Spring naar bijdragen

Limboman

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    1118
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    1

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Limboman's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

609

Waardering in de gemeenschap

  1. Hier ging het om overtreding van huisregels. Voor lichte snelheidsovertredingen (tot max 10 km/hr.) is ontslag een moeilijker verhaal, zeker ontslag op staande voet. Er moet dan toch iets meer aan de hand zijn. Zelfs het handheld bellen op zich is geen reden tot ontslag op staande voet. https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBGEL:2015:4355
  2. Limboman

    wijziging rij en rusttijden

    Landen, bijvoorbeeld Frankrijk en België, die het doorbrengen van de wekelijkse rust in de cabine verboden hebben doen dit doormiddel van een separate wet. Wijziging van de rijtijdenwet verandert daar dus helemaal niets aan, en dus blijft in die landen het doorbrengen van de wekelijkse rust in de cabine nog steeds verboden. En in Nederland? Daar zal het dan wel nog drukker worden op de parkeerplaatsen.
  3. Reactie van Pjotr: "Kein problem chef. Iek roest wel op zwee doordeweekse tagen". Zo, alweer een probleem opgelost. .
  4. Nu is mijn Noors even beperkt als mijn kennis van het zuid Chinees dialect, maar zou er niet kunnen staan dat hij pas weer in Noorwegen mag rijden nadat hij over code 95 beschikt? Zelfs in Noorwegen kan niemand je verplichten om in Noorwegen code 95 te halen. Dat mag hij gewoon in zijn thuisland doen. Of hij van de Estse versie code 95 iets opsteekt is de vraag, maar daar gaat het hier niet over.
  5. Dat is nieuw voor mij. Dus als bedrijf X Nederlandse gekentekende voertuigen heeft mag het niet daarnaast bijvoorbeeld Duits gekentekende voertuigen bezitten en daar dan een Nederlandse chauffeur mee laten rijden? Als dat zo is dan hebben we het niet over incidenten maar over een structureel iets. Ik ken legio bedrijven die zo werken. Ik begrijp niet dat er dan in al die jaren nog nooit tegen opgetreden is. Zou je jouw stelling kunnen onderbouwen?
  6. Dit heeft met de BPM te maken. Dat verhaal over buitenlands gekentekende voertuigen speelt alleen bij personenauto's.
  7. Nou nee, dat is hooguit fiscaal gezien ondersteunend, maar zeker geen voorwaarde. Het hebben van een eigen vervoersvergunning is echter wel een medebepalende factor. Met deze vergunning kun je indien nodig een vrachtauto huren op de momenten dat je die nodig hebt, en dan beroepsgoederenvervoer verrichten. De fiscus bepaalt aan de hand van diverse criteria of er sprake is van een dienstverband of niet. Maar een timmerman die met zijn eigen hamer spijkers in een plank slaat is nog lang geen zzp-er.
  8. Gelukkig vindt ze een smartphone vasthoudende touringcarchauffeur niet zo erg; die is volgens haar alleen wat tè enthousiast. Hebben we eens een minister met verstand van zaken is het weer niet goed.
  9. Niet iedereen heeft een top of the range trekker nodig met bijbehorende top of the range financiering en top of the range gevoelige elektronica.
  10. Is niet zo moeilijk; je zet een paar spookwerknemers op de loonlijst, maakt daar elke maand salaris naar over, en klaar is Kees (of Piet of Klaas of Truus). Bij een groot (daar ga ik wel van uit, want anders heeft men geen salarisadministrateur in dienst) bedrijf met een paar honderd werknemers op de loonlijst geen probleem. Punt is dat er geen goede interne controle is geweest binnen dat bedrijf. De belastingdienst of een externe accountant valt deze constructie niet op. Het valt meestal pas op als men ziet dat een werknemer op grotere voet leeft dan dat hij eigenlijk zou kunnen met een bepaald salaris.
  11. Weet je wat onacceptabel is? Het commentaar van de Minister in deze kwestie.
  12. Ben bang van niet, althans niet morgen. De afslag die je zou moeten nemen is nog niet helemaal aangelegd. Dan betekent dat je naar de ENCI voorlopig gewoon bovenlangs moet blijven rijden. Maar je kunt natuurlijk net doen of je gekke Henkie bent, en gewoon de tunnel voor doorgaand verkeer induiken. Dan de afslag AZM nemen, en daarna richting Kennedybrug.
  13. Ik weet het, maar ik neem niet meer de moeite om te reageren op mensen die niet kunnen lezen.
  14. Met een in Duitsland gekentekend bergingsvoertuig kan men zowel in Duitsland als Nederland werken, maar een Nederlands gekentekend bergingsvoertuig mag niet in Duitsland aan de slag. Let wel: ik heb het over bergen, dus niet over aan de haak slaan voor transport.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden