Spring naar bijdragen

Localton

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    105
  • Geregistreerd

  • Gewonnen dagen

    2

Waardering in de gemeenschap

374 Excellent

Over Localton

  • Rang
    Junior Lid

Recente profielbezoeken

2825 profielweergaven
  1. Localton

    Nieuws in plaatjes

    Voor de kenners: "Gij kende zeker gene wheelie of wel" 🤣
  2. Localton

    Nieuws in plaatjes

    Oh, maar ze lijkt helemaal niet op Bennie Heisterkamp...😜
  3. Localton

    Volvo topic

    Tjonge, een Volvo bij Loos. Kennelijk is de zeer lange duurtest van die F88 met positief gevolg afgesloten. Mare... horen er nou geen koplampen aan de voorkant of mag hij alleen overdag rijden?
  4. Ik heb ondertussen heel wat artikelen over spike-eiwitten, trombocyten, b-cellen zitten lezen. Ik heb zelfs geprobeerd een medisch artikel in Science te begrijpen (daar haakte ik overigens wel af, want ik ben maar chauffeur). Mijn huisarts heeft redelijk gedetailleerd de werking van het AstraZeneca-vaccin uitgelegd, voordat ik mij liet vaccineren. Het covid19-virus kan zich in het lichaam (met name in de neus en de longen) vermenigvuldigen. Het wordt onschadelijk gemaakt door antistoffen. Na eerste besmetting kan het 1 tot 3 weken duren voor de antistoffen een nieuw virus (of een virusva
  5. Er zijn ongetwijfeld virologen die beweren dat vrachtwagens dik 100 km/h kunnen rijden omdat ze weleens zijn ingehaald door te hard rijdende vrachtwagens en dat dat levensgevaarlijk is. Je kunt dan als chauffeur uitleggen dat er geen enkele legale vrachtwagen harder kan dan een geijkte 90 km/h en dat in Engeland alle vrachtwagens sneller kunnen en mogen dan 90 km/h en er daar niet meer of zwaardere ongelukken met vrachtwagens gebeuren, dan op het continent. Domme mensen blijven dan volhouden dat ze toch echt regelmatig achter vrachtwagens zitten die dik 100 km/h rijden. Zo zi
  6. en vergeet het i-tje niet: 9400i want gebogen 1-delige voorruit vanaf 2000 (en langere motorkap dan een 9200i). Gebouwd tot 2007
  7. Oeps, met ACTIVE O2 "Powerstoff mit sauerstoff"....die Benz zal dan nu wel harder lopen dan hij bij Loos ooit gelopen heeft.😂
  8. Localton

    Tiepiesch ibo

    Na de zoveelste keer in korte tijd maar eens opgenomen met: “De kosten voor dit gesprek bedragen 1,50 Euro per minuut. Bij voortzetting van dit gesprek erkent u dat de opname van dit gesprek als dienend bewijs van verbintenis en akkoordverklaring geldt.” Geen reactie en toen..... tuut,tuut, tuut.. Ik ben toen een hele tijd niet meer gebeld. Zo jammer, ik had graag een paar uurtjes alle voordelen van mijn nieuwe energiecontract of alles-in-1 van Ziggo met dat callcenter willen bespreken.😂
  9. Nou het is al feest in Engeland: als je met meerdere adressen geladen bent en de ontvangers hebben verschillende agenten, dan kan de lading niet op de auto ingeklaard worden en moet deze eerst worden gelost in een douaneloods. De lading moet vervolgens door Engelsen worden doorgebracht, want binnenlands vervoer. En Harwich wordt ook spannend. Er zijn op dit moment 2 douanebeambten (de hulptroepen komen pas over 3 maanden van de opleiding) in de haven: "of ze straks even een paar honderd auto's per dag wilden inklaren en of het een beetje snel kon?" 😂
  10. Jawel hoor, die heten CEMT-vergunning. Kijk maar op de site van de BAG. Hier eine Übersicht der Genehmigungsarten: Die EU-Lizenz Geltungsbereich: Transporte innerhalb der Staaten der EU und EFTA (Island, Norwegen, Schweiz und Lichtenstein) Kabotage: erlaubt Dreiländerverkehr: erlaubt Anzahl: unbegrenzt Geltungsdauer: 5 Jahre, Wiedererteilung auch 5 Jahre Ausgabe: bei der oberen Verkehrsbehörde Voraussetzung: wie bei der Erlaubnis nach dem GükG Die CEMT-Lizenz Geltungsbereich: Transporte innerhalb der Mitgliedsstaaten der CEMT (europäische Ve
  11. Tuurlijk, bout door een lichtgewicht sandwichpaneel met isolatie effe vastlassen. Doe het wel buiten, want het gaat nogal roken... Talson en Van Eck durven het niet.
  12. Nou niet te hard roepen.... op basis van de huidige Duitse vervoerswetgeving mag een Pool niet meer in Duitsland voor Engeland laden: "Voor derdelandenvervoer tussen Duitsland en niet EU-lidstaten is een Duitse derdelandenvergunning vereist,op voorwaarde dat het andere land het derdelandenvervoer ook toestaat". En dan hebben we nog het probleem dat nieuwe voertuigen niet meer voorzien kunnen worden van een sluitcertificaat; een groot gedeelte van de moderne tautliners kan niet meer verzegeld worden (en kan ook niet makkelijk worden aangepast). Maar ook koeltrailers waar de gr
  13. Uhm, rechtzaken over sjoemeldiesels??? TNO Praktijktests: Echter voor gebruiksprofielen volgens de dagelijkse inzet van de onderzochte voertuigen werd gevonden dat in 17 van de 32 situaties de NOx-uitstoot van de zware bedrijfswagens met een eerste generatie Euro VI dieselmotor gemiddeld hoger lag dan de normwaarde1 die geldt voor de officiële Europese praktijkemissietest voor motoren van zware bedrijfswagens. Het is gebleken dat het niveau van de gemiddelde en tijdelijke NOx uitstoot van een Euro-VI voertuig sterk afhangt van de inzet. De hoogste NOx emissies in de praktijk
  14. Ik spreek vaak met een oudere boer die graag wil stoppen en het bedrijf wil overdragen aan zijn zoon. De vader kan er redelijk van leven bij de huidige melkprijs, maar zoon begint met een grote overnameschuld (de ''agrarische waarde') en bij dezelfde omzet, verdient hij nagenoeg niks. De vader wil zijn bedrijf wel verkopen, want het is zijn pensioen en dan kan hij zijn resterende bankschuld aflossen, maar de zoon kan het niet overnemen, want de schuld is dan te hoog bij de huidige landbouwprijzen. Hogere prijzen zouden dit dilemma kunnen oplossen. En als de directeur van een supermarktket
  15. Localton

    Man met een werphengel

    https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2120564/omgevallen-hijskraan-splijt-dak-van-woning-in-vleuterweide.html En de slogan is "ruimte om te groeien", maar je kunt het overdrijven. Wordt wel een heel smal dakkappelletje op deze manier. Ze missen de professional, maar ja, die wil tegenwoordig uitsluitend nog maar overdekt aan het werk.😜
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden