-
Aantal bijdragen
161 -
Geregistreerd
-
Gewonnen dagen
4
Localton's Achievements
-
Trillingen in stuur en stoel Scania g450 next gen.
discussie reageerde op een truckerrob van Localton in techniek scania
Tja, het meest effectieve gereedschap voor het repareren van onverklaarbare klachten bij maandagmorgenauto's is in veel gevallen een paar liter benzine en een doosje lucifers.. Maar is er ook nog gekeken naar de pomp van de stuurbekrachtiging en de stuurkoppelregeling in het stuurhuis? Op een ander vlak hebben we net het stuurhuis van een landbouwtrekker vervangen, waar het stuur bij laag motortoerental als een malle heen-en-weer schokte door inwendige lekkage. Just an other two cents-suggestie. -
Een van de dingen die elektronica niet kan, is het inschatten van de verkeerssituatie! Voorbeeld: ik rijd in België op een natte weg met spoorvorming, vanaf de linker baan duikt een Belg op een meter of 15 voor me om naar de uitvoegstrook te gaan. Hij blijft even hangen om te kijken of ik niet rechts op de uitvoegstrook wordt ingehaald en schuift door naar de uitvoegstrook. Mijn auto duikt echt vol in de remmen. Ik wil iets naar links om de Belg met zekerheid te ontwijken, maar de reactie op de stuurbeweging was veel heftiger dan ik inschatte door de niet te stoppen volle remming en de spoorvorming. De Belg reed al lang op de uitvoegstrook voordat het remmen stopte, ik reed toen nog 30 a 40 km/h. Sindsdien staat bij mij de noodstop uit, want ik word er onzeker van. Door ieder probleem dat de elektronica oplost, ontstaan weer andere problemen. Het onderdeel dat bepalend is voor de verkeersveiligheid is wat de Engelsen noemen "the nut behind the wheel" (de moer (= de gek) achter het stuur). En het lijkt er op dat er steeds meer "gekken" achter het stuur komen, dat elektronica ook niet meer helpt. En bovendien moet ik eerlijk bekennen dat ik vroeger toch misschien wel defensiever reed met 300 pk en gammele trommelremmen, dan nu met 480 pk en schijfremmen met ABS. Het veiligst reed ik met TIP-trailers die zelfs met die handbediende kraan van het lastafhankelijke remventiel op max. niet wilde remmen 😉.
-
.....haal niet in, blijf rechts rijden en probeer de spookrijder met lichtsignalen te waarschuwen.
-
op wat makelaars beschrijven als: "een landelijk gelegen locatie aan het water, een ideale plek voor de hengelsport...".
-
Trillingen in stuur en stoel Scania g450 next gen.
discussie reageerde op een truckerrob van Localton in techniek scania
Als de krukas 1800 toeren (30 Hz) draait, dan is er per krukasomwenteling 3x een stoot van een arbeidsslag bij een 6-cilinder. Dat geeft een trilling van 90 Hz. Bijvoorbeeld door een slechte koppelingsplaat, kan er in een ander frequentiebereik een resonantietrilling optreden in die zware mop ijzer (bak, cardanas) die er min of meer in rubber opgehangen achter ligt. Dat bij een 5-asser met relatief weinig kilometers per jaar en veel manoeuvreren bij lage snelheid, de koppelingsplaat het zwaar heeft, lijkt mij niet onwaarschijnlijk. Zeker niet als al vermeld wordt dat het trillen soms ook bij optrekken optreedt. Volgens mij heeft die Scania altijd nog een koppelingspedaal; je zou als een grove diagnose eens kunnen kijken op een afdaling van een viaduct (zodat de snelheid constant blijft) de trilling blijft optreden als je de koppeling intrapt en het motortoerental zakt. Als het trillen stopt, dan weet je in ieder geval dat het dan niet in de niet-aangedreven assen/wielen zit. -
Trillingen in stuur en stoel Scania g450 next gen.
discussie reageerde op een truckerrob van Localton in techniek scania
Het komt en gaat boven 60 km/h. Klinkt als een resonantietrilling in de hoogste versnelling? Als alles van de wielophangingen al gecontroleerd is, is er dan al eens naar de koppelingsplaat (met name slappe of gebroken torsieveren die de onregelmatigheid in de krukasrotatie kunnen versterken), de drukgroep en het vliegwiel gekeken? -
Voor de liefhebbers: http://www.hetnederlandschekentekenarchief.nl/hnka/index.php?PHPSESSID=504691c5a69addb46fda0426636a85a9&topic=2719.0 Lijstje is niet compleet maar er zijn dus meerdere series van sitecode 1 geweest met als 2e letter een N: UN, SN, enz. Respect voor deze man. Ik word nog weleens gevraagd om "draaiorgelman" met het grote stuur te spelen op een 10-bak two-speed oldtimer Bedford en een toeristisch ritje gaat nog wel, maar vroegah reden de mannen met dit spul de schijf vol, draaiden hem om en gingen op de achterkant verder.
-
Magirus-Deutz Eckhauber 2e Generatie - gebouwd van 1953 tot 1971. Het kenteken is waarschijnlijk iets van ?N-11-0? Ik schat zo dat het er 1 van 1965 is. Als ook de 1e letter van het kenteken zichtbaar is, wordt meer duidelijk.
-
Scania r serie trilt hobbelt
discussie reageerde op een Harm Jan van der Weerd van Localton in techniek scania
En hoe is hij opkrikt tijdens het wisselen? Is de stugheid van alle silentblocs in de draagarmen gecontroleerd? Is hij uitgelijnd (casterhoek en toespoor), want hij staat achter nu iets hoger? Bij ons is ooit een Mercedes op een heel fijne manier afgesleept met een lepel, waarbij de stabilisatorstang geraakt is. Die auto ging alle kanten op, in bochten stuiterde het stuur bijna uit je handen. Uitgelijnd en alles en nog een probleem. Totdat er twee Benzen naast elkaar op de brug stonden en er een hele flauwe knik in de stabilisatorstang gezien werd, maar toen waren we alweer 2 sets raar gesleten stuurasbanden verder. -
We zien deze ochtend meerdere groepen tractoren rijden op de snelwegen
vraag reageerde op een Ger-1957 van Localton in Wegafsluitingen of vrijgegeven.
Tjonge, wat een jubelverhaal. Met rijverboden en subsidies wordt alles een "succes". Waar we in de jaren 90 een groene L op de cabine moesten plakken en niet meer 's nachts mochten rijden, denderde op hetzelfde moment de vrachttrein met trucks zonder enige vorm van geluiddemping met een geluidsproductie ver boven de industrienorm van 85 dBa 's nachts door de Alpen. Alvast vertaald: De Duitsers dokken: "Financiering Rail Cargo Group Gesubsidieerde proportionele rijpadheffingen in Duitsland Het Duitse federale ministerie van Transport en Digitale Infrastructuur heeft een richtlijn voor transport en digitale infrastructuur ter bevordering van het goederenvervoer per spoor ('RL af-TP') aangenomen als maatregel in het Masterplan spoorgoederenvervoer. Volgens deze richtlijn willen we aangeven dat de spoorwegvervoersbedrijven binnen de Rail Cargo Group (Rail Cargo Carrier - Germany GmbH en Rail Cargo Austria AG) de belangrijkste begunstigden zullen zijn die middelen zullen ontvangen voor de bevordering van het goederenvervoer per spoor door middel van proportionele financiering van de goedgekeurde rijpadgelden (af-TP). Deze fondsen zijn inbegrepen in onze prijzen." En Google-translate is your friend ook alvast vertaald: En de Oostenrijkers dokken: In december 2012 werd de voorheen toegestane openbare dienst in het goederenvervoer vervangen door een steunprogramma voor het goederenvervoer per spoor (SGV-steunprogramma 2013 tot 2017) dat bij de Europese Commissie was aangemeld als staatssteun. Dit omvat de soorten spoorvervoer die qua marktkenmerken rechtstreeks concurreren met het goederenvervoer over de weg en bevordert het vervoer met één wagen, het onbegeleide gecombineerd vervoer en de Rollende Landstraße. Dit is bedoeld om het hoge aandeel van het goederenvervoer per spoor in Oostenrijk in vergelijking met andere Europese landen veilig te stellen. Minister van Transport Hofer stelt dat de RFT-financiering van 2018 tot 2022 zal doorgaan. De ondersteuning van gecombineerd vervoer (d.w.z. Rollende Landstraße en onbegeleid vervoer) en vervoer met enkele wagons is ook gepland als onderdeel van dit financieringsprogramma. In 2017 werden in totaal € 114,23 miljoen aan EU-spoorgoederengoederensubsidies toegekend aan Rail Cargo Austria AG en particuliere spoorwegen. De stijging van ongeveer € 10 miljoen in vergelijking met 2016 (€ 103,28 miljoen SVG-financiering) was voornamelijk toe te schrijven aan Rail Cargo Austria AG. Het ontving ongeveer € 90,83 miljoen, waarvan € 57 miljoen voor het vervoer van enkele wagons en € 33,83 miljoen voor gecombineerd vervoer. De subsidies voor de particuliere spoorwegen bleven grotendeels constant, ze waren goed voor € 23,39 miljoen aan RFT-subsidies (2016: € 22,45 miljoen), waarvan het overgrote deel betrekking had op gecombineerd vervoer. -
We zien deze ochtend meerdere groepen tractoren rijden op de snelwegen
vraag reageerde op een Ger-1957 van Localton in Wegafsluitingen of vrijgegeven.
Alstublieft: NoordHollands dagblad - Zaterdag 6 maart 2021 Hollands Kroon heeft doelbewust foute informatie naar buiten gebracht om draagvlak te creëren voor datacenters van Microsoft en Google. Wethouder Theo Meskers beweerde dat ’restwarmte’ gebruikt zou kunnen worden terwijl hij op de hoogte was van het tegendeel. Meskers verzweeg bewust dat de restwarmte van de centra niet geschikt is om duurzaam elders te gebruiken. Hij had een afspraak die hij belangrijker vond dan de waarheid. Samen met CEO Hiemstra van bedrijventerrein Agriport A7 en Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord had hij bekokstoofd dat het verhaal van die restwarmte als groot voordeel van de vestiging van datacenters moest worden gebracht. Naast de andere voordelen, zoals werkgelegenheid en financieel profijt voor de gemeente. Meskers instrueerde zijn ambtenaren om weg te kijken van de onbruikbaarheid van de restwarmte, die een veel te lage temperatuur heeft om nuttig ingezet te kunnen worden. De ambtenaren moesten blijven volhouden dat die restwarmte wel op milieuvriendelijke wijze kan worden benut. Tegen beter weten in. De reden: het toch al wankele maatschappelijk draagvlak voor de datacenters zou anders afbrokkelen. Goh, waar kennen we dit soort politiek beleid nou ook alweer van?? -
We zien deze ochtend meerdere groepen tractoren rijden op de snelwegen
vraag reageerde op een Ger-1957 van Localton in Wegafsluitingen of vrijgegeven.
Het principe van "autonoom rijden" over grotere afstanden bestaat al jaren: de Rollende Landstraße, maar om een of andere reden wordt dat maar geen succes. Ik denk dat in de toekomst er niet alleen een chauffeur (dan wel een toezichthouder/operator) nodig is, maar ook een gewapende bewaker om het vervoerde voedsel te beschermen. De grote steden in Zuid-Afrika geven ons nu al een nog bescheiden inzicht welke kant het opgaat. -
We zien deze ochtend meerdere groepen tractoren rijden op de snelwegen
vraag reageerde op een Ger-1957 van Localton in Wegafsluitingen of vrijgegeven.
Potverdomme Ger, dat heb je snel voor elkaar: https://twitter.com/RunhaarHenk?ref_src=twsrc^google|twcamp^serp|twgr^author Er zaagt een boer in de Krimpenerwaard 100 knotwilgen om; blijken er ineens 18.000 truckers achter te staan....... -
We zien deze ochtend meerdere groepen tractoren rijden op de snelwegen
vraag reageerde op een Ger-1957 van Localton in Wegafsluitingen of vrijgegeven.
Nou, daar hebben we de volgende volledig uit zijn verband gerukte, maar door de PVV en FvD goedgekeurde, oorzaak voor gevonden op Wikipedia: Ondanks de overheersing door vreemde volkeren is de bevolking van Korea etnisch zeer homogeen: 99,8% van de Koreaanse bevolking is etnisch Koreaan. In april 2005 waren er 378.000 buitenlanders in Korea. Dit zijn voornamelijk industriearbeiders, die uit Zuid-Aziatische landen als Sri Lanka, Bangladesh, Myanmar stammen. De echte oorzaak zal waarschijnlijk zijn dat je geen Koreaans spreekt. We kunnen het precies zo maken, dat het altijd past; het lijkt wel stikstofbeleid. -
We zien deze ochtend meerdere groepen tractoren rijden op de snelwegen
vraag reageerde op een Ger-1957 van Localton in Wegafsluitingen of vrijgegeven.
Even nagevraagd bij iemand die een Landcruiser van de VN gekocht had en geen kenteken kreeg. Voor een kenteken heb je een verklaring van overeenkomst van de fabrikant of de importeur nodig Die verklaring krijg je alleen als er al een typegoedkeuring voor de betreffende auto/uitvoering in de EU is. Je kunt een Volvo F12, een Daf 2800 of een Scania 141 Euro 0 nu nog op kenteken zetten als je van Volvo of Daf of Scania die verklaring krijgt. Je krijgt een nieuw kenteken met emissieklasse Euro 0. Bijvoorbeeld: Scania 141 - 08-BPZ-3 Bij de nieuwe MAN's Euro 3 en bijvoorbeeld ook bepaalde Mercedessen staat bijv. "without european certificate of conformity and only for export outside European Union". Deze krijg je nooit op kenteken in Nederland. Je moet dan een typegoedkeuring aanvragen en dan moet de auto voldoen aan de voertuigeisen Verordening (EU) 2018/858 (dus Euro5 of 6). Die Euro 3 Sinotrucks kunnen dus niet in Nederland op kenteken worden gezet. Speciaal voor Ger de links: https://www.rdw.nl/-/media/rdw/rdw/pdf/sitecollectiondocuments/individuele-goedkeuring-tcl-iks-tst-28productiebeoordeling-29/wijze-van-keuren-m-n-o-categorie-vanaf-1-juli-2014.pdf?rev=704a49422f78428bbcd1795e08627ea3&hash=395C80A77F36B4DFB091C1FD30186794 https://www.rdw.nl/zakelijk/paginas/nationale-kleine-serie-typegoedkeuring https://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32007R0715&from=NL