Spring naar bijdragen

Klompje

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    8
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Klompje's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Doe je ff de kilometers van Venlo - Kufstein en dan ff hier > http://www.toll-collect.de/mautsystem/tcrdifr002-012_schadstoffklassen.jsp kijken kijken. Goede reis.
  2. Ik zou als ik jou was over de Brenner gaan. Oostenrijk is een stuk goedkoper dan Zwitserland en je moet als je door Zwitserland wilt rekening houden met het maken van transit documenten, grens formaliteiten, rijverboden tussen 22.00 en 05.00. Aangezien je in de buurt van Ancona moet zijn gaat het over de Brenner het snelst. Je mag met een Euro 5 auto dag en nacht in Oostenrijk rijden, wel rekening houden snachts 60 km pu. Voor dat je Oostenrijk inrijd ff bij de shell een GO_box halen. Die kun je kopen met rittegoed, of als je een shellpas hebt automatische afboeking van rekening. Voor mautkosten misschien ff met tollcolect bellen in Berlijn. Italie is niet zo duur aan tol. Tanken in Lux kan maar afhankelijk waar je vandaan komt in Nederland moet je kijken of het aantal omgereden kilometers opweegt tegen de dieselprijs. In de hoop dat je er iets aan hebt gehad.
  3. Hey wat is er gaande.. ik vind de discussie die coen89 graag wil voeren wel vermakelijk eerlijk gezegd. Ik hecht niet echt waarde aan uitspraken van mensen die niet goed lezen of willen lezen maar ff @ Coen89 bij deze. Jou post ik citeer, Maar alleen het punt dat die gelijk naar de inspectie gaat is in MIJN;) ogen net een stap te ver. Je hebt het helemaal mis. Ik heb de wergever wel degelijk zowel mondeling als schriftelijk duidelijk te verstaan gegeven dat het afgelopen moest zijn. De daarop volgende acties van mijn werkgever hebben mij er toe aangezet maatregelen te nemen. Aangezien ik deze weg nog nooit heb bewandeld inzake fraude, heb ik op het alom bekende chauffeursforum gevraagd of er iemmand is die mogelijk al eens met dit bijltje had gehakt, of eventueel wist waar ik precies terrecht kon. Als je alles goed had gelezen dan had je geweten dat ik mij er van meet af aan bij neer had gelegd indien ik ook vervolgd zou worden. Dat is nou eenmaal het risico wat je neemt. Ik heb die genomen, en in een eerdere post al uitgelegd wat mijn uiteindelijke doel is. Ook begrijp ik dat ik met mijn post hier de gemoederen nogal heb doen oplopen. Dat is niet mijn bedoeling geweest, en ik respecteer niet alleen de voorstanders, als ook de tegenstanders standpunten die ik de revue zie passeren. Wel is het handig dat er goed gelezen wordt, en nog handiger dat het goed begrepen wordt wat er staat. Ik geef voor zover ik kan gaan overal tekst en uitleg over mits ik denk dat het zinloos is om op in te gaan... dan zeg ik niets voor alle reacties...
  4. Update.... Ik was even out off scope .. De IVW, is aan de slag met het bedrijf. Er wordt zeer serieus werk van gemaakt. Er is duidelijk aangegeven dat ik als persoon niet zal worden vervolgd door justitie. Dat is goed nieuws uiteraard. De media wil schuiven voor een exclusieve reportage. Ik wil er eerst eens even over nadenkenen, zeker zolang de zaak nog loopt. Het mediabedrijf heeft dit zelf ook aangegeven om de werkzaamheden van het IVW niet te belemmeren ( slapende hondjes enzo ) Geduld moeten we maar weer hebben... .
  5. Alles groeit ergens in. Dat gaat langzaam en sluipend. Er kan een punt komen waarop je beslist om eens af te rekenen met sluipmoordenaars. Of het nu gaat om Uren stelen en/of Salaris stelen of andere werkgevers trucs. Ik kan ze op 1 hand tellen die in de 25 jaar dat ik dit geweldige werk doe eens hun kloten hebben laten zien en ergens voor zijn gaan staan. De werkgever was al meerdere keren gewaarschuwd, maar niemand durfde het aan. Er moesten eerst ongelukken gebeuren die ook nog eens op de chauffeur afgewimpeld werden. ( schade zelf betalen ). Nou mooi dan doe ik het wel. Dit is niet de vuile was buiten hangen, dit is nadenken over het feit dat de gezonde, eerlijke bedrijven... en zijn chauffeurs.. waar toch de meesten werken die hier op het forum komen, eens weten dat er ook mensen zijn die er voor zorgen dat rotte appels in het transport aangepakt worden. Ik ben nergens bang voor, nooit geweest ook > punt < Update: Ik heb een 2 a4, pagina tellend verslag naar het IVW gestuurd. Ik wacht het af. De media heeft er ook lucht van gekregen. Ik wacht eerst af wat het IVW gaat doen alvorens met de media te praten. Wordt vervolgd Klompje ( kan hard aankomen als je er een trap mee kijgt )
  6. Wat een berichten. Ik heb ze allemaal even gelezen. Ik zal het één en ander even verduidelijken. Ik werk nog bij die werkgever. Ik heb mij ook schuldig gemaakt aan het gebruik van, en ben mij er van bewust dat dat ook voor mij gevolgen kan hebben. Of dat nu van overheidswege is of de werkgever dat laat me koud. Het gebruik gaat niet om een uurtje te snabbelen maar om meerdere uren of zelfs complete werkdagen. Waarom ik dit doe ? Ik heb de werkgever duidelijk laten weten niet meer mee te willen werken aan deze vorm van fraude, alsmede de enorme gevaren die het gebruik ervan met zich meebrengen. Simpel om te zeggen dat ik ook gewoon weg kan gaan, ergens anders werken. Ja dat kan maar dat doe ik niet. Er zijn kort geleden ongelukken gebeurt door het gebruik van het magneet in combinatie met winterse omstandigheden. Het magneet schakeld niet alleen de tacho/digi en begrenzer uit. Het beinvloed zelfs het remsysteem, Mautapparaat en andere belangrijke door de computer gestuurde data. Voor de lezers die spraken over versnellingsbak en automaat. Het maakt niet uit welke het is. Aan elke versnellingsbak of automatische versnellingsbak zit een pulsgever. De asomwentelingen in de versnellingsbak of automatische versnellingsbak wordt omgezet in een electronische puls. Die puls zorgt voor een zeer nauwkeurige aanduiding van snelheid. Die puls wordt ook gebruikt voor je mautkastje, je boordcomputer, je abs, je tacho/digi enzovoort. De pulsgever is niet meer dan een soort dikke bout met een aantal draadjes die er uit komen. Een magneet van minder dan 1 cm ( diameter / dikte ) is voldoende om op de zijkand er van te plakken. Door het magnetische veld wordt de nodige puls voor de boordcomputer gestoord en hiermee dus alle data aansturing uitgeschakeld. Sommige fabrikanten proberen nu de pulsgever af te schermen, of van kunstuf te maken maar dat is allemaal nutteloos omdat de kabel een lange afstand af moet leggen naar de boordcomputer en dus ruimte genoeg voor de vindingrijke chauffeur, werkgever. Tot zo ver het technische. Door het weigeren nog langer gebruik te maken van het magneet ben ik nu dus de waardeloze chauffeur die zo snel mogelijk weg moet. Ik vind dat prima, maar wil wel even proberen een einde te maken aan de praktijken van deze werkgever al was het alleen maar om ook mijn collega's hier mee te helpen die wat meer angst hebben het werk te verliezen door gezin of anders. Uiteraard ben ik niet alléén in deze zaak en heb steun van collega's, oud collega's, maar doe alles voorlopig wel uit eigen naam. Mocht het er op aankomen dat er getuigen nodig zijn, dan heb ik die, inclusief voldoende bewijs. Ik heb vandaag een uitgebreid verslag geschreven voor het IVW en stuur dat morgen op. Ik wacht vervolgens rustig af. Ik laat wel even weten hoe het verder gaat. Collega's lezen hier ook dus maak me niet zo druk over wat mijn werkgever wel of niet weet. Je kent dat wel ... meelopers van de baas Groeten
  7. Hoi daar, Na wat zoek en speurwerk heb ik het juiste adres gevonden. IVW ( Inspectie verkeer waterstaat ). Ik ben niet van plan om anoniem aan de bel te trekken. Ik heb het IVW een e-mail gestuurd en wacht af wat er nu gaat gebeuren. Ben wel benieuwd of er lezers zijn die ervaring hebben met dergelijke meldingen bij het IVW en de afloop er van. Eventueel houd ik hier bij hoe de procedure zal verlopen, ik zou de forumregelementen er even op na moeten lezen. Vooralsnog wil ik hier niet de naam van het bedrijf vermelden.
  8. Hallo allemaal, Ik zou wel eens willen weten of, en waar het mogelijk is om een werkgever aan te geven die stelselmatig zijn chauffeurs opdracht geeft om een magneet op de pulsgever van de versnellingsbak te plakken. ( vrachtwagens ). Op die manier wordt de digitale tachograaf en begrenzer uitgeschakeld. Heeft iemand ervaring hiermee ? Waar moet je heen ? Wat is de uitkomst ? Groeten
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden