Spring naar bijdragen

hoiman

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    112
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

hoiman's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

9

Waardering in de gemeenschap

  1. Is dit dezelfde? http://www.transport-online.nl/site/44015/henk-nijland-thermotransport-failliet-verklaard/
  2. Hij kan weer: http://www.transport-online.nl/site/50723/doorstart-voor-cosmo-trucks-nederland-bv/
  3. APELDOORN - Cosmo Trucks heeft dinsdag uitstel van betaling aangevraagd bij de rechtbank in Zwolle. Dat meldt transportonline.nl. Cosmo Trucks heeft o.a. vestigingen in Apeldoorn, Harderwijk en Lochem. Bron: http://www.omroepgelderland.nl/web/mobiel/2066828/faillissement-dreigt-voor-cosmo-trucks.htm#.U_RP8Nkayc0
  4. hoiman

    Een beetje te breed

    Vind het wel knap dat ze zonder kleerscheuren achteruit (neem ik aan) daar weer weg zijn gekomen. Ik denk dat menigeen (waaronder ik zelf) zich eerst even stevig achter de oren of op andere plaatsen waar het normaal gesproken niet jeukt zou krabben.
  5. Samenwerking transportbedrijf Nijhof-Wassink uit Rijssen met bedrijf uit Schaijk Transporteur Nijhof-Wassink uit Rijssen gaat samenwerken met een transportbedrijf uit Schaijk, R. Vos Transporten. Het bedrijf uit Schaijk gaat een deel van haar wagenpark onderbrengen bij SilFit, een planningsbedrijf dat een dochteronderneming van Nijhof Wassink is. Bron: http://www.rtvoost.mobi/nieuws/nieuwsitem.aspx?nid=195036&cat=1&mcats=0
  6. Op de N348 bij Ommen heeft een vrachtwagenchauffeur van het transportbedrijf Snellen uit Renswoude vanochtend zulke gevaarlijke capriolen uitgehaald, dat hij nu een heel pittig gesprek mag voeren met z'n baas. Lees verder op: http://www.rtvoost.mobi/nieuws/nieuwsitem.aspx?nid=193718
  7. hoiman

    Oeps, iets te hoog

    Volgens onbevestigde berichten van reagluurders ter plekke op www.gld.nl stond deze container op een kiepchassis....
  8. Wat een stelletje ouwe wijven hier, om maar weer een klein beetje in de richting van de topic te komen......
  9. Waarschijnlijk heeft hij het echte wilde westen nog mee gemaakt...;-) Maar als hij nog kan en hij wil nog graag, dan is het toch mooi dat je op deze leeftijd nog aan het werk kunt zijn.
  10. Rijverbod en hoge geldboete voor bejaarde vrachtwagenchauffeur De politie haalde gisteren bij Zwolle een 74-jarige vrachtwagenchauffeur van de weg. Bij controle bleek dat hij zich niet had gehouden aan de rij- en rusttijden. De bejaarde man kreeg een rijverbod van twee dagen en kan een boete van een paar duizend euro tegemoet zien. De man was onderweg van Duitsland naar Engeland. Hij hield zich al twee weken niet aan de rij- en rusttijden. Zo had hij bijvoorbeeld vier keer langer dan 4,5 uur onafgebroken achter het stuur gezeten en hij had vijf keer de rijuren overschreden. Verder had hij de afgelopen twee weken niet voldoende gerust tussen de ritten door. De man zei dat hij zijn pensioen aanvulde met een deeltijdbaan als chauffeur. De lange dagen met korte pauzes deden hem niets. Hij was blij dat hij nog kon werken. Bron: RTV oost.
  11. Volgens het uittreksel uit de technisch adviseur van de bandenfabrikant Continental Hannover, kunnen deze banden 9100 kg per as te dragen met behulp van de gemeenschappelijke gebruikte banden bij Schmitz, Koegel en kroon met een belastingsindex van 160 J. Met een luchtdruk van 8 bar en een snelheid van 60 km / h, wordt berekend tegen 110% belastbaar banden, dat wil zeggen, zelfs als er een band is defect, een oplegger met een drie-assige unit heeft ca. 750 kg reserve en het kan daarom veilig te blijven rijden totdat de bandenservice. Band belastingsberekening capaciteit bij 160 J: 4500 kg / wiel = normale capaciteit Nodig is slechts 4.000 kg wanneer volledig geladen Reserve: 500 x 5 wielen = 2500 kg op 60 km / h 10% (110% levensvatbaarheid) tot aan 4500 kg zijn, dat wil zeggen in dit geval het nuttig laadvermogen 4950 kg / wiel 4950 kg x 5 wielen = 24.750 kg (met gebroken wiel) Resultaat: Echter, een drieassige unit met 8t-assen nodig volgens de fabrikant TUV aanwijzing 24.000 kg Hieruit blijkt dat een defect wiel kan worden verhoogd, niet hoeft te steunen en kan de dichtstbijzijnde bandencentrale worden aangedreven. De GREIFUS is een sleepdienst en volgens DEKRA / TUV Testen is niet verplicht Even vlot vertaald.
  12. Heeft u de foto's goed bekeken voldaf? Daarop kunt u zien dat de naaf kompleet weg is, remschijf is afgebroken. Het wordt lastig om daar weer een wiel aan vast te maken.
  13. En toch denk ik dat er wel degelijk verschil in zit of de plietzie een Roemeense of een Nederlandse chauffeur tegenkomt in zo'n geval. Stel je bent zelf een agent en je hebt er geen verstand van, de in dit geval Roemeense chauffeur staat er naast en kan alleen z'n schouders ophalen, geen woord buiten z'n landsgrenzen. Bekeuring, evt rijverbod, klaar. Opgelost volgens de wet en de burgers kunnen weer gerust gaan slapen. Of er komt een Nederlandse chauffeur uit de cabine, legt het hele verhaal netjes uit, inclusief de scheuren (ja maar meneer agent zelfs in de mooiste meid van Amsterdam zit een scheur). De kans is dan reëel aanwezig dat je zonder bekeuring je weg mag vervolgen NAAR de garage en het hele verhaal was niet naar buiten gebracht en de burgers kunnen ook weer gerust gaan slapen.
  14. Oplegger gestrand in Zwolle met aangelopen remmen of een kapot wiellager. Band eraf en remleiding af gesloten en nu naar Oss naar de garage van vos, omdat de asstomp krom is en onderweg niet te repareren is. Een dergelijk scenario komt wel vaker voor toch? Zie er eigenlijk weinig kwaads in
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden