over de sleutels en hebben ze die in hun broek/jaszak mee naar huis genomen of liggen ze in een doos achter in een trailer.je zal toch maar als eerste wegmoeten en je komt er na een lange busreis achter dat je sleutels nog in hongarije bij moeder de vrouw liggen.heb je toch een probleem.verder stond er vorige week al eeen artikel van een hollandse chauffeur op TO dat er geen plek was bij een autohof omdat de firma ui hongarije de parking had afgehuurd om er een deel van zijn vloot te kunnen stallen.slim van de beheerder van het autohof(toch nog verdienste in deze slappe periode)maar lullig voor de vaste bezoekers dat hun plek is ingenomendoor lkw's die je er de rest van het jaar niet ziet.hetzelfde geldt voor de heiderhoeve bij venlo.parking afgeladen vol met ewals trailers maar restaurant is toch dicht tm begin jan.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden