Spring naar bijdragen

The Driver

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    12
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

The Driver's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. The Driver

    standplaats ?

    Ik zou zeggen probeer het eens uit, kijken hoe hij reageert, als je hem voorlegt, dat als je naar een andere plaats toe moet om een wagen op te halen. Ja sorry baas, vandaag heeft het vrouwtje de auto mee, ik heb alleen een fiets, kan je geen taxi sturen ( op rekening zaak, niet zelf voorschieten dus ) naar de standplaats ?
  2. The Driver

    Apk

    Oke, dat is duidelijk, dank je.
  3. The Driver

    Apk

    Klopt helemaal, maar wat nou als de werkgever stelt, dat de chauffeur zelf moet bijhouden wanneer de APK verloopt en de chauffeur ziet het over het hoofd, of vergeet het na te kijken ? Als hij onderweg wordt aangehouden en hij krijgt daarvoor een boete, dan kan je stellen : eigen schuld. Maar wat als de APK boete automatisch wordt opgelegd ??
  4. The Driver

    Apk

    Naar aanleiding van een discussie op een ander forum : Mag een werkgever een boete voor het niet hebben van een geldige APK ( Euro 340.- ) doorgeven aan zijn werknemer, ook al stelt de werkgever, dat zijn chauffeur zelf moet bijhouden wanneer de APK verloopt ? ?
  5. Rijkswaterstaat bepaalt wat er gaat gebeuren, bergingsmaatschappijen worden bij toerbeurt ingeschakeld, al zullen voor vrachtwagens natuurlijk alleen de grote jongens aan de beurt zijn en de verzekering betaald. Vroeger bepaalde de verzekering welke berger er kwam dat werkte natuurlijk niet. De verzekering ging door heel het land shoppen welke berger het goedkoopst was en pas uren na het ongeluk kwam een berger/takelbedrijf in actie.
  6. The Driver

    48 uur en eigenrijders?

    Toch is het heel simpel. Een zzp-ers dient zijn prijzen zo te bepalen, dat zijn bedrijf ook binnen die 48 uren rendabel is. En dat kan ook heel gemakkelijk, gezien het enorme chauffeurs-tekort. Een zzp-ers moet zich door opdrachtgevers niet gek laten maken door hun geschreeuw dat ze dan wel een Oost-blokker laten rijden. Ook die willen ondertussen een vergelijkbaar salaris verdienen.
  7. The Driver

    tankwagen ontploft

    Zo zie je maar weer, een tankwagen met stront is nooit leeg.
  8. @ AngeliqueBS, Volgens mij is dat gewoon werk hoor, je bent immers niet vrij om te gaan en staan waar je wilt, want je moet bij/in de wagen blijven. Maar als jij je pauze op wil offeren, omdat je baas anders te weinig verdiend, staat je vrij hoor !
  9. Ik ben zeker geen vakbondsman ! Feit is wel, dat met de invoering van de tachograaf een start is gemaakt met een eerlijk en rechtvaardig loonbetalingssysteem, waar het voor die tijd maar afhankelijk was van de goodwill van de werkgever en de overuren vaak zwart en los in het handje betaald werden. Bij ziekte en arbeidsongeschiktheid was de werkgever ook nergens meer te vinden om een naar verhouding juiste uitkering te verzorgen. Een zoek het verder maar uit mentaliteit. Juist omdat die tachograaf de rij- en rusttijden nu eindelijk eens op papier ging zitten, dat was de grootste angst van de werkgevers. Dat uiteindelijk de chauffeurs er alleen maar een veel grotere sociale zekerheid aan overhielden, dat dringt zelfs nu tot een enkeling nog niet door zie je wel.
  10. De protesten tegen de invoering van de tachograaf werden indertijd vooral georganiseerd door de werkgevers. Die hadden immers al snel door het hun alleen maar meer arbeidsloon en afdracht van belastingen zou gaan kosten. De chauffeurs werd voorgehouden, dat het hun alleen maar hun vrijheid zou gaan kosten, wat natuurlijk maar zeer beperkt waar was. Uiteindelijk waren het natuurlijk alleen maar de werkgevers die er financieel op achteruit zouden gaan, omdat hun wagens niet meer > 80 uur per week/per chauffeur inzetbaar waren. De tijd van de chauffeur/slaven is met de invoering van de tachograaf afgeschaft.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden