Spring naar bijdragen

InFiNiTy

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    81
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

InFiNiTy's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Waardering in de gemeenschap

  1. InFiNiTy

    Kwam deze tegen,op de A50

    Ik ben er nog langs gereden, ik dacht echt dat die gast dood zou zijn. Het verbaast me wel dat het een NL'er was bij Muller, meestal kom je die Bulgaar van hun tegen met op de laptop en een filmpje onder het rijden. (echt altijd)
  2. Het ergste is dat ik die paal wel kan dromen
  3. http://www.chauffeursforum.nl/transportnieuws/34620-10-560-euro-boete-voor-negeren-rusttijden.html Weet waaraan je begint, gewoon auto langs de kant en laat je baas het maar oplossen. Ik heb ook zo'n plannertje, loopt altijd te geeuwen gang is alles, vaak ben je te bang of een opmerking durf je geen 89 te rijden jongu? Ehh jawel maar niet inhalen, maar ik begrijp dus dat JIJ mijn boetes vanaf nu gaat betalen? Geef me dat ff op zwart en wit. Dan rij ik wel constant 89 met handje op de vangrail. En meneer dook achter zijn beeldscherm zonder wat te zeggen. Uitgeluld. Wel k*t dat ze in realtime mijn snelheden kunnen zien door die boordcomputer.
  4. Echt buitenproportioneel de boetes, ik wist dit al en ik heb mijn rijstijl ook aangepast. Eerder had ik schijt aan inhaalverboden maar de boetes worden me te hoog. Blijf ik er wel achter plakken, maar als ik weer een overbeladen Pool en met een verstopte roetfilter tegenkom die van 86 naar 70 terugvalt tegenkom zoals vanavond tussen Arnhem en A'doorn knal ik er wel langs. Ik ben er echt met een paar seconden voorbij, blijf ik erachter hangen kost het Diesel (milleu) en het veroorzaakt files.82 of 89 het maakt me geen drol meer uit, maar langzamer en er is genoeg ruimte doe ik het toch wel.. ff rekenen, €250 / 500X P.J. ach 50 cent per inhaal actie, valt toch best mee??? Totaal dit jaar, 2x €70,- euro bij Baarn. sjaffie rollen op de doorgaande weg langs een vaste paal, ik reed op de voet omdat er weer een irri huismoedertje voor me reed. Terwijl de domtom me nog waarschuwde, knip K*T!
  5. Ik ken wel iemand die een pas van zijn vrouw meeheeft, zij rijd de 1ste 2 uur. Niet aan beginnen dan kan je jezelf gelijk, falliet verklaren! of je vrouwtje gaat echt mee en heeft C/E/CCVB:banaan:
  6. Hahahhaa!!! Dat zal een vreemd telefoontje naar de zaak zijn geweest.
  7. als je gewoon het hele bericht goed leest snap je dat het enkel over die 2x 10 uur gaat, dan kan je op je dooie ogen natellen dat er 3x 9 uur is d'r bij is geteld.... Tussen de regels doorlezen heet dat, maar voor jou zal ik dan wel ff aanpassen dan hè. edit: aaahh ruk, die 10 minuten maximaal aanpassingsregel, ken al niet meer...
  8. Niet onschuldig voor de wet de agent zal je nog steeds bekeuren, maar wel voor de baas. Die moet dan ook de bekeuring betalen, dat is een afspraak bij ons tussen het bedrijf en de chauffeurs. Ik zou maar eens met je werkgever hierover gaan praten c.q afspraken maken hoe jullie dit samen oplossen als het nog eens voorkomt... Maar zo lossen WIJ dit op.. Edit: @Down Mijn galaxy note zegt dat 10+10+9+9+9= 47 is, heb jij een Belgische calculator dan ofzo?
  9. Een collega van me heeft het 1 1/2 jaar geleden ook meegemaakt ergens bij Liegé in de buurt. Hij werd wakker met een droge muil en een barstende koppijn en de sloten vernield. Hij kreeg de deuren niet eens meer open en moest door het raam de cabine uit. Zijn geluk was dat het dakluik op een kier stond voor ontluchting en wij hebben een gesloten custom windscherm waar je van buiten niet bij het dakluik kan komen. En een spanband tussen de deurgrepen, heb ik ook altijd als ik een overnachting heb.
  10. sry, en handtekening van de bewuste planner.
  11. Nou simpel, je mag maximaal 2 x per week 10 uur maken = 47 uur maar let op! je mag maar 90 uur totaal in de 2 weken maken. (die bekeuringen zijn ook niet mis in Belgie) Die moet je dus dezelfde of de week erop compenseren dus dan zou je de week erop max. 43 uur mogen maken. Als dit bij ons word overschreden en er komen bekeuringen uit zijn de bekeuringen voor de planning/baas. Omrent overschrijding dagelijkse rijtijd: A: Je hebt slechte planners B: FILESSS!! C: of je rijd constant verkeerd. Als ik eroverheen ga vlak ervoor gooi ik de auto naar de kant ik bel de planning op, wat moet ik doen? Ze kunnen me komen halen met de caddy en ik rij de caddy terug. Of de planning zegt doorrijden, je krijgt een stempel (wat meestal het geval is) op je tacho uitdraai. komt daar dan nog een bekeuring uit zijn ze ook dan voor de planning. Stempel is het bewijs voor de baas dat het hun schuld is. Optie 3 gordijntjes dicht en slapen (Bakwagen met slaaphut) wat ik meestal doe als ik langer dan 45 minuten overschrijding heb. Je zou met een dagcab. evt. in een hotel kunnen duiken. Edit: meestal kan je half op de dag wel zien dat je het niet gaat halen, of een klantje minder of 89 blijven jakkeren met het handje op de vangrail
  12. InFiNiTy

    transport controle A6

    Niks mis mee met de controles, zolang ze maar niet gaan miepen over 1 of 2 minuten te laat pauze omdat je weer eens in een klerefile hebt gestaan. Vooral overbelading en technische staat van de auto vind ik niet verkeerd om op te controleren. Klapbanden gebroken assen e.d. zie ik regelmatig langs de baan, wie niet op dit forum. Ook gebeurd mij iedere week wel dat er mij een met 96 tot 100 km/pu inhaalt! Die gasten moeten ze zich op richten, en niet lopen zoeken naar kleine dingen. Ik kan nog wel ergens een bericht omhoog halen waar een chauffeur met de nieuwste type taco een test heeft gedaan en echt naar eer en geweten alles volgens de regels ofwel het boekje gedaan omrent rij en rusttijden. Na een maand of 2 konden ze nog 10 beboetbare feiten eruit halen. Als ze je echt willen naaien kunnen ze dat altijd. Ik rij veel op Belgie en als je ruim in je pauzes zit lopen ze ook niet te miepen over een minuutje, ik heb dan ook een brief bij mij van de zaak dat ik bijna dubbele pauzes moet houden (CAO geregeld) zoniet word het van mijn werktijd afgehaald kortom doe ik het niet naai ik mezelf zeg maar. met een overnachting zit ook ook vaak aan de +13 uur aaneengesloten rust, dan zijn ze echt niet de beroerdste. (uit ervaring)
  13. Bos Logistics Schiphol misschien? Daar heb ik ook wel eens bakwagens zonder aanhanger van gezien...
  14. Vorige week kwam er bij ons nog een bericht over de boordcomputer heen over zoiets. "Wil iedereen die binnen nu en 5 minuten terug wegreed DIRECT stoppen en controleren of de laadklep dicht zit? Er reed net iemand met een open klep langs het planningskantoor richting openbare weg!" Het was op een Vrijdag dus ik vermoed een uitzendkracht.
  15. InFiNiTy

    blind de gps volgen

    Ik zit dagelijks in zulke wijkjes met een grote bakwagen met particuliere klanten. er zit toch ook een achteruit op dat ding? gewoon uit je doppen kijken en je spiegels goed zetten. en even je tomdom route nakijken voordat je gaat rijden... Pff hij had ruimte zat!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden