Spring naar bijdragen

edje

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    1952
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    11

Over edje

  • Verjaardag 28-05-1966

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Overal en nergens

Converted

  • Locatie
    Uden
  • Beroep
    Duh........Chauffeur natuurlijk

Recente profielbezoeken

8349 profielweergaven

edje's Achievements

Collaborator

Collaborator (7/14)

  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare
  • Very Popular Rare

Recent Badges

1,2k

Waardering in de gemeenschap

  1. De telefoon zit onder handbereik in de houder en zolang ik rij blijft hij daar. Ik beken dat ik whatsapp berichten wel lees maar ik verstuur niks tijdens het rijden. Bellen is hands free via het stuur en foto's maken tijdens het rijden doe ik niet. Kom ik eventjes in een file te staan is er wel wat tijd om iets te versturen maar buiten dat alles zijn mijn rijtijden nu ook niet zo dat ik uren moet sturen dus tussen de ritten door heb ik tijd zat.
  2. Mensen worden er al zolang ik me kan herinneren bewust gemaakt van de dode hoek en de gevaren, heeft het nut? Weinig. Bij ons in Uden moeten ze bij de Lidl best een eind achteruit rijden. Als ik daar de auto parkeer (is daar nog gratis) en zie hoe onverantwoord mensen zich gedragen achter/in de buurt van de vrachtwagen is het vragen om ongelukken. Als ik kenbaar maak dat ik chauffeur ben en dat de chauffeur van de vrachtwagen hun niet ziet moet ik mijn mond houden en me nergens mee bemoeien want het gaat toch goed. Zelfs met kleine kinderen aan de hand lopen/fietsen ze vlak achter de wagen langs. Mensen staan totaal niet stil bij de gevaren ervan of weten het wel maar het laat ze volkomen koud want het gaat (op dat moment) toch goed. Moeten ze het dan voelen? Zeker niet want dat gun je niemand maar zo'n sticker heeft ook in mijn ogen totaal geen nut. Misschien dat een ouderwetse campagne op tv en/of streamingsdienst wel enig nut zou hebben maar dan moet je zoiets wel een paar weken continu laten zien/vertellen. En uiteraard regelmatig (na de campagne) de boodschap blijven herhalen.
  3. Stickers, camera's, waarschuwingssystemen, oplettendheid van de chauffeur, strengere voertuigeisen maar nergens lees ik dat fietsers, scooter/brommerpiloten en voetgangers ook hun steentje bij moeten dragen. Ja, er word op scholen uitgelegd wat de dode hoek is maar zo gauw ze naar huis gaan zijn ze het vergeten. Zijn ze wat ouder dan denken ze er niet eens meer aan en zijn ze (jong) volwassen hebben ze er gewoon schijt aan want de chauffeur moet maar opletten. Verkeersregels gelden voor iedereen behalve voor fietsers en scooter/brommerrijders. Laten ze die groep maar eens zeer duidelijk maken dat hun gedrag zeer onwenselijk is.
  4. edje

    Oude prijs slag.

    Als ik het me goed herinner staan er twee huizen op de Tilburgsebaan. Eéntje hoort er bij het tankstation annex garage en de andere staat er langs.
  5. edje

    Oude prijs slag.

    Ik ben benieuwd hoelang dat goed gaat met de overburen. Toen de Sligro er nog zat was het om de haverklap gezeur met de bewoners aan de andere kant van de weg, ondanks dat het industrieterrein is.
  6. Prima verwoord Quincy. Ik begon te lezen en dacht bij mezelf "nu komt het" ( en terecht hoor). Maar ik heb toch het idee dat het met de handrem op geschreven is wat ik ook weer noemenswaardig vind.
  7. edje

    Waar gaat de reis heen...???

    Morgen Londen, en zaterdag, en zondag. Maandag helaas weer werken
  8. edje

    Nieuws in plaatjes

    20220428_155936838_iOS.mp4 Lewis Hamilton met zijn eigen Mercedes.
  9. Alle chauffeurs vertelden BTB-ABVV hetzelfde verhaal. Ze komen naar België met hun Bulgaarse vrachtwagen of hun eigen auto als ze met een Belgische vrachtwagen moeten rijden. Elke chauffeur heeft een Bulgaars contract terwijl hun werkgever in België actief is en slechts een postbus heeft in Bulgarije. Elke chauffeur heeft recht op Belgische loon- en arbeidsvoorwaarden. Bijna allemaal hebben ze bijna twee maanden loon tegoed. "Het is een typisch geval van sociale dumping, uitbuiting en fraude waarbij chauffeurs uitgebuit worden door een malafide Belgische werkgever die zijn bonafide collega transporteurs kapot concurreert met dumping tarieven. Tarieven die hij alleen maar kan aanbieden omdat hij deze sociale dumping en fraude gebruikt." In dit geval lijkt een schouderkopje meer dan terecht.
  10. Bedoel je dat ze in opdracht charteren voor een Nederlands transportbedrijf of dat hun eigen werkgever ingeschreven heeft op het transport van een bedrijf? In beiden zie ik geen probleem als het legaal gebeurt. Dat ze goedkoper kunnen rijden zal te maken hebben met lagere kosten in het land waar de auto geregistreerd staat, evenals de levensstandaard in het thuisland ban de chauffeur.
  11. edje

    Altijd lastig!

    Ik heb geen gezichtenboek dus niet te zien.
  12. Ik denk dat dat wel mee gaat vallen Matthieu. De rit die Pierre momenteel doet vind ik hardstikke gaaf maar tegelijkertijd is het niks voor mij. Hetzelfde als jij doet, en dan met name in de vakantietijd, lijkt me ook super. Maar wederom niks voor mij. Ik hou het wel bij hetgene wat ik nu doe, en daar hebben anderen weer helemaal niks mee. Ieder zijn ding hé.
  13. Niks raars hoor Ger. Ook bij de Jumbo rijden buitenlanders, al een hele tijd. Ook bij sommige bezorgservice van de Sligro zijn chauffeurs die geen woord Nederlands spreken.
  14. edje

    Waar gaat de reis heen...???

    Hoppa, ruim 6000 km in twee weken tijd. Daar doe ik iets langer over . Veel plezier met deze rit Pierre maar volgens mij gaat dat wel lukken.
  15. edje

    Hoera een zoon!

    Chips, helemaal gemist. Gefeliciteerd Veronica en geniet van de kleine man (en de slapeloze nachten 🥱)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden