Spring naar bijdragen

Ben-nie

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    71
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Ben-nie's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

18

Waardering in de gemeenschap

  1. En belangrijk is altijd je administratie en boekhouding goed bijhouden. Niet in je vrijetijd een beetje op chauffeursforum te zitten rond neuzen😜
  2. Een busje kopen en rond reizen kost geld en je hebt geen inkomen. Als je een stuurvast-houden als hobby ziet, heb je als chauffeur dus een betaalde hobby. Als je in de positie bent of weinig nodig hebt voor je levensonderhoud als zzp, kun je NEE zeggen tegen opdrachten en zo toch door europa dwalen zonder de druk van opdrachtgevers te ervaren. Helemaal als de economie een beetje meezit. Als je dan ook nog eens bij voorbaat een grote zak geld hebt om te investeren kun je dat ook nog met je eigen truck doen. Je moet het je alleen kunnen permitteren om dan tegen een niet leuke opdracht nee te zeggen en een paar dagen zonder inkomen thuis te zitten. Moet je eerst een vak leren een goede job vinden, de discipline hebben om geld op zij te zetten en dan een stap durven maken. En dat zijn er maar weinigen gegeven.
  3. Zoo weer lekker positief allemaal, zullen jullie niet is lekker om laten omscholen tot bus chauffeur ben je met 36 uur sturen klaar en toch 2400,- in de maand. Maar ff de vraag beantwoorden, zowel als ZZP en als 'eigen rijder' heb je klanten nodig, die krijg je in het transport nagenoeg alleen door te 'netwerken'. oftewel kennissen te hebben die transportopdrachten hebben. Dat kunnen planners zijn of mensen die bij bedrijven werken waar ze in de positie zijn om ladingen aan transporteurs te gunnen. Deze mensen gunnen je alleen werk als ze denken dat jij dat op een nette en correcte manier voor een redelijke prijs kunt vervoeren. Dat betekent dat je nu al in je bijbaantjes je handen uit de mouwen moet steken en je werk netjes moet doen. Als je nu al bij verschillende transportbedrijven aan de slag kan heb je meer kennissen die jou later misschien een rit gunnen. Grofweg kun je Zelfstandigen in delen in twee groepen. De ene rijdt het hele jaar vaak voor 1 opdrachtgever (charter) voor een transportbedrijf. Hierbij zijn de tarieven laag, maar is er wel de afspraak dat ze jou het hele jaar aan het werk houden. Je kunt je hierbij afvragen hoeveel vrijheid je hebt. Terwijl je wel zelf verantwoordelijk bent voor Ziekte kosten/arbeidsongeschiktheid/pensioen. En daarnaast vaak ook nog eens geen contract/zekerheid hebt. De tweede groep zelfstandigen heeft vaak veel losse opdrachtgevers. Dit kunnen transportbedrijven zijn maar ook elk ander bedrijf dat wat te vervoeren heeft. De rit prijzen zijn hier vaak hoger maar de moeilijkheid is om elke dag weer werk te hebben en de andere dag geen opdrachtgevers teleur te stellen. Dit werk is vaak pas vlak van te voren bekent. In de praktijk betekent dit vaak dat je prive bijna geen planning kunt maken en soms vrij bent wanneer je dat niet gepland had. Mijn advies is dan ook om eerst te blijven studeren, als je 18 bent je rijbewijs te gaan halen en lekker na schooltijd (onder schooltijd) een ritje te rijden. Is mij altijd prima bevallen
  4. Zijn alleen weer foto's van in mijn ogen 2 totaal verschillende dingen. Smartphone bedienen OF met je telefoon aan het oor zitten bellen. Of je nu dat laatste aan het doen bent of dat men zich achter de het oor zit te krabben en in zich zelf praat, is in mij ogen voor de veiligheid niet heel verschillend. Het grote probleem is het bedienen EN lezen van allerlei apparaten. vroeger keek je met een schuin oog op je ritlijstje nu tuur je op je scherm. Dat is vaak toch net even een klein seconden langer is mijn ervaring. En in die tijd leg je heel wat meters meer af, met alle gevaren van dien. Bellen, eten en drinken onder het rijden is in mijn ogen heel wat anders. Als ik dat nooit onderweg gedaan had was ik al ontelbare keren in slaap gesukkeld.
  5. Volgens mij zit daar nu de crux waar het zo vaak fout gaat, De risico's echt afdekken, betekend wel degelijk een dermate hoge verzekeringspremie dat je idd niks overhoud! Dat is volgens mij het verschil als je je laat inhuren als zzp'r met Niwo vergunning, formeel neem jij dan ritten/vrachten aan met alle risico's van dien. Dat is ook waar het vaak fout gaat bij eigenrijders die voor prijzen rijden van een zzp'r + een beetje autokosten. Daarvoor is ook de hele vakbekwaamheids-eis in de Niwo vergunning voor, dat je een beetje weet waar je aan begint voor je een rit/vracht aan neemt. Een vrijere ZZp- constructie in de transportsector lijkt me niet echt een goed idee, getuige de vele chauffeurs die nu al in een (omzeil)constructie stappen en daar alleen maar slechter van worden. Sorry maar volgens mij kan de gemiddelde chauffeur niet echt rekenen en overzien waar hij instapt als hij zzp'er wordt. Terwijl er vele 'werkgevers' zullen klaar staan om van hun werknemer, door hun een mooie worst voor te houden, een zzp'er te maken. die-ene, trouwens bedankt voor het delen van deze constructie, dat getuigd er van dat je niet zomaar ergens in stapt en weet waar je over praat. Dat is volgens mij nu juist een vereiste om als zzp'er / eigenrijder aan de slag te gaan.
  6. Ben-nie

