Spring naar bijdragen

Mirko

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    87
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Mirko

  • Verjaardag 01-12-1976

Converted

  • Locatie
    Harderwijk

Mirko's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Afgelopen week op het terrein van onze opdrachtgever in Bludesch(AT). Nadat het de gehele nacht had gesneeuwd en de schuifploeg 4 uur bezig was, was het weer een beetje begaanbaar. Tevens de laatste foto's van mijn auto zonder bedrijfsnaam. Vanaf vandaag siert de naam van de befaamde firma uit Harderwijk(Post) de voorzijde.
  2. Mirko

    mercedes foto topic

    Afgelopen maandag kwam ik met pech te staan in Stuttgart en daar stonden bij de dealer wel een paar bijzondere exemplaren. De eerste is een speciaal actie exemplaar, een Actros Whiteliner. Spierwit met zwarte velgen. Zag er echt goed uit De tweede is een gecamoufleerd exemplaar van de nieuwe Acros/Axor, hoewel deze een andere naam gaat krijgen. De monteur had het over XLS of zo en hij krijgt vanaf nu een 6 in lijn motor. Helaas dus voor de V6 liefhebbers. De laatste foto is van de auto waarmee ik dus strandde. Er was een lucht lekkage in de Ad Blue regeleenheid, waardoor het mooie goedje dus over de complete buitenkant van het motorblok zat. Met als gevolg een aangevreten(overleden) startmotor en aangetaste kabelboom. Monteur is een half uur met een hete hogedrukspuit bezig geweest:ja:
  3. Je zou is moeten kijken welke bedrijven bij jou in de omgeving rijden voor de NVO. Deze rijden eigenlijk alleen maar die kant op en het zijn hoofdzakelijk bedrijven uit het noorden van het land die voor dit bevrachtingscollectief rijden. Succes
  4. Ik heb een aantal jaar geleden al mijn papieren via een uitzendbureau gehaald(Randstad) en heb hier eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee. In mijn geval zorgde zij ervoor dat ik meteen ervaring kon opdoen met de behaalde papieren en rijbewijzen. Er zitten natuurlijk ook wat ogen en haken aan. Je hebt namelijk alleen maar keuze uit het beschikbare werkaanbod. Hier is het bij mij uiteindelijk op gestrand. Ik zat vlak voor dat de crisis kwam via het uitzendbureau bij een internationaal transport bedrijf en was de hele week lekker op pad. Deze opdracht werd toen dus ingetrokken en er werd mij iets anders aangeboden. Uiteindelijk willen ze de investering terug verdienen, dus je bent verplicht dit aan te nemen. In mijn geval werd dit nachtpendelwerk( 500 mtr heen, 500 mtr terug en dat 6 x per nacht:confused:) Voor mij was deze overgang net te groot:ja: en heb toen gevraagd wat het mij zou kosten om weg te mogen. Dit bleek maar € 175,- (totale opleiding was €6500,-)te zijn, dus ben toen weggegaan. Mijn opgedane ervaring zorgde er toen wel voor dat ik meteen aan de slag kon bij een ander internationaal transport bedrijfje. Dus ik zou je kunnen aanraden om op deze manier je rijbewijs e achter c te halen(en wellicht nog je ADR) en lekker wat ervaring op te doen.
  5. Klomp Harderwijk zoekt nog een chauffeur autolaadkraan http://www.klomp.com/pages/vacature1.html
  6. Mirko

    smalandsrasta klevshult

    Ok, die benaming kende ik nog niet....terwijl ik meestal wel met deze rederij ging(ATO;)). Heb hier altijd best kunnen eten; misschien ook omdat het eten voor mij betaald was.
  7. Mirko

    rasta odeshog

    Goed eten, maar bestel hier geen bij het eten. Mijn collega schrok zich lam. 52 kr !! Maar das eigenlijk overal onderweg in Zweden
  8. Mirko

    smalandsrasta klevshult

    Ben eigenlijk ook wel benieuwd welke boot hij bedoeld.....
  9. Misschien had ik het anders moeten neerzetten. Ik ben in juli bij deze werkgever begonnen en heb hiervoor altijd normale 40 urige contracten gehad. Natuurlijk heb ik dit al besproken met mijn directe collega's en heb van hun vernomen dat deze contracturen sinds 2009 bij alle nieuwe medewerkers zijn ingevoerd, juist omdat er toen na aanleiding van klachten van het personeel een bezoek van de bond is geweest. De personen die toen klokkenluider waren, zijn hier nu niet meer werkzaam. Veel krijg ik verder ook niet te horen. De meeste collega's houden liever hun mond ivm eventuele consequenties.
  10. Na een aantal jaar een normaal contract te hebben gehad(dus 40 uur) heb ik bij mijn huidige werkgever een ander soort contract gekregen.(32 uur) Ik zal kort uitleggen hoe dit zit. Bij ons zijn er verschillende soorten werkzaamheden. Ten eerste is er zogenaamd bakwagen/city werk, die de distributie voor hun rekening nemen. Deze chauffeurs werken van dinsdag tot vrijdag(32 uurs contract), maar daarnaast heb je ook nog de trailerchauffeurs die de grote vrachten ophalen bij de leveranciers/importeurs. Bij deze laatste behoor ik ook, en ik werk van maandag tot vrijdag. Aangezien het overgrote deel bij ons bakwagenchauffeurs is, heeft iedereen een zelfde soort contract gekregen. Zoals te verwachten zit ik, doordat ik 5 dagen in de week werk, altijd ruim boven deze 32 uur(50 - 60 u). Wat ik echter zeer vreemd vindt is dat mijn overuren pas vanaf 40 uur worden gerekend en die andere 8 uur als normale uren worden uitbetaald. Nu heb ik reeds bij de defenities van overuren gekeken en daar staat het volgende : Overuren zijn uren, niet liggend op zaterdag en/of zondag, waarmee de diensttijd van 40 uur in de week wordt overschreden. Gaat deze vlieger voor mij dus ook op?? Ik krijg namelijk in geval van ziekte en/of vakantie maar 32 uur per week uitbetaald. Wie kan mij vertellen hoe dit precies zit, want mijn werkgever geeft hier geen antwoord op.
  11. Mirko

    Rijden op Scandinavië

    Heb het nog even nagezocht maar je hebt gelijk. Is inderdaad een 24 uurs dienst.
  12. Mirko

    Rijden op Scandinavië

    Ik ben vaak met de boot naar zweden geweest en eigenlijk stelt het allemaal niet zoveel voor. Wij gingen meestal met de Nordolink. Deze vertrekt vanaf Travemunde om 10.00, 16.00, 22.00 en 02.30 uur en doet er 9 uur over(de 02.30 uur 8.5 uur) om in Malmö te komen. Je kan ook over met TT-Line. Deze gaat naar Trellenborg. De overtocht is meestal geboekt door de opdrachtgever en gebeurt op kenteken van de trekker of oplegger. Bij aankomst in Travemunde(Skandinavienkai) staan de verschillende rederijen en bestemmingen aangegeven. Je kan naar het loket rijden dat staat aangegeven, maar dat kan als je vroeg bent behoorlijk vol staan. Of je kan je auto op de parking proberen kwijt te raken(oostblokcamping;)) en naar het kantoor lopen wat je aan de linkerkant ziet staan. Daar krijg je bij Nordolink 4 blaadjes mee en een kaartje voor het poortje. Bij de TT-line krijg je een boardingpas en het pasje voor je hut als je je hebt aangemeld. Zij kunnen je ook vertellen welke kade je moet hebben. Dat verschilt bij hun weleens. Voor de rest wijst het zich vanzelf. Let wel op dat je het niet te gezellig maakt op de boot, je moet nog wel eens blazen aan de overkant en je mag daar dus maar 0.00 promille hebbenbiertje Vanaf Zweden is het eigenlijk het zelfde verhaal. Ik weet vanaf daar alleen de vertrektijden van de Nordo. 10.00, 16.00 en 22.00 uur. Vanaf de E4/E6 staat de haven al aangegeven(Hamn) Hou er trouwens wel rekening mee dat je een half uur voor vertrek aangemeld bent en bij eventuele vertraging(maar wel op tijd) even belt. Anders ben je gewoon je plek kwijt als het druk is. Vooral de woensdagavond is berucht ;-) Als ik over land ging was dit meestal omdat ik iets met spoed richting Helsingborg of omgