Spring naar bijdragen

speedy500

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    70
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over speedy500

  • Verjaardag 13-10-1987

Converted

  • Locatie
    Kloosterzande
  • Interests
    Autos, audio, trucks, tuning, computers
  • Beroep
    Aankomend trucker

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

speedy500's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

5

Waardering in de gemeenschap

  1. speedy500

    koelbox 12 v

    Je hebt em toch niet in de vrachtwagen op de 24V gestoken he? Ik heb der nl ook een paar zitten, 1x van 12V en dan paar van 24V En daar kan ie miss wel eens niet tegenkunnen
  2. Mijn wagen, Renault Premium bakwagen met de naam "K. Gjertsen & Company" erop Scheepsbevoorrading rijd ik, veel in en rond de havens van Antwerpen, Gent, Brugge, Rotterdam, Amsterdam, en enkele keren richting Duinkerken (FR) en Hamburg (DE) Binnenkort ook ma es zorgen voor een CF vaantje, dan word ik miss ook nog eens gespot En ja rijd met een belgische kentekenplaat Maar ben en blijf toch een echte nederlander
  3. speedy500

    De dagen van Speedy500

    @ Kalakuski: Dat de werkgever dat niet snapt dat klopt, enkel WILT ie dat ook niet snappen Ook al geef je een indicatie van de boetebedragen, krijg je reactie van "als ze je aanhouden dan bel je maar, mijn verantwoordelijkheid, hoppa gewoon rijden" Dus ik vrees dat zoiets lastig is aan te praten, maar probeer me wel zoveel mogelijk aan de rijtijden te houden Na 4,5 uur sta ik toch echt wel stil (mits ik men pauze niet in men lostijden heb kunnen wegmoffelen) ook al vind t baasje het niet goed Wel zo dat ik overigens met de tijd op buitenland wil, wat meer transport, en dan moet het zeker goed zijn EN hopelijk dan wel normale nachtrust en weekendrust, dat scheelt er nu nl ook nogal aan
  4. speedy500

    De dagen van Speedy500

    Haha ja t gaat me ook niet bepaald om de lengte van dagen Maar wel om de dagen achtereen, en rijtijden enzo, maar vooral planning, dat is er bij ons niet Denk je klaar te zijn, komen ze af met nog een ritje, maar dan wel gelijk met een hoop gedoe want moet je klaarzetten, laden, wachten op papieren en dan er na toe planken want anders is die boot weg, en dan volgende nog ff rap doen Hoezo zou je dat gewoon goed inplannen dat t gewoon klaarstaat, en weet dat t weg moet..... Ach, vandaag was het weer half 8, mocht ritje rotterdam doen, booje lossen, en bij Schmidt Zeevis in Rotterdam laden, 200kg vis En hadden me met een busje op pad gestuurd, en 2 koelbakken, leuk puzzeltje om dat er allemaal in de proppen, maar de aanhouder wint Helaas moest ik t voor elkaar krijgen rond de spits rotterdam uit te willen, om naar die boot in de havens te gaan, elke 50 meter een stoplicht die op rood staat, en bergen autos, ben ik blij dat ik in een klein dorpje woon
  5. speedy500

    De dagen van Speedy500

    Had het daar gevraagd en ze wisten geloof ik niet eens fatsoenlijk wat dat was Mja wel een pompstelle in de buurt gevonden dus is wel gelukt Gister ook weer gewerkt, mocht half 6 smorgens vertrekken (op een zaterdag) naar Rotterdam, 2 posten ophalen, en dan gelijk door naar Antwerpen, laden voor een bootje op de Linkeroever in antwerpen, daarna terug en laden voor Vlissingen, was om 14.00 klaar Straks moet ik dus om 10u in Vlissingen staan, boot lossen (14 pallets (blok en euro door elkaar) dus die staat nokkievol), dan terug naar de zaak weer, en nog een bootje in Antwerpen, hopelijk na de middag weer klaar En dan kan ik nog 5 dagen gaan werken.... Zal blij zijn als het volgende week vrijdag is, dan heb ik er 12 dagen opzitten En ja, dat is niet echt volgens de wet met wekelijkse rust, en dagelijkse rusten soms, maar de baas zegt dat t moet en dat het zijn verantwoordelijkheid is als er een boete komt Alleen erg gelukkig word ik er niet van, het hangt ook aan men rijbewijs, en na een tijdje word je toch ook wel moe na zoveel dagen achtereen werken (en gemiddeld 15 uur op een dag) Maar goed, moet toch ook iets te doen hebben denken we dan maar, uren maken enzo
  6. speedy500

    De dagen van Speedy500

    Maandagavond ben ik dan om 17.00 vertrokken met de wagen naar Hamburg Mooi de route gevolgd van freddie, en ging allemaal zoals geplanned wel! Was wel ff kijken bij de mautkast hoe dat spellement werkte, maar als je weet gaat dat ook goed haha, daarna duitsland ingereden, en incl men pauzes ben ik rond half 2 snachts op de parking "Aarbachkate" neergestreken om de oogjes dicht te doen, was blij dat ik de parking zag, best vermoeiend zo'n rit, vooral als de verlichting daar weinig tot niet brand, en die weg duurt en blijft duren Maar goed, de volgende morgen daar broodje gegeten met bak koffie, en toen op t gemak weer de boel opgestart, en doorgereden naar Hamburg Was idd bij Freihafen, dus bij Zollamt Waltershof ff gestopt voor men papier werk (wat een stel horken daar, sturen je eerst weg, terwijl je toch aan dat loket moest zijn en niet 1e etage, en verdommen het om engels ofzo te spreken, daar men duits niet echt 100% is) Papieren uiteindelijk in orde, mocht in door naar boot, kleine 20 minuutjes rijden weer, en toen terug op naar de douane, ging nog mooi voor ze gingen sluiten, al met al ging dat dus weer netjes Was daarna wel ff zoeken naar een tankstation met mautkast, maar is gevonden, en toen kon ik weer op de terugweg Moet zeggen in het licht ziet die weg er toch leuker uit als snachts, minder saai Ben toen uiteindelijk bij chauffeurscafe de Raket (A28 afslag 24) neergestreken om een maaltijd te nuttigen Stukken beter eten dan een McDonalds of die zooi, en nog een stuk gezelliger ook, nog nooit geweest in chauffeurscafe, maar weet wel dat ik de volgende keer standaard zo'n honk op ga zoeken denk ik Uurtje gezeten, en weer op naar Antwerpen Waren lange dagen, dinsdag op woensdag in de nacht was ik terug thuis (en viel als blok in slaap) maar wel leuke rit Mocht ik na wat ervaring, en men CE opzak op zoek gaan naar ander bedrijf dan zouden lange ritten toch miss wel voorkeur hebben, is leuker dan in de buurt rijden vind ik Woensdag middag weer gaan werken, en werd ook gelijk weer avondwerk, omdat er nog boten gedaan moesten worden Vandaag was het ook weer laat zoals gewoonlijk (nu net thuis, 7 uur vanmorgen begonnen, zijn niet allemaal rijuren dat scheelt), en morgen zal het wss ook weer een lange dag worden Weet nu al dat ik zaterdag wéér mag werken, de 3e achtereen, omdat 2 collegas er niet zijn, en druk druk druk, teveel werk voor te weinig mensen, dus om t leuk te maken maar goed
  7. speedy500

    De dagen van Speedy500

    Ik ga dat allemaal eens opschrijven En thx voor het helpen herinneren aan de Maut, ik zou dat zelf niet eens eigenlijk bedacht hebben daar in nooit in Duitsland kom En zou zonde zijn problemen te krijgen daardoor.... Bij Douane moet ik idd eerst zijn, heb daar ook adres van gekregen Juist omdat er veel goederen geen btw en accijnzen moeten worden betaald wegens Export is het wel van belang daar naar toe te gaan Hier in NL en BE is het eerst lossen dan Douane, duitsland (en FR waar ik was) is het dus EERST douane en dan pas lossen
  8. Hier bevoorraden van schepen (zowel kleine binnenvaarters als grote tankers, containerschepen, autoschepen enzo) Veelal in Antwerpen haven, maar ook in Gent, Brugge, Terneuzen/Sluiskil, Vlissingen, Rotterdam, Amsterdam, Duinkerke (FR), en Hamburg (DE) Ofwel kom overal wel waar er schepen liggen die voedsel nodig hebben (degene die ver weg liggen hebben dan ook veel nodig meestal) en technische materialen (maar ook Bonded stores als sigaretten en drank enz) Kom je ook zo eens heel wat verschillende nationaliteiten tegen, de ene wat makkelijk en leuker als de andere Nadeel ervan, een bedrijf kan nog wel eens wachten op een bestelling, als een boot savonds aankomt en smorgens vertrekt kun je dus op een onmogelijke tijd nog eens gaan leveren....
  9. Aha dat zag ik dus, reed er voorbij (gelukkig niet op de weg waar de file stond) en zag wel die grote daar staan, die kleinere was me niet opgevallen Wel zag ik dat het vol stond met politie, en einde verderop zag ik nog 2 brandweer wagens zich door de file heen wurmen Dat die kleine dan eigenlijk over 2 vangrails is gegaan, en dan toch op zen wielen nog is gebleven is wel apart, scheelt wel weer in de schade denk ik, alleen hoe het heeft kunnen gebeuren? Met terugkomen maar via de A29 gegaan voor de zekerheid, zal wel ff file gestaan hebben nog
  10. speedy500

    De dagen van Speedy500

    Deze week viel het mee, maar 3 dagen van de 5 overgewerkt, en morgen dan nog een dagje (normaal vrij weekend maar helaas pindakaas) Volgende week heb ik een internationale rit, mag ik van Antwerpen (BE) (standplaats) naar Hamburg (DE), een flink volle vrachtwagen bij een boot gaan leveren, en dan weer terug Eens kijken hoe lang we daar over gaan doen, eerste keer een meerdaagse rit, en nog internationaal ook, maar is wel leuk ook vind ik En zit wel kans in dat dat vaker gaat gebeuren zulke dingen, maar goed, dat vind ik beter dan kleine ritjes in de regio! Wie weet nog goeie eetgelegenheden in die regio, en een plek waar je goed je nachtrust kan pakken zonder dat er mensen aan je auto willen pulken?
  11. speedy500

    De dagen van Speedy500

    Zo en men week zit er weer op Maandag met men prive wagen naar t werk gereden, vandaag weer pas mee terug gereden Van de week elke keer met de vrachtwaggel naar huis kunnen rijden, en ook 5 dagen dat het laat thuis was (7 uur smorgens beginnen met rijden, gemiddeld na 8 uur savonds weer klaar), alleen vandaag was maar van 8 tot 12, beschikbaarheidsdienst, dus eigenlijk weinig gedaan, maar het zijn WEL overuren vandaag, beetje bezig geweest met de wagen weer eens goed schoonmaken, dat moet ook gebeuren Grotendeels in Rotterdam/Amsterdam en omstreken gezeten, en Gent en Terneuzen, in haven Antwerpen maar mondjesmaat van de keer, maar is wel leuk ook, hoe meer ik kan rijden hoe beter, leuker als kleine stukjes in de buurt in feite
  12. Zag het ja, maar het was gister dus wel raak, en de voorraam zat zo ongeveer tegen de achterkant geplakt ook Vanmiddag weer van Rotterdam, en jawel, weer was het raak, niet ver van het ongeluk van gisteren Alleen nu was er van de trekker helemaal niks over, moet een serieuze klapper zijn geweest Je zag het kopschot, ipv de trekker...... //edit: Cabine is door de klap van de trekker afgedrukt door de lading Fotos en bron: Ongeval op E19 afgehandeld - Gva.be
  13. Pff zomaar de chauffeurs verdenken van sjoemelen Uiteraard doen die chauffeurs vullen tot de dop, en nog een jerrycan naast erbij vullen voor mocht je onverhoopt toch leeggeraken, gewoon goed chauffeurs schap, niemand zou wat litertjes in zen eigen auto kwijtkunnen hoor, dat doe je niet Maar bij de pomp, als de prijs WEL juist is op het bord en op de bon, alleen een paar keer per dag schommelt de prijs Vraag me af of dat sjoemelen is, of goed ondernemerschap, je kunt toch zien wat je betaald dusja
  14. Vanmiddag langsgereden toen ik van Rotterdam kwam, de trekker zelf stond wel al los van de rest, maar een behoorlijk akelig beeld Het raam zat gewoonweg tegen de achterwand aan, je zou serieus zweren dat die bestuurder er niet levend uit is gekomen Maar laatste tijd gaat t wel goed in de havens van antwerpen, en rondom Werk zelf ook in Antwerpen (ja een nederlander met belgse auto, dus geen belg die de regels ineens kent ) maar je zou soms al bang worden om te moeten rijden En ja, er zijn er een hoop bij die zich NIET aan de regels houden, trap maar door, gooi er maar voor wat kan jou t rotten dat je iemand de vangrail indrukt, of zen ABS moet laten aanspreken En wat te denken van stoplichten waar je gewoon doorheen kan rijden.... Snap soms best waar die ongevallen vandaan komen als je de mensen ziet rijden, en ik mag het niet zeggen miss, maar 9/10x is het GEEN belg, en OOK geen nederlander, maar wel oostblok (PL, RO, BG, D, SL en weet ik veel wat er rondscharrelt) wat gewoon maar doet wat ze willen
  15. speedy500

    De dagen van Speedy500

    Gister leuk dagje gehad Half 8 smorgens begonnen, 2 bootjes gedaan en toen naar Rotterdam Had zo'n idee van hmm tegen half 5/5 ben ik zeker wel weer op de zaak Uiteindelijk was ik om 23.00 uur savonds terug thuis Paar keer file gehad, uiteindelijk na alle posten opgehaald te hebben terug in Antwerpen om 7 uur, en toen moest ik nog op stel en sprong 2 boten in Antwerpen en Gent laden en wegbrengen, en uiteraard liggen die dingen helemaal achteraan in de havens Had totale rijtijd van 9uur 53 minuten toen ik thuis aankwam, en 497km gereden, qua rijtijd kwam dat ook dan net precies uit, had niet teveel extra tegen moeten zitten haha Vandaag was het lekker rustig dagje, wat later begonnen (wegens dagelijkse rust mocht ik niet eerder weg ook) en voornamelijk met bestelbusje de binnenstad onveilig gemaakt met bestellingen ophalen, is ook wel eens een keer leuk Morgen dan weer om 7 uur in Antwerpen zijn, om te beginnen naar Gent, en ook kans in weer es richting Rotterdam, om nog wat bestellingen op te halen, die gister niet meer gelukt zijn (1 waren ze de bon kwijt, 1 was al gesloten en nog een andere is niet doorgegaan wegens te weinig tijd, en komt vast nog wel wat bij) Al met al wel al bijna aan de helft van de 4e week, en t bevalt me uitstekend het chauffeursvak Dit is overigens men wagen:
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden