Spring naar bijdragen

Localton

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    89
  • Geregistreerd

  • Gewonnen dagen

    2

Waardering in de gemeenschap

307 Excellent

Over Localton

  • Rang
    Junior Lid

Recente profielbezoeken

2460 profielweergaven
  1. Nou reden 11 is dat een spoorwagon met elektronica van een grote pakjesvervoerder een nacht onafgesloten op een onbewaakt emplacement heeft gestaan, omdat er die nacht geen locomotief beschikbaar was. Overmacht volgens de spoorwegen. Het goede nieuws was dat die wagon niet meer gelost hoefde te worden, het slechte nieuws was dat de verzekering niet betaalde. Ik denk zo maar dat als je bij DHL, UPS en consorten het woord spoorvervoer roept, ze bloed ophoesten... Nog een mooie van die treindienstleider: als NS-cargo groente laadt, dan lossen ze compost.
  2. Nou hier kun je alvast wat lezen over die OverNightExpress en de problemen met de Schipholtunnel: https://www.martijnhaman.nl/overnightexpress.htm En het voorbeeld van die brandblussers kwam van de treindienstleider van NS Cargo in het Westelijk Havengebied (die dat verbod zelf trouwens ook belachelijk vond). Ik was in die tijd chauffeur bij een pilot met de Frankfurt-vrachtshuttle.
  3. Ah, al die overbetaalde en onbenullige overheidsadviseurs en consultancybureaus hebben de oude rapporten voor de Betuwelijn, het Ondergronds Logistiek Systeem en de Overnight Express maar weer eens afgestoft en met copy/paste weer een beetje aangepast aan de moderne tijd. Die ideeën waren in de jaren 90 ook al een subsidiespons. De praktijk was en is dat door de antieke spoorwegwet vrachttreinen met gemiddeld 30 km/h door Europa sukkelen en bol staan van de onbegrijpelijke verbodsbepalingen. Voorbeeldje: vanwege het risico op brand mag een vrachtwagon geladen met brandblussers niet
  4. Localton

    Nieuws in plaatjes

    Nou, als je een takelwagen nodig hebt om je bruid te vervoeren, dan bleef ik liever vrijgezel.😂
  5. "Als u ijzer of metalen hebt, moet u Kjeld bellen" Deense autosloper? En Google probeert Kjeld al koud te maken 😂
  6. Localton

    Nieuws in plaatjes

    "Hoezo, we kunnen wel een mannetje extra gebruiken?"
  7. Van de website: "De multifunctionele theaterzaal van DNK met vlakke vloer en uitschuifbare tribune. Geschikt voor lezingen, presentaties of een geweldig feest. In-/uitschuifbare tribune Horizontaal trekwerk Intieme sfeer" Ik wil niet weten wat een chauffeur met een kieper daar moest doen...😁
  8. "Kom maar leeg terug, we hebben deze week genoeg verdiend".....Oeps, verkeerde topic 😁
  9. Nou, schijten in je truck is toch al een hele verbetering ten opzichte van schijten onder je truck? Zeker met een mega, waar het alleen lukt als je "aan de dunne bent".
  10. Ik zie het al, chauffeur aangehouden vanwege onvoldoende ladingzekering: geen anti-slipmatjes en te weinig spanbanden. Ik denk dat de politie wacht op een andere vrachtwagen voor het overladen.
  11. En ik maar denken dat al die Scania-power uit die V8 komt. 😜
  12. Alle Volvo's bij ons hebben het dubbele accupakket van 4 accu's: 2 x startaccu en 2 x living-gelaccu's. Dat werkt goed op de auto's zonder standairco.
  13. Localton

    wist je dat

    Scania's of nieuwe ploeg chauffeurs?
  14. In een ander topic is al uitgebreid ingegaan op de standairco, maar ik ben toch benieuwd naar jullie ervaringen Ik sprak vanmiddag even de vaste chauffeurs die op een nieuwe Volvo met geïntegreerde standairco rijden en zij zijn niet enthousiast. Bij gebruik 's nachts werkt het systeem van Volvo redelijk, maar er wordt ook regelmatig overdag geslapen en dan is het waardeloos. De capaciteit, vooral als de auto in de zon staat, zelfs bij 25 graden, is absoluut onvoldoende. Na een 1,5 tot 2 uur word je wakker gemaakt door het accualarm. De gelaccu's van het extra accup
  15. en er verschijnt keurig op de uitdraai van de testkast bij de dealer "engine idle high - hours: xxxx", met mogelijk gezeur bij garantiegevallen en/of reparatie/onderhoudscontract.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden