Spring naar bijdragen

Roelofb

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    20
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Roelofb's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Ten eerste bedankt voor alle reacties allemaal. Ben nu bezig met mijn vrouw wat zaken uit te zoeken. een aantal vof-leden ken ik en de rest wil ik zeker te weten ook wel leren kennen. daarnaast zijn/gaan we goed uitzoeken hoe de vof precies in elkaar steekt. maar daarnaast is mijn vrouw druk bezig met de laatste papieren te halen om ook de niwo vergunning aan te kunnen vragen (ze hoeft nog maar 2 modules) voor onszelf. ik wil ook alleen in de vof stappen als ik zeker weet dat er geen problemen van komen anders houd het gewoon op. voor ons is het gewoon een mooie manier om ervaring op te doen en ook een goed startkapitaal op te kunnen bouwen. als mensen verder nog informatie hebben, hoor ik dat graag, via forum of PB.
  2. Mijn vriend is eigen rijder, dus ben niet in loondienst. (betaling voor mij is meer ervaring internationaal opdoen )
  3. Goedemorgen allen, Ik lees al een tijdje mee met jullie en ik had een vraag voor mijn komende zomervakantie. een oud-collega van mij rijd momenteel internationaal en mij is gevraagd of ik niet 1 of meerdere keren met hem mee wil gaan. Nu kwam ook de vraag of ik komende zomervakantie niet 1-2 weken met hem mee wil en dan dubbelbemand te rijden. nu is mijn vraag, ik rij zelf in de week nationaal en ongeveer 6-8 uren per dag voor mijn eigen baas. mag ik in mijn vakantie met mijn collega mee en dan ook rijden of mag dit dan weer niet in verband met rij-rust tijden en heeft mijn eigen baas hier ook nog iets over te zeggen ???
  4. Die naam ben ik idd meermalen tegen gekomen en op wat kleine verschillen na is het vergelijkbaar.
  5. Wat is jullie ervaring mbt "zelfstandige" rijders die als vennoot van een vof rijden? Wat zijn de haken en ogen? Alle leningen voor bv de wagens zitten in een bv. Hoor veel goede verhalen, maar lees veel slechte.
  6. iedereen die een C rijbewijs heeft gehaald voor september 2009 kan tegenwoordig aan het werk, alleen ze moeten voor september 2016 wel voldoen aan die 35 vervolg lesuren. Bij defensie met lessen ben ik direct begonnen op de 1e maandag dat ik daar was, volgende dag pas wat geleerd over techniek van de auto enz. wij hebben verder ook nooit iets gedaan voor/met het CCV-B. als wij in de burger aan de slag wilden, dan moesten we bij defensie nog 2-3 weken lesuren volgen om daarna de examens te doen voor het CCV-B. de examens die ik heb gedaan was van defensie zelf voor hun eigen vrachtwagens. Ja ik heb een half uurtje les gehad over een tachograaf en ook voor het beladen van mijn vrachtwagen, maar verder niks. ik hoop dat ik het nu een beetje redelijk heb uitgelegd, want soms snap ik er zelf ook bar weinig van wil best eens naar groenland, maar ga dat zeker niet met m'n voeten doen ;)
  7. Administratie hebben wij heel kort gehad, omdat defensie hier erg weinig aan doet (tachograaf, vrachtbrieven etc.), verkeer en techniek wel gewoon gekregen en ook mijn theorie examen gedaan en techniek examen gehad voordat wij het C-examen mochten doen. dit zijn ook eisen waaraan we moeten voldoen om het rijbewijs van militair om te zetten naar burger. Het is gewoon vreemd dat ik dus geen CCV-B of Code95 examen meer hoef te doen. dit komt omdat de meeste chauffeurs het als burger halen, en mij is uitgelegd dat je voor je C examen kunt doen, je eerst je CCV-B moest hebben. Maar dit klopt volgens mij ook niet helemaal maar goed, ik heb hier dus wat mazzel mee gehad. Nu heb ik al wel een paar dagen meegereden met mijn oom als chauffeur / bijrijder dus onderhand wel een redelijk idee hoe een wat allemaal.
  8. Ehm, ik heb wel theorie gehad hoor. ik heb alleen heel heel weinig over het CCV-B gehad. maar heb wel gewoon het theorie examen gedaan hoor. het is inderdaad krom.
  9. Mijn C rijbewijs heb ik via defensie gehaald in 2007. nu ga ik aan het eind van dit jaar defensie uit. ik wil dus als chauffeur aan de slag. ik wist dat ik dus mijn CCV-B nog moest halen en dit wou defensie voor mij wel betalen. ik dus hierachteraan gegaan bij rijscholen etc. en toen kreeg ik te horen dat dit nu dus vakbekwaamheid (oftewel code 95) is. Dit wou ik dus gewoon gaan volgen totdat ik van de rijschool te horen kreeg dat ik dit niet hoef te doen omdat ik mijn C voor september 2009 heb gehaald. Enige wat ik moet aantonen bij een controle nu is dat ik mijn C voor september 2009 heb gehaald. Ik heb gewoon tot september 2016 de tijd om 35 vervolguren te maken zoals iedereen hier om de code 95 ook gewoon op mijn rijbewijs te hebben. dit is mij verteld dus na navraag bij verschillende instanties hierover, aangezien ik het ook vreemd vond.
  10. heb hier zelf speciaal achteraan gebeld met CCV, Verkeer en Waterstaat en het CBR. allemaal hebben ze me verteld dat ik (heb ook geen ccv-b) aan het werk kan omdat ik voor september 2009 mijn C rijbewijs heb gehaald. (vorige maand mijn E achter C gehaald en dit kan ook niet zonder ccv-b / code95).
  11. klopt niet helemaal freddie, zoals hij zelf al zegt, hij heeft al een code 95, deze staat alleen niet op zijn rijbewijs. enige wat hij moet doen is 35 vervolguren maken voor september 2016. hij mag dus gewoon aan het werk nu
  12. dit is eigenlijk meer een glippertje tussendoor denk ik. ik heb mijn C gehaald in 2006 en ook direct overgeschreven naar de burger. als ik toen chauffeur zou willen worden zou ik gewoon de CCV-B opleiding moeten doen om te mogen rijden. alleen vanwege de code 95 hoeft iedereen die zijn C voor september 2009 alleen maar 35 vervolg uren te hebben om de code 95 definitief op zijn rijbewijs te hebben.
  13. ik hoef geen examen te doen he, ik heb al een code 95 (moet alleen 35 herhalings lesuren volgen). enige wat ik ook moet weten / wil leren is het administratie gedeelte. vrachtbrieven, laden en lossen en wat erbij komt kijken etc. rijtijdenwet enz. kom namelijk bij defensie weg en daar heb je dit soort dingen niet echt namelijk.
  14. Mijn vrouw kwam net met de goede suggestie om eens te kijken of de bieb misschien ook de boeken zou hebben. dit ga ik morgen maar even doen denk ik. in ieder geval ontzettend bedankt voor de reacties
  15. Goedenavond allemaal, Ik heb nu al een poosje mijn C rijbewijs (via defensie gehaald), en afgelopen week mijn E erbij gehaald. nu wil ik gaan werken als chauffeur en het blijkt dat ik geen CCV-B meer hoef te hebben (de code 95) omdat ik mijn C al gehaald/overgeschreven heb voor september 2009. Ik kan dus per direct aan het werk. nu heb ik zelf nooit dus enige opleiding gehad over of van de opleiding CCV-B. over veel zaken heb ik dus weinig verstand (rijtijdenwet, vergunningen, laden en lossen, etc, etc.). nu kan ik uiteraard het theorie gedeelte van de opleiding CCV-B wel gaan volgen maar dat gaat me dus ook even ongeveer 170 euro kosten, wat ik helaas niet zo heb liggen. heeft iemand hier misschien een idee hoe ik deze info het beste kan verkrijgen/vergaren zodat ik toch gewoon fatsoenlijk kan werken zonder collega's te moeten vragen hoe het precies allemaal moet.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden