Spring naar bijdragen

truckerrob

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    15
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

truckerrob's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Dedicated Rare
  • Collaborator Rare
  • One Month Later Rare
  • Week One Done Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

11

Waardering in de gemeenschap

  1. Goedemorgen,we zijn nu weer enkele maanden verder en meerdere testen zijn weer uitgevoerd ,echter een oplossing was nog niet in zicht. De mogelijkheid deed zich voor om een andere identieke auto te nemen welke ik snel heb geaccepteerd. Ik rij nu weer met een auto die gewoon veert en nauwelijks van zich laat voelen.
  2. Update; auto is terug naar de Scania dealer staat daar nu 3 weken we wachten af
  3. De auto heeft nooit problemen gehad met aslasten,maar sinds vorig jaar mei na uitlijning en nieuwe banden is het begonnen ( licht trilling) dat kan ook toeval zijn want er is al zoveel aangedaan zoals eerder beschreven dat het een complex iets is geworden 🤔
  4. Zou kunnen maar ik heb 2 pto's 1 voor mixer en 1 voor kipper,de trillingen zijn bij zowel kipper en mixer,alleen bij kipper ligt de bak strak (ong 15 cm van cabine af tegen thv achterkant band 1 e as en bij mixer begint de mixer op 2e as
  5. Goedemorgen, Hier een update; de aandrijfassen zijn opnieuw uitgebalanceerd en er is een band 2 e as vervangen ( nieuw) maar het heeft niet geholpen.sterker nog de nieuwe band maakt het alleen maar erger, teruggegaan en de band is gebalanceerd met poeder maar nu bij geladen mixer neemt de trilling toe bij constante snelheid of optrekken soms is het net of je over die invoegblokken heen rijdt Ik heb begrepen dat er nog steeds contact is met Scania en heb dit forum nogmaals geattendeerd bij mijn werkplaats
  6. Het gekke is dat de trillingen komen en gaan als ik bijvoorbeeld de eerste rit begin geladen denk je ,het gaat goed en na 10 km komt ie er weer in en gaat weer ongeacht snelheid (vanaf + 50 km) elke versnelling. Leeg met liftas omhoog achterste as is het het ergste.
  7. Ja,garage heeft er al veel geld ingestoken. Hoop dat het de aandrijving is maar ik twijfel,lijkt wel of het bij warm voertuig( na 10 km begint en soms weggaat,maar veel al bij constante snelheid opspeelt,we blijven hopen
  8. Goedemorgen allemaal, Het heeft even geduurd maar de auto is icm.160.000 km beurt naar binnen gegaan en om het trillen op te lossen is de vooras andersom gekanteld want hij bleek als een winkelkarretje te staan .men ging ervan uit dat ik met de klacht zou komen dat de auto zwaarder zou sturen maar trillingen weg zouden zijn.....helaas. binnen enkele weken worden de aandrijfassen vervangen/ opnieuw uitgelijnd.
  9. Dank je voor het advies,net bij hoofd werkplaats geweest,hij gaat de aanbevelingen van ieder doorlezen en kijken of we de oplossing kunnen waarmaken. Bij deze wil ik mijn waardering uitspreken voor de (vak)kennis en behulpzaamheid van ieder. Klasse we zijn er erg blij mee!
  10. Bijna vergeten te melden.de fusees zijn ook vervangen onder garantie zat erg veel speling op van de 2 voorassen
  11. Goedemorgen,om enkele vragen te beantwoorden van jullie; alle scania's zijn stuurtechnisch aangepast d.m.v plaatjes. Wat mij verbaasd is dat de auto het ook ( soms doet bij optrekken,dan trilt de auto,vol of leeg de ene keer meer dan anders,hangt ook van manier van beladen af,bij 145.000 weer nieuwe voorbanden. Het is een 5 asser lange versie 2x stuurassen( aangepast) 2x dubbellucht aandrijving 1x enkel lucht lift as Rij je met de betonmixer leeg dus lift as omhoog meer gewicht achterop dan is het probleem het meest en slaat zelfs je stem over. P.s. vandaag dag van de chauffeur!
  12. Goedemorgen mensen, Fijn dat jullie massaal meedenken! De auto is nog niet teruggebracht in originele stand om her eventuele verschil te merken.ik heb deze optie ook voorgesteld,maar men probeert nu Scania er meer bij te betrekken omdat zij deze auto aanpassing voor het acceptabel laten sturen hebben bedacht..in het begin ging Scania er na een proefrit vanuit dat het door hoogteslag in de banden zat,maar er zitten nu weer banden op nieuw met nog geen 1% hoogteslag op en het wordt niet minder verders is de motor uit gelezen en vond Scania geen bijzonderheden . jullie ideeën ga ik doorgeven aan mijn werkplaats chef en hou jullie uiteraard op de hoogte!
  13. Dank jullie voor de snelle reactie! Om de informatie compleet te maken de velgen zijn compleet gewisseld,banden zijn vervangen en het gekke is dat we 16 van deze hebben rijden en bij meerdere begint het nu .ze zijn 2-3 jaar oud allemaal over de ton heen volgens mij begon het bij de 100.00 km. De banden worden niet met moment sleutel aangedraaid,het zijn wel Alcoa velgen. Maar mocht dat een oorzaak kunnen zijn ,waarom dan pas na een ton?
  14. Goedendag colllega's Hierbij wil ik vragen of jullie je kennis en ervaring willen aanspreken voor het volgende probleem; Ik rij met een 5 asser met een kieper en betonmixer. Toen deze in gebruik genomen werden bleek al snel dat er bij manouvreren de auto niet te sturen was wanneer deze max. geladen is. Na veel overleg is de fuseestand verandert en plaatjes geplaatst zodat de auto zich voor niet meer hoeft op te tillen a.h.w. Nu heb ik sinds een half jaar het volgende leuke bijkomstigheid namelijk,voor ons nieuw;trilling voelbaar in de cabine/stoel.deze komt en gaat bij 60t/m 85( harder gaat hij niet)in die tijd zijn er ook nieuwe (voor)banden gekregen dus werd al snel daar het probleem gelegd,maar helaas! Het volgende is al gedaan; Meerdere banden wissels op alle assen, Meerdere keren geladen met zand uitgelijnd, 2 monteurs 2 dagen getest met bijv.2as geen wielen rijden, Aandrijfassen gecontroleerd, Scania geweest en motor uitgelezen, Bij externe uitlijnspecialist geweest die alle 14 banden heeft geoptimaliseerd. Ik lkrijg de indruk dat Scania er gevoelig voor is nou kan je vertellen ik ook! Wie heeft er nog suggesties,ik hoor ze graag!) Dr.bibber
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden