Spring naar bijdragen

Localton

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    118
  • Geregistreerd

  • Gewonnen dagen

    3

Recente profielbezoeken

3022 profielweergaven

Localton's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

445

Waardering in de gemeenschap

  1. Ja, dacht ik ook, maar dan staan er wel overmorgen om 7 uur mensen op je dak op de bus te wachten 😁...
  2. Voor al uw dakkapellen groot en klein moet u bij het bushokje zijn: Aanhanger schiet los van vrachtwagen en ramt bushokje op N247 bij Oudendijk https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20210921_62673352?utm_source=google&utm_medium=organic Tja, als een oud-specialist nu goeie sier maakt met overdekt lossen, kunnen zijn opvolgers altijd een poging wagen of je een dakkapel ook overdekt kunt lossen..... De mannen houden trouwens weinig aanhangers over op deze manier. Tijdje terug al op de A9. Cursusje aanhanger aankoppelen dan maar.
  3. Zie mijn reactie tussen je tekst.
  4. Uit mijn eerdere post: "Het vaccin maakt alvast antistoffen aan, zodat mocht je besmet raken (dan kan dus nog steeds), de tijd dat het virus zich kan vermenigvuldigen veel korter is en je dus ook minder ziek wordt. Bovendien ben je door de kleinere hoeveelheid viruscellen minder en minder lang besmettelijk." Uitleg vaccin: "De werkzame delen in een vaccin zijn dode of verzwakte bacteriën of virussen of deeltjes van bacteriën of virussen. Deze werkzame delen zorgen er voor dat je lichaam weerstand opbouwt tegen de bacteriën of virussen waarvoor het vaccin gemaakt is." Het vaccin is niet nieuw!!! Het is een bestaand en getest proces dat specifiek is aangepast aan dit virus. Het hoofd onderzoek van Pfizer heeft in een documentaire op de Belgische tv, heel duidelijk uitgelegd, waarom het vaccin zo snel op de markt kwam: - ze had een ongelimiteerd onderzoeksbudget (meer dan 1 miljard, ook van overheden), - ze mocht samenwerken met concurrenten (zoals BioNTech, die de techniek voor het productieproces had), - er mochten verschillende testfasen (zoals de hoogte van de dosering) gelijktijdig worden uitgevoerd met dank aan honderden vrijwillige testpersonen, - de onderzoekers werkten maand na maand zonder vrije dagen continu door omdat ze inzagen dat het een bedreiging voor de wereldbevolking was, - en alle onderzoeksfaciliteiten waren volledig vrijgemaakt voor dit vaccin en al het andere onderzoek werd onderbroken, - er werd zelfs binnen een maand een hal gebouwd waarin alle beschikbare vrieskasten uit de VS werden opgesteld voor de bewaring van het vaccin). Het feit dat een groep mensen zich niet laat vaccineren, ook bijvoorbeeld omdat ze een hekel hebben aan Rutte & co, of omdat ze dat aantoonbare gezwam van Willem Engel serieus nemen, leidt er wel toe dat er nog steeds een ernstige dreiging op besmetting en mutatie is. Bovendien heb ik van de mensen die zich principieel niet laten vaccineren, nog steeds geen steekhoudend argument gehoord, waarom ze zich niet laten vaccineren. De meeste argumenten zijn gezocht (zoals van 5G-wappieniveau en Bill Gates wil de wereld overnemen) of aantoonbaar te ontkrachten. En over het verdienmodel van farmaceuten: die gaan misschien nog wel veel meer verdienen aan een vaccin voor een eventuele "ik wil zonder QR-code feest kunnen vieren"-variant. Want rijke mensen worden het makkelijkst nog rijker van domme mensen.
  5. Hmmm, wie moet ik nou geloven; medici, virologen, microbiologen in wetenschappelijke publicaties en grote farmaceuten uit de VS die failliet gaan aan de claims als blijkt dat ze dingen hebben verzwegen of een gesjeeste dansleraar uit Rotterdam op Facebook.....lastig, lastig. Het is niet alleen een vaccinatieprogramma, maar ook een intelligentietest.
  6. Ach, ik rij per ongeluk al sinds 1990 Fiats. In eentje heb ik 19 jaar probleemloos gereden (24 jaar oud, staat nu 2 jaar geschorst omdat ik bepaalde opendakonderdelen niet meer origineel of in de juiste kwaliteit kan krijgen). Je moet even wennen aan het zelfherstellende vermogen van Italiaanse auto's: als er een lampje gaat branden, wil dat niet zeggen dat er iets stuk is, pas als het de volgende dag nog brandt, zou je een probleem kunnen hebben, maar waarschijnlijk blijft het de dag daarna gewoon uit 😁. In veel gevallen is het een iets de kritische afstelling van de software, bijvoorbeeld als in de winter de accuspanning een iets langere periode te laag blijft. Overigens ik zou nu geen nieuwe Fiat (of een andere Italiaanse auto) meer kopen, want het zijn geen Italianen meer. En sinds het gestuntel van de importeur met de dealerorganisatie heb je sinds het begin van deze eeuw alleen nog slechte en heel slechte dealers (op een enkele uitzondering na) met heel slechte en nog slechtere monteurs.
  7. Localton

    DAF topic

    Ja, sta je 's nachts met een lekke luchtleiding op een hefschotel: heel het dashboard op tilt met allerlei foutmeldingen. Griptangetje op de leiding denk je dan, en rijden. Nou vergeet het maar. "Bezoek onmiddellijk werkplaats". Ja, lekker dan, krijg hem niet eens van zijn plek, vanwege "ernstig defect in luchtdruksysteem". En maar weer wachten op "bussie komt zo".. Ik ben niet tegen vooruitgang, maar van mij mogen ze al die elektronica-nerds met hun kekke uitvindingen rechtstreeks zonder zekering op het lichtnet aansluiten!
  8. Localton

    DAF topic

    Nou heb ik ooit weleens een barst in een spiegel gereden, maar ben toch benieuwd of ik nog salaris krijg als ik zo'n camerastengeltje test tegen een iets te schuinstaande boom. Ik bedoel, qua onderdeelprijzen gaat het nergens meer over tegenwoordig. Een beetje achterlicht van een Volvo schijnt al een paar honderd euro te kosten (en vervanging door zo'n goedkoop rond Hella-dingetje vindt de boordcomputer niet leuk).
  9. Ben al een tijdje niet bij het IJsselmeer geweest, maar die opwarming van de aarde lijkt toch echt wel een probleem te worden. Wat voor aas heb je gebruikt, paneermeel?
  10. Ik wil niet zeuren, maar: vissen achter het IJsselmeer vissen beneden het IJsselmeer vissen bij het IJsselmeer vissen binnen het IJsselmeer vissen boven het IJsselmeer, vissen langs het IJsselmeer, vissen naast het IJsselmeer vissen uit het IJsselmeer vissen voor het IJsselmeer En in mijn ogen het enige juiste voorzetsel: vissen zonder het IJsselmeer gewoon bij de visboer halen..
  11. Mooi, mijn code 95 verloopt in 2023 en heb al besloten dat ik niet doorga. Het rijden vind ik nog wel leuk, maar dat doorlopend op je klok kijken en rekenen, ben ik helemaal klaar mee. Nog even een elke chauffeur moet een enkelband dragen om uit te leggen waar hij geweest is. Ik ga alleen door als ik bij elke fout in de tachoregistratie wegkom met de mededeling "dat ik er geen actieve herinnering aan heb", want dat schijnt te werken.
  12. Localton

    HOE?

    Uitgeweken voor een "Hello Fresh"-hinderlaag van Nijntje en zijn bende...... Ja, die beesten worden ook steeds slimmer.
  13. https://www.nu.nl/288141/video/maxima-rijdt-tijdens-werkbezoek-op-blote-voeten-in-vrachtwagen.html Nou mannen, zo makkelijk is het probleem op te lossen. Regel een paar Zweedse klompen en gaan... De casco-verzekering zal geen probleem zijn en er zullen best wel collega's zijn die de WA-dekking willen overnemen. Nog wel even een omscholingscursusje om te voorkomen dat ze in haar oude routine terugvalt en met een grote schaar die vrolijk gekleurde luchtslangen wil doorknippen.
  14. https://www.bbc.com/news/business-57753277 In Engeland wordt al de rijtijdenwet versoepeld. Wij komen bij een klant in Engeland waar je 2 jaar geleden als grof vuil behandeld werd en je uren stond te wachten en nu wordt je onderweg gebeld om te vragen waar je bent, zodat ze de losploeg kunnen regelen (desnoods 's nachts) enne .... in 20 minuten leeg. Ik wordt er zelfs "sir" genoemd 😂. Ik zit nog een stap af van het verzoek om een masseuse op de losplek omdat ik van al dat stuurvasthouden, toch wel redelijk gestresst geraakt ben.. Dus Lieve Heer, verhoor mijn gebed en laat die wervingscampagnes voor nieuwe chauffeurs voorlopig maar even mislukken!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden