Spring naar bijdragen

Hendrikus

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    457
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Hendrikus's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Ik ben al blij dat ze uberhaupt iets vinden. Als onze Oost-Europese collega's slim zijn dan stappen ze van de vrachtwagen af, kopen een busje en rijden naar Nederland om voor Post.nl pakketjes te gaan bezorgen. Dat levert 5x meer op dan de vrachtauto.
  2. Er is niets dat hen belet dat te doen. Ze krijgen dan ook nog eens dezelfde prijs als de Nederlanders.
  3. Goed nieuws dat ze een boete opleggen bij overtreding cabotageregels. We zijn nu een week verder. Zijn er al boetes uitgedeeld en welke vervoerders zijn getroffen? Wordt dit door de inspectie ergens gepubliceerd? Overigens zal het vanaf 2017 simpel zijn om cabotage aan te tonen als de satelliet tachograaf is ingevoerd.
  4. Stom. Als het gaat om een principe zaak dan wil je toch een gerechtelijke uitspraak. Je kunt daarnaar teruggrijpen bij andere conflicten. Gemiste kans. Nu krijgen we een compromis (waarom een compromis, we hebben toch regels), waar Van den Bosch bovendien zo weer onderuit kan. De FNV en wij zijn dan weer terug af bij nul.
  5. Cabotage wetgeving is een Europese zaak dus je moet in Brussel zijn.
  6. Dat valt wel mee. Dat lijkt alleen maar zo omdat sommigen een strijd strijden die niet te winnen is. Hoelang zijn we nu al bezig met de goedkope chauffeur en wat is ervan terecht gekomen? Niets. Waar hebben de FNV-acties/rechtzaken ons gebracht? Ook nergens. Nu kun je nog 10 jaar chauffeursbijeenkomsten organiseren met een wederom teleurstellende opkomst, het verandert niets. Het lijkt mij meer een hobby voor sommige heren. Dat betekent niet dat er geen werk meer voor Nederlandse chauffeurs. Alleen internationaal werk ligt op z'n gat. Richt je op binnenland en ga over tot de orde van de dag. Richt je op dingen die je wel kunt winnnen. Het CAO-traject gaat binnenkort weer van start. In sept 2013 zullen de gesprekken weer plaatsvinden en in mei 2014 hebben we dan weer een klote CAO. Zullen we eens proberen vóór 1 jan een nieuwe CAO te hebben. Dan moet de FNV wel op tijd beginnen.
  7. Klik op de link en lees bij de reacties de bijdrage van Michael Gower. Ook interessant voor vakbondsklunzen, voordat ze weer eens met de chauffeurstekort verhalen van werkgevers meelullen.
  8. Ik vrees dat ook de chauffeurs hun tarieven nog verder moeten aanpassen. Kijk naar automatiseerder Cap Gemini, als oudere werknemers daar al 20% moeten inleveren, dan zal men in de transportsector ook weinig schroom hebben om het onderwerp demotie (mooi woord) op de kaart te zetten. Die 20% korting van Cap Gemini hebben chauffeurs natuurlijk allang gehad dmv het schrappen van overuren. De volgende stap is het schrappen van de E6 en D5 schaal. Let maar op.
  9. Nee hoor, bepalend is in welk land de werkzaamheden feitelijk worden uitgevoerd. Zie de gerechtelijke uitspraken inzake Mooij Transport en voor de MOE-bouwvakkers werkzaam op de Eemscentrale. Ik hoop niet dat u zich nu weer gaat verschuilen achter het rechtstelsel onder de arbeidsovereenkomst. Het dient zich echter altijd te confirmeren aan de minimale eisen van de collectieve arbeidsoverenkomsten geldig in de diverse landen. Weet je wel, die bodem waar we niet doorheen willen zakken. Ik weet dat u begaan bent met de Nederlander in het buitenland. U focust op werkgelegenheid over de grens tegen bijna elke prijs. Ik focus op inkomenszekerheid in Nederland. Die discussie hebben we al eens gehad. U moet in uw propaganda vertellingen niet overdrijven. U kent die foto's op pakjes sigaretten ter waarschuwing. Het CF zou uw teksten ook van een waarschuwing moeten voorzien.
  10. In volledige vrijheid, zonder onderliggend pakket regels? Liever niet. Onze ZZP'ers merken nu hoe de vrije arbeidsverhouding eruit ziet.
  11. Je haalt dingen door elkaar. Je moet wel het vonnis lezen (heb je dat gedaan?). Dat Italiaanse voorbeeld van jou speelt niet bij Van den Bosch. Vanuit Erp worden (volgens Van den Bosch) namelijk bijna geen verre ritten meer uitgevoerd. Daarom konden de Nederlanders worden teruggeschaald.
  12. Ik zou weleens willen weten hoe vaak dit gebeurd. Nu komt het in de publiciteit, maar er moeten veel meer gevallen zijn. Doofpot in actie.
  13. Met dit vonnis kunnen Hongaren Van den Bosch wel gemakkelijk aanklagen voor achterstallig loon. Immers volgens Van den Bosch rijdt Erp alleen in de buurt. Als je als Hongaar aantoont dat je steeds vanuit Erp opereert dan volgt daaruit Nederlandse CAO.
  14. Het gaat in dit vonnis eigenlijk alleen om de vraag of de chauffeurs hebben kunnen bewijzen dat buitenlandse chauffeurs hun verdrongen hebben. Dat blijken zij onvoldoende te hebben aangetoond. Daarom hebben zij verloren. Van den Bosch verschuilt zich achter zijn vestigingen her en der. Die verrichten de internationale ritten. Nederlandse vestiging rijdt alleen in de buurt. Daarom zijn er weinig buitenlandse ritten, ook voor de Nederlandse chauffeurs. Vreemd dat die buitenlandse inzet van buitenlandse chauffeurs vanuit Erp zo moeilijk te bewijzen is. Onlangs hebben we nog TV-beelden gezien van per touringcar in Erp arriverende Hongaarse chauffeurs. Voeg daaraan toe gekopieerde ritlijsten e.d. en voila. Kennelijk was het te moeilijk. Vallenduuk heeft het over een belangrijk arrest, maar volgens mij is het meer een gevalletje gebrek aan bewijs.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden