Spring naar bijdragen

flint

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    3
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

flint's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. flint

    kick-down en veiligheid

    iedereen bedankt voor de reacties, ben weer wat wijzer geworden:ok:
  2. Mijn baas heeft bij alle vrachtwagens de kick-down buiten werking gezet om het brandstofverbruik te verlagen. Ik begrijp zijn wens om de brandstofkosten zo laag mogelijk te houden, maar is dit wel verantwoord? Zoals ik het zie zit de kick-down er niet voor niets op: -om op de snelweg veilig te kunnen invoegen (vooral bij een korte invoegstrook) -met volle lading tegen een brug op -er kunnen zich noodsituaties voordoen waarbij je het maximum koppel echt nodig hebt (inhalen, uitwijken) Hoe zien jullie dit? Zijn er nog andere argumenten? Ik las ergens dat de kick down ook invloed heeft bij remmen/noodstop -al zou ik niet weten hoe- is dat zo? Alle reacties zijn welkom, bij voorbaat dank!
  3. Op 12 januari komen bij een vuilniswagen in een bocht naar rechts de wielen aan de rechterkant los van de weg. De chauffeur geeft aan dat hij hierover zeer verbaasd was () aangezien hij de bocht al duizenden keren eerder nam en de snelheid niet hoger lag dan normaal. Enige weken later, op 5 maart, heeft deze vuilniswagen een gescheurde luchtbalg. De scheuring blijkt te zijn ontstaan doordat de luchtbalg gevouwd zat: de balg zat niet gelijkmatig over de onderpot gerold maar in een vouw. In deze vouw was de scheuring ontstaan. Het betreft de linker luchtbalg op de middelste as. Mijn vraag nu aan jullie is: Kan een luchtbalg die gevouwd zit, of een luchtbalg die lek is, van enige invloed zijn geweest op de stabiliteit van de wagen toen deze los kwam in de bocht?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden