Spring naar bijdragen

sanderdekraantrucker

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    10
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

sanderdekraantrucker's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. In aanvulling op de duidelijke en heldere uitleg van Erik: Als je de etiketten volgens de IMDG op de container / auto hebt geplakt, zet dan op de CMR: "VERVOER ONDER 1.1.4.2.1"
  2. Hoi Edwin, Heldere uitleg. Fijne jaarwisseling en doe voorzichtig met 1.4S. ( Als je ander, zwaarder vuurwerk hebt ook natuurlijk...) Groeten, Sander
  3. Ach, als je de container tegen het kopschot zet, kan er al weinig meer gebeuren. Als je dan ook nog rongen langs de container hebt staan, dan kun je voor een lege container met 2 spanbanden volstaan. Als de container niet leeg is, zul je officieel per toon lading 2 spanbanden moeten gebruiken. De berekening is iets ingewikkelder, maar meestal kom je hier zonder problemen mee weg. Gebruik wel antislip matten, en zet de container strak voorop, zodat hij niet naar voren kan schuiven. Groeten, Sander
  4. Hallo allemaal, Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar. Ik heb wat in mijn ADR boeken zitten bladeren, en voor zover de landelijke regelingen in het buitenland geen afwijkende regelgeving kennen, geldt de volgende bepaling: rn. 4.3.5 ADR: TU 35: "Ongereinigde, lege vaste tanks (tankwagens), lege afneembare tanks en lege tankcontainers, die deze stoffen hebben bevat, zijn niet onderworpen aan de voorschriften van het ADR indien geschikte maatregelen zijn genomen om mogelijke gevaren uit te sluiten." Met "deze stoffen" wordt bedoeld: alle stoffen die onder het ADR vallen waar de code TU 35 bij staat bij bijzondere bepalingen voor vervoer in ADR-tanks
  5. Niets rijdt zo lekker als een ouderwetse aanhanger! Trekker opleggers bokken en stoten te veel naar mijn smaak. De laatste combi waar ik op heb gereden was een 4 assige motorwagen met een 80 tonmeter kraan er op, met een 3 assige aanhanger. Reed als een touringcar, en ik ben er op plaatsen mee geweest die voor een oplegger of wipkar niet bereikbaar zijn.
  6. sanderdekraantrucker

    ADR startpagina

    Hoi Peter, Het verschil is dat een veiligheidsadviseur meestal niet op de vrachtwagen rijdt. Het is eigenlijk een kantoorfunctie. De veiligheidsadviseur adviseert de directie van een bedrijf over wet en regelgeving, zorgt dat de chauffeurs ook op de hoogte blijven en zorgt dat de planning met vragen over bijvoorbeeld samenlading en de juiste vervoersnaam ook antwoorden gaan krijgen. De oplettende chauffeur is niets meer dan een oplettende chauffeur. Tenminste, voor de wet.
  7. Hoi, De laadlengte van een LZV moet minimaal 18 meter zijn, of 3 x 20 voet container. Bij uitzondering rijdt er een Ginaf met aanhanger met zware containers naar de haven van Delfzijl(?) Die neemt er maar 2 mee. Voor de oplegger geldt dat de oplegger zonder lading aan de eisen van de wegenverkeerswet dient te voldoen. Tijdens het gebruik van de oplegger als deel van de LZV mag blijkbaar worden afgeweken van de lengtemaat. Wat mij opvalt is de totale lengte van het span. Alleen de bakken en de (slaap)cabine zijn samen al 24,70 meter lang, eventuele tussenruimtes niet meegeteld. Dan blijft er 55 cm over voor de tussenruimtes. Das wel weinig! Het blijft wel leuk om met die lengtes te rijden, ook al heb ik zelf geen LZV-certificaat.
  8. sanderdekraantrucker

    ADR startpagina

    Ik ken dat gevoel Erik. Ik heb zelf de code95 al wel compleet, 28 uur voor veiligheidsadviseur doet het altijd goed Maar ik heb het eigenlijk niet eens nodig... Goede link trouwens, ik heb hem ook opgeslagen, altijd makkelijk.
  9. Hoi allemaal, Erik heeft volkomen gelijk dat de veiligheidsadviseur aan de kant van de bedrijven en de chauffeurs staat. Wat de veiligheidsadviseur doet is voornamelijk de wetgeving lezen, en zorgen dat het bedrijf waar hij voor werkt zich aan de wet houdt. Bedenk wel dat de veiligheidsadviseur slechts adviezen geeft aan de bedrijfsleiding. Zij zijn in geen enkel opzicht verplicht het advies over te nemen. Daarnaast maakt de veiligheidsadviseur een jaarverslag, zodat het bedrijf kan aantonen dat ze volgens de regels werken. Ook kan de veiligheidsadviseur de chauffeurs voorlichten over belangrijke wijzigingen in de wetgeving. Dit alles doet hij niet voor de politie of BAG of wat voor controlerende instantie dan ook, maar alleen voor de chauffeurs en de bedrijven waar hij werkzaam voor is. Dus het condoom, volgelaatmasker en andere PBM's kunnen weer opgeborgen worden... Groeten, Sander
  10. Hallo allemaal. Na 14 jaar op de camion heb ik het stuur aan de wilgen gehangen, en ben nu veiligheidsadviseur. Ik wil graag mijn kennis ter beschikking stellen van bedrijven en chauffeurs die dat nodig hebben, bedrijven mogen daar natuurlijk voor betalen, maar chauffeurs kunnen mij een berichtje sturen met de vraag die ze hebben via het forum. Groeten uit Helmond, Sander Faber.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden