Runneron,
Heb je ook de naam van het bedrijf die een dienstregeling hebben waar je zomaar een kwartier inloop hebt?
Een van de mede oorzaken van agressie is het vertraagd rijden waardoor passagiers de trein o.i.d. missen.
Een van de oorzaken is dat in het kader van efficientie alles steeds krapper in elkaar gezet wordt.
Hierdoor is vertraging bijna niet meer in te halen , er is bijna geen ruimte meer in het rooster.
En begin je al vertraagd aan je volgende rit .
Er gaat al een gerucht dat ze toch weer meer ruimte in het rooster willen gaan maken, om dit probleem op te lossen.
Men weet bij de OV-bedrijven maar al te goed waar de knelpunten zitten.
Maarja dat kost nu eenmaal geld en wie gaat dat betalen?
En wij hebben ook met dezelfde verkeersdrukte te maken als jullie.
Ben het wel met je eens dat sommige chauffeurs zonder te kijken wegrijden bij een halte.
Maar net al in het transport heb je ook onder buschauffeurs kaf en koren helaas.
Maar ik heb ook geleerd dat je een lijnbus die binnen de bebouwde kom wegrijdt van de halte de gelegenheid moet geven weer in te voegen.
Mijn ervaring is dat beroepschauffeurs ons de ruimte meestal wel geven,of als ze staan te lossen het zo snel mogelijk afhandelen dan wel even ruimte maken.
En Nico, hoe denk je dat passagiers reageren op een chauffeur die rustig gaat staan wachten tot jij weer weg bent?
Direct de politie waarschuwen lijkt mij een heel sterk verhaal.
Jullie vracht wordt niet agressief als er iets mis gaat passagiers soms wel, dat zijn de incidenten waar je over hoort.