    De Arme vrachtwagen

    Jaah terug naar paard en wagen; veel meer werkgelegenheid?????????
  7. had iig meerdere auto's zag ze gister nog met 2 auto's (daf ssc) koppelen op ind. ter. Venray
  8. Wie heeft er hier gelijk?? ik neig naar Rodekool, Gerard 2910 leg mij eens uit hoe je als charter voor DSV en Beijer luierend geld kunt verdienen? moet je volgens mij wel heel veel euro's van de chaufeur afnemen.
  9. Ben-nie

    Van der aart, drachten

    (anders mag toch ook wel of niet, is maar net wat je afspreekt. De huurprijs ligt bij van der AArt niet vast maar is afhankelijk van hoeveel je werkt) (die betaal je aan van der aart omdat hij eurovignet en verzekering regelt. en evt andere dingen. De vraag is nou juist of dit in verhouding staat ) (Klopt dit is een andere manier van werk organiseren de vraag blijft is dat erg, Ja als er misstanden zijn, zeg de chauffeurs worden uitgebuit, Nee als beide partijen tevreden zijn.) (ALS dat zo is inderdaad aanpakken die zaak) (Binnen de regels heet dat SLIM ondernemen dat doet elke ondernemer als het goed is) (Chauffeur krijgt gewoon zijn loon, hoe het precies geregeld is, is mij nog steeds niet duidelijk. Truck verhuurder zorgt alleen zelf dat zijn auto verhuurt word, lijkt me ook logisch. Van der Aart zal zich zelf in de vingers snijden als hij zegt je regelt zelf werk maar als je niks hebt kun je je truck niet verhuren maar krijg je wel loon. of is juist dat spanningsveld de bodem van deze samenwerking????) (ALS het is zoals jij vermoed) (beetje voorbarig!!! is absoluut niet duidelijk) Ik denk dat dat gaat tegenvallen, een rechter kijkt alleen of men zich aan de regels houdt. Een rechter gaat niet uit zitten rekenen of je als chauffeur/truck verhuurder er geld aan over houdt aan deze constructie.
  10. Ben-nie

    Van der aart, drachten

    Ongeloofelijk, heb 28 pagina's doorgeworsteld en weet nog niet hoe de constructie in elkaar zit. Alleen dit: chauffeurs zitten in C3 op 40 uur per week. En hebben dus ook recht op die voorzieningen. Omzet - loon incl. sociale lasten - afdracht aan v/d Aart (die ook Eurovignet en verzekeringen regelt) = huur trekker. Wordt overgemaakt naar de onderneming van de 'eigenrijder'. Hij is dus geen ondernemer voor de inkomstenbelasting vanwege het niet behalen van het urencriterium. Maar wie regelt het werk(heb je daar zelf invloed op zo ja, hoeveel)? wie draait op als een opdrachtgever niet/maar gedeeltelijk betaald? wie handeld geschillen af met een opdrachtgever? wie betaald er als er schade is ontstaan aan de lading? En daaruit voortvloeiend; Hoe hoog is de afdracht aan v/d Aart? De antwoorden op deze vragen maakt uit of het een a-sociale/wurg constructie is of niet! Als je bovenstaande vraagstukken netjes regelt zou je als eigenrijder je vergunning direct in de la moeten gooien en bij v/d Aart moeten gaan rijden? Wel eigen truckje, wel sociale zekerheid/vangnet, altijd een bep. minimum loon, geen gezeik en gezanik met opdrachtgever. Dat klinkt als te mooi om waar te zijn, v/d Aart is geen filantroop? Nee, maar dat is een werkgever die zijn auto's bij de leasemaatschappij least toch ook niet? Ik zie het verschil niet!! Ondernemen is risico's lopen! De vraag is dus voor zowel v/d Aart als de werknemer/eigen-rijder hoeveel geld houdt je over voor het risico dat je loopt! en die balans maakt uit of iemand enerzijds een a-sociale geldklopper en anderzijds een domme chauffeur/eigen-rijder is!! of juist een hele mooie constructie!! tabee
  11. Als je kunt calculeren wordt je geen eigenrijder toch? Heeft toch altijd iets te maken met van je hobby je werk maken/iets voor jezelf doen. Serieus snap echt niet wat sommige kleine transportondernemers bezielt. Dag en nacht werken, zeurende chauffeurs, vrachtauto's om van te huilen en geen zak verdienen. Leuk hoor al die verantwoordelijkheid totdat de risico's werkelijkheid worden. Dat neemt niet weg dat je van je werk op je droomtruck kunt genieten waar je wel over onderhandeld hebt.
  12. weet ff niet zo gou waar ik dit moet posten maar als ik op de cf site ga komt het volgende in beeld HET Cookie beleid De wet verplicht ons te vragen of wij cookies met informatie mogen oplslaan op je computer lees meer klik hieronder om akkoord te gaan Dan klik ik op het kruisje en word ik gelinkt naar poezen.nl zeer vreemd.
  13. Of je kiest er voor om niet meer dan 12 uur in de week te gaan werken :-P Nee ff serieus, hoe gaan ze dit controleren, Agent: U heeft geen code 95 Ik:Nee ik zit normaal niet op de vrachtwagen OF heb ik wel maar staat nog niet op mijn rijbewijs Agent: Maar u heeft de laatste 3 weken gem. 45 uur gewerkt. Ik: Klopt En toen? gaan ze bedrijfscontrole houden om op code 95 te controleren of gaan ze het net zo goed controleren als het chauffeursdiploma, bij mij echt nog nooit om gevraagd.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden