Spring naar bijdragen

TinustRucker

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    7
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

TinustRucker's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Hoi, ik zat te puzzelen op google. (Rijbewijzen) Wat is CE H/F (alleen België?) CE CDI (onbeperkt contract?) Frankrijk (en CNE?) CE livreur VL (alleen Frankrijk?) Barf:tu:
  2. Dank voor jullie reacties. Goed onderhandelen is erg belangrijk lijkt me. En je moet natuurlijk de kans krijgen om goed ingewerkt te worden. Ik zie dat het uitzendbureau graag terugvalt op vertrouwde chauffeurs. De rest mag af en toe een ritje doen. Het (uitzend)loon was echt mager. 7 euro per uur netto of zoiets? Maarja nu heb ik ook 2 part-time banen. De overstap loont niet echt omdat ik nu weet wat ik +/- heb. gr Tinus
  3. Ik zit wel eens rond te kijken naar chauffeurswerk (hoewel ik momenteel ander werk heb) maar het valt me op dat het vaak "gespecialiseerde" uitzendbureaus zijn die werk aanbieden. Is er iemand die de voor-/nadelen van het uitzendbureau kan opnomen? Je kan toch zo ontslagen worden?
  4. We gaan met zijn allen een andere baan zoeken. Moet je kijken hoe snel de economie plat ligt. Ik heb wel eens overwogen om voor een Zweeds, Oostenrijks of Belgisch bedrijf te gaan werken. Misschien waarderen zij hun chauffeurs wel... Al die jaarcontracten geloof ik niet meer in. Ze willen mij ook graag hebben maar niet voor vast. Blijf sterk in je schoenen staan!!
  5. Is het zo waar dat uitzendbureaus met Europeese subsidies mensen opleiden tot chauffeur? Hoe werkt dat? Dan ben je toch min of meer afhankelijk van hun? Dus als je (met opleiding) niet via een uitzendbureau wilt werken dan maak je minder kans op werk als degene die zonder opleiding een uitzendbureau binnenstapt? Ik snap het niet meer zo... en de werkgever vindt het prima want ze kunne je zo ontslaan?
  6. Ik zie nog steeds veel (flex)transportbanen via uitzendbureaus. Wil ik dat eigenlijk wel? Eigenlijk wil ik niet via een uitzendbureau werken. Vroeger had je gewoon intern transport bij de grote bedrijven zelf. Later werd het steeds meer uitbesteed en nu zie ik steeds meer flexibel werk via uitzendbureaus. Waarom benaderen werkgevers de werknemers niet gewoon rechtstreeks? Is dat zo moeilijk? Voorlopig blijf ik maar bij mijn andere werkgevers niet in deze sector... Ik baal van het gesol met goed opgeleide chauffeurs. Barf Hoe denken jullie er over?
  7. Ik hoor en lees in diverse media dat er een chauffeurstekort is. Nu zie ik wel volop mensen die werk zoeken via het CWI? Eigenlijk geloof ik het zelf ook niet dat er een tekort is. Het lijkt wel kunstmatig geroep. Men wil gewoon (scholings-)subsidiepotjes opentrekken en mensen via uitzendbureaus aannnemen en -nu er geen Polen meer over zijn- Bulgaren/Roemenen etc. aannemen voor minder? Zo voel ik het. Veel chauffeurs zijn gestopt noodgedwongen of door privé-omstandigheden/gezondheid of hebben ander werk gevonden. Waar gaat het naar toe met deze sector? Zelf heb ik kort gereden op de truck maar heb allang ander werk gevonden. Soms zou ik wel weer willen rijden, soms ook niet.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden