Spring naar bijdragen

petra1

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    40
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

petra1's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Ik kom 's avonds thuis en haal mijn pas eruit. daarna wordt de auto voor dock geplaatst gelost, weggezet , weer voor dock gezet, geladen, en weer naar zijn parkeerplek gereden zonder een pas erin. volgende ochtend moet ik op okee drukken voor het feit dat er zonder pas is gereden. gelijk daarna gaat mijn pas er weer in. wie is er verantwoordelijk voor het feit dat er wordt gereden zonder pas? of wordt dit op korte afstand niet geregistreerd? groetjes petra
  2. mijn vraag was uiteraard of het schadelijk is voor de vrachtwagen en niet voor het milieu. wat ik altijd hoor is er is niks zo slecht als een motor statoinair laten warm draaien. vandaar mijn vraag.
  3. wie weet hoe schadelijk het is om een vrachtwagen lang stationair te laten draaien? en wat zijn de mogelijke gevolgen daarvan?
  4. gefeliciteerd veel veilige kilometers toegewenst;)
  5. vandaag 18 mei is er een chaos ontstaan op het knooppunt ridderkerk, door het omvallen van een vrachtwagen vermoedelijk geladen met diervoer. door het ongeluk is de parallelbaan naar de A 16 tijdelijk afgesloten. www.thymenstolk.nl/2010/05/18/vrachtwagen-gekanteld-ridderkerk/
  6. er rijden bij ons verschillende chauffeurs op een auto met tachograafschijf, maar die zijn wel in het bezit van een pas. deze pas is dus nog niet gebruikt moet die dan wel worden uitgelezen 1 keer in de 3 weken, door het bedrijf? behalve dan de uitzondering van ziekte en of meer dan 3 weken vakantie.
  7. petra1

    Vrachtwagen klem in Akkrum.

    ik mag hopen dat het dit keer een andere chauffeur was;)
  8. petra1

    Adviessnelheid

    inderdaad meestal moet je er met de vrachtwagen 10km onder zitten om lekker door de bocht te gaan. en dan heb je een normale lading die niet veel te zwaar is of snel omvalt. het blijft toch naar eigen inzicht of je harder kan of nog zachter moet. groetjes petra
  9. dat kan zo zijn maar er zijn nog genoeg chauffeurs die nu dus wel in de vut zitten en wat willen werken. de persoon waar ik dit voor vraag zit dus in de vut! en geen deeltijd vut of pre-pensioen.
  10. hierbij de vraag mag je als je als chauffeur in de vut zit, er ook nog wat bijwerken als chauffeur? wie weet antwoord??
  11. Petra1, je hebt gelijk. Er is wel degelijk een verplichting, dat temperatuur af te lezen is in de cabine. Alleen gaat het dan wel om transport van organische peroxiden. Iets wat enorm temperatuur gevoelig is, en wat de nodige gevaren met zich mee brengt. Er zijn heel veel soorten organische peroxiden, sommigen worden bij -10 graden al explosief, sommige pas bij +30 graden. En dus moet het onder temperatuur vervoerd worden, en dus is omwille van de veiligheid, een chauffeur verplicht de temperatuur af te lezen , in de cabine, d.m.v. een kastje dat draadloos communiseerd met de oplegger. kijk dat is een antwoord waar ik op zat te wachten dank je wel!:tu:
  12. petra1

    Jan Homan in memorium

    veel sterkte met het verlies van je vader! ook voor je moeder veel sterkte dit zal een grote inpact hebben op haar leven. toch vindt ik het mooi dat je zoveel gevoel hebt voor het chauffeursvak en dus ook begrijpt wat het voor je vader betekende. sterkte aan alle nabestaande!
  13. het artikel is te vinden op : www.nieuwsbank.nl/inp/2009/01/22/r102.htm het gaat over een chauffeur zonder rijbewijs en als je dan verder leest staat er 1 boete voor het niet afleesbaar van de temperatuur in de cabine bij geconditioneerd vervoer.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden