Spring naar bijdragen

Zeeuwsventje

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    40
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Zeeuwsventje's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

5

Waardering in de gemeenschap

  1. Zeeuwsventje

    Cyprusroute

    Alles ten gunste van onze ondergaande sector lijkt mij bespreekbaar. De cyprusroute is alleen niet zo geliefd bij het FNV en belangenverenigingen als AidT, en ook minister Ascher heeft er al eerder iets negatiefs over gezegd. Als het voordelen heeft voor zowel werkgever als nemer (behoud van alle normale rechten en opbouw pensioen) en het is wettelijk toegestaan (vooralsnog) wat is dan het probleem? Mits het door mij gestelde waar is dan zou dit ook een middel tegen oneerlijke concurrentie kunnen zijn en dus ook tegen verdringing!
  2. Zeeuwsventje

    Cyprusroute

    Kan op de website van http://www.afmb.eu/ weinig vinden over de voordelen voor de chauffeur. Ben je van plan te gaan uitbreiden Arne?
  3. Een oproep op facebook van chauffeurstoekomst.samen sterk; Oproep voor voormalige chauffeurs van Goes Transport Bij ons zijn enkele gevallen bekend van chauffeurs die al enige jaren een loonvordering hadden op Goes transport.ging hier hoofdzakelijk om niet uitbetaalde toeslagen. Namens enkele van deze chauffeurs hebben wij bijna 2 jaar geleden het FNV verzocht meer actie te ondernemen omdat de procedure al geruime tijd stil lag waarna er ook actie werd ondernomen.Echter is de toen opgestarte actie weer ergens blijven steken en is nu de kans dat deze chauffeurs hun geld krijgen nagenoeg verkeken door het faillissement van Goes Transport. Zuur, te meer ongeveer een jaar geleden Directeur Herman Goes min of meer toegaf dat de vordering juist was maar hij niet van zins was te gaan betalen waarop echter niets op is ondernomen. Wij zouden graag willen weten of er nog meer chauffeurs zijn die een dergelijke vordering hadden en zich in deze lieten vertegenwoordigen door vakbonden/verzekeraars. reageren op contact@chauffeurstoekomst.nl https://www.facebook.com/chauffeurstoekomst.samensterk
  4. Is al eventjes bezig routier, zie hun Hongaarse website; http://www.wessels.hu/photos_e.html En het blijft maar doorgaan en heeft alles te maken met zakkenvullen of geen eerlijke transportprijs kunnen vragen/krijgen. In dit geval is Wessels Logistics een onderdeel van de grotere Nijkamp Groep en zal het eerste wel het geval zijn!
  5. De directeur/eigenaar van SC Expres is zelf een Serviër dus communicatie met de uitgebuitene chauffeurs was/is geen probleem. Ook wel triest dat hij z'n eigen volk hierheen lokt en uitbuit voor geldelijk gewin van zichzelf, opdrachtgevers (JL Mijnders) en verladers! Zijn Facebookpagina is inmiddels ofline na enige reacties hierop van collega chauffeurs!!
  6. Ze rijden/reden in ieder geval voor J.L. Mijnders uit Melissant
  7. Iedereen vergeet denk ik dat de aanstaande acties niet alleen over die 3% gaan maar ook over werkgelegenheid, berichtgevingen in de media hebben het alleen hier over maar op 15 maart is er bij de gezamenlijke bijeenkomsten (CNV, FNV, leden en niet-leden) besloten dat de acties niet alleen voor die 3% zijn maar zeker ook voor werkgelegenheid dus tegen verdringing. Ook ik zou nooit alleen voor die 3% meedoen aan enige actie want de werkgever verhaalt dat toch niet op b.v. z'n vrachtprijzen maar kiest dan liever een goedkopere chauffeur met evt. de een of andere (schijn) constructie. Voor mij zijn de aanstaande acties dus in eerste instantie voor werkgelegenheid en tegen verdringing en daarom doe ik dus wel mee.
  8. Voor diegene die denken dat ze nog wel iets hebben aan een bond of die gewoon op wilt komen voor zichzelf of de sector; Cao-onderhandelingen volledig op slot! Kom ook naar de startmanifestatie van FNV Bondgenoten op maandag 7 april. We verzamelen om 10 uur bij: Beverwijk: Parking aan afslag 8 Bazaar Beverwijk aan A9 Nunspeet: Routiers restaurant richting zuid A28 Arnhem: Shell A12 tussen knooppunt Waterberg en Grijsoord Gilze (Tilburg): van der Valk aan de A58 tussen Gilze en Bavel Rotterdam Albrandswaard: Routiers Restaurant Willem Barentszstraat 1a, 3165 AA Rotterdam Waalhaven Hier vandaan rijden we gezamenlijk naar de startmanifestatie. Loonbod? Werkgevers bieden helemaal niks! De onderhandelingen over een nieuwe cao in de sector Transport en Logistiek zijn helemaal vast gelopen. De werkgevers willen helemaal niks. Geen loonsverhoging; geen maatregelen om verdringing tegen te gaan. Steeds meer chauffeurs en warehousemedewerkers zitten werkloos thuis.Voor wie nog wel werk heeft wordt alles duurder, maar een loonsverhoging zit er volgens de werkgevers niet in. Ondertussen concurreren ze elkaar kapot en is de opdrachtgever de lachende derde. Iedereen in de sector heeft het er over. Het is genoeg geweest. Er moet nu iets gebeuren! Werknemers kiezen voor acties! Op zaterdag 15 maart stemden onze leden het cao-bod van de werkgevers af en besloten massaal dat het tijd wordt om actie te voeren. De werkgevers willen immers helemaal niet meer met ons praten, dus we zullen een goede cao moeten afdwingen, net zoals in de schoonmaak, bij Tata Steel en nu op Schiphol. Startmanifestatie op 7 april Op maandag 7 april is de aftrap van ons actietraject. Dan laten we weten wat we de komende maanden allemaal gaan doen. Na deze startbijeenkomst zullen we de acties langzamerhand gaan opvoeren. Dus kun je er bij zijn, zorg dan ook dat je er bij bent! Minder verdringing, meer loon! Ik wil komen, maar moet werken Als je moet werken kun je toch ook komen. FNV Bondgenoten heeft werkgeversorganisatie Transport Logistiek Nederland een ultimatum gestuurd, waarin staat dat haar leden (en dus ook jouw werkgever) rekening moeten houden met acties, waaronder stakingen en werkonderbrekingen. Dit betekent dat je als lid van FNV Bondgenoten mee kunt doen aan acties van de bond als je werkgever lid is van TLN, KNV of VVT, ook onder werktijd. Je valt dan onder de bescherming van je stakingsrecht en ontvangt van ons een stakingsuitkering van 58 euro netto. Jouw collega’s die lid worden tijdens de actie krijgen ook een uitkering, maar tekenen een verklaring dat ze 2 jaar lid blijven. De meeste werkgevers zijn lid van een van deze werkgeversorganisaties. Zij hebben dus invloed op het standpunt van TLN! Wat moet ik doen als ik wil komen? Het is wel zo netjes aan je werkgever te laten weten dat je op 7 april niet komt werken, maar staakt. Stuur een mailtje naar transport@bg.fnv.nl en je ontvangt van ons een voorbeeldbriefje dat je aan je werkgever kunt geven of sturen. Je valt dan op 7 april onder de rechtsbescherming van de bond en ontvangt van ons een stakingsuitkering van 58 euro netto. Wil je hier meer over weten? Bel naar: 030-2637560Is je werkgever geen lid van werkgeverorganisatie Transport en Logistiek Nederland, dan raden we je aan ook even met bovenstaand nummer te bellen. Wil je de komende maanden meedoen aan acties? Of je er nu wel of niet bij bent op 7 april, als je de komende maanden mee wilt doen aan de acties van chauffeurs, warehousemedewerkers en andere collega’s in de sector Transport en Logistiek kun je je bij ons aanmelden. Stuur een mailtje met je naam, je 06-nummer, je woonplaats en het bedrijf waar je werkt naar: transport@bg.fnv.nl Ben je werkzoekend? Ook dan kun je je aanmelden. We houden je dan op de hoogte. Zonder chauffeurs staat alles stil! Een goed begin is het halve werk. We hopen dat zoveel mogelijk mensen naar de startmanifestatie komen. Het is nog belangrijker de komende maanden mee te doen aan acties. Zodat jij en je collega’s laten zien dat het genoeg geweest is! Minder verdringing en meer loon! Dat is wat we willen. Daarom roepen we jullie op om op 7 april aanstaande om 10.00 uur te verzamelen op de volgende locaties voor vertrek naar de plaats van de manifestatie: We hopen je te zien op 7 april! Het gaat om jouw toekomst!
  9. Waar heb je gezeten Ventie? Er staat al geruime tijd een onderwerp hierover!
  10. Wij moesten een jaar of 3 terug van een bepaalde opdrachtgever verplicht op de bewaakte parking van Vémars overnachten waarna we de volgende ochtend een half uur verder moesten lossen. Nadat hier ondanks de zogehete bewaking toch regelmatig wat gebeurde, en op een gegeven moment een collega bewusteloos is geslagen voor z'n diesel, moesten wij in het vervolg doorrijden naar het losadres en daar op het terein overnachten. Er zijn meerdere Nederlandse collega's die op Vémars lastig zijn gevallen of iets zijn kwijtgeraakt. Ik ga hier verder geen namen noemen maar ik weet van 4 gevallen.
  11. Ook achter het hek gebeurt daar van alles! Het zou een safe parking moeten zijn maar helaas blijkt dat al jaren een fabeltje!
  12. Kan natuurlijk een charter zijn, of deze via een of andere constructie in dienst is bij Goes (Top, Vijn o.i.d.) weet je niet.
  13. Gespeculeer? Dat is letterlijk te lezen in het artikel, minstens 34 stuks.
  14. Hoorde dat de Polen klaar stonden bij Goes in de Meern om de wagens over te nemen, weet alleen niet of dit waar is. http://www.transport-online.nl/site/nl/45961/veel-ontslagen-bij-goes-transport-de-meern/?utm_medium=facebook&utm_source=twitterfeed
  15. Klopt, als je op deze pagina kijkt zie je onder Contact > Team > SCC Bevrachting Rotterdam
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden