Spring naar bijdragen

rustyronny

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    17
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Converted

  • Locatie
    Oss
  • Beroep
    Wegwerpchauffeur

rustyronny's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Jaja, hij heeft achteraf gezien inderdaad goed gereageerd. Maar je moet wel een enorme koele kikker zijn om te kiezen tussen zelf stoppen/trein stoppen/niets aan de hand (kleine kans), doorrijden/kras op een auto (zekerheid als je doorrijdt, maar daar blijft het dan ook bij), en zelf stoppen/trein niet stoppen/heel veel krassen op heel veel auto's (redelijk grote kans...). Ik zou der nog nachten van wakker liggen!
  2. Wat ik niet helemaal begrijp is waarom hij (de chauffeur..) niet heeft gedacht van "gas erop en doortrekken die handel", dan maar de kartonnen slagboom eruit en het Andreaskruis eraf. Of zou hij echt helemaal vastgestaan hebben rechts van de aanhanger?
  3. Tja, en zo'n bakwagen heeft geen kreukelzone, de cabine kan nergens heen. Heb wel eens zoiets gezien bij een trekker met oplegger, daar zat zoveel ruimte tussen die twee dat de cabine naar achter kon schuiven, en de chauffeur het overleefde. Bakwagens zijn dan eigenlijk gevaarlijker. Beetje regen erbij, even te laat met reageren, vol op de rem, en daar ga je... Erg triest voor de chauffeur.
  4. Angelique, dat van die kleinere cijfers op de borden, daar heb je wel een punt. Die 3 van de meters zie je goed, maar of er daarna een kleine 3, 5, 6, 8 of 9 staat is van een afstand (als je nog kunt kiezen waar je heen gaat...) niet altijd even duidelijk. Zit ik toch vaak met de oogjes te knijpen. (Voor ik commentaar krijg: het verschil tussen 3 en 9 zie ik aan het viaduct zelf ook wel :) )
  5. Vind het wel en goed idee! Heb een paar jaar geleden C+ccvb gehaald, met een hoop europese regelgeving erin natuurlijk, maar geen woord over bijvoorbeeld maximumsnelheden in Belgie of zo, terwijl je bij wijze van spreke maar effe gas hoeft te geven en je zit al in dat gebied, met 80 op een binnenweg (waar je dus maar 60 mag heb ik begrepen)
  6. Vind ik wel een erg goed idee van je; of 4:15, heb je ook je marge van 15 minuten.
  7. Geen probleem van maken Angelique. Aan het einde van het jaar, als je je jaaropgaaf binnenhebt, wordt de balans opgemaakt en blijkt of je wat terugkrijgt of wat moet bijbetalen. Dan maakt het niet meer uit hoe je je inkomen hebt gekregen, als overwerk, of als reguliere uren.
  8. Frauderen (rotzooien en magneten) is iets anders dan de rijtijdenwet overtreden (en geen moeite doen om het te verbergen).
  9. Verbaast me wel eigenlijk. Je mag op particulier terrein toch ook zonder kaart (of OUT-of scope) rijden om te docken bijvoorbeeld? Of mag dat toch niet?
  10. Volgens mij is het weer een beetje opgeklopt. Als ik het bericht goed lees hebben ze gericht gecontroleerd op vooral koeltransport, en daarvan zou 30% frauderen. Dat is wat anders als dat 30% van de hele transportwereld fraudeert! Maar ja, het blijft toch best wel veel vind ik.
  11. Zijn ook dames"truckers"! Of zouden die toch minder ''frauduleus'' te werk gaan ?
  12. Als je die afgeschoven cabine van (denk ik) de laatste wagen ziet is het een geluk geweest dat het een trekker/trailercombi was. Dan heb je blijkbaar nog de ruimte. Ik vraag me af wat er gebeurd zou zijn als dit een bakwagen was geweest. Dan heb je achter je cabine helemaal geen "schuifruimte" over.
  13. Marnix, hier heb je een heel sterk punt. Als je ergens stil staat, te wachten voor wat dan ook (verkeer van links, op rotonde, stoplicht), dan moet ik mezelf ook dwingen om niet te gaan staren naar dat verkeer tot het voorbij is, maar bewust (via rechterspiegel) achteropkomende fietsers in de gaten blijven houden. van een afstand zie je ze nog wel aankomen, maar als ze eenmaal naast je zitten wordt het een stuk lastiger. Heb ik bij rijles wel gemist, dit soort "bewustwordingen"
  14. Oke Coridon, dat dacht ik dus achteraf ook: waar gaat het eigenlijk over! Maar ja, bleef me iriteren, en ik heb toch ook 3 reacties gehad, toch. En die hebben me wel geholpen. Ik heb firefox even geprobeerd, en daar zie ik de datum wel. IE plaatst de naam over de blauwe balk, en daarom zag ik hem niet. Volgens mij stond de datum eerst rechts (waar nu #1, #2 enzo staat), en daarom had ik er vroeger geen last van. (toch nog nuttige nacht geweest). ron
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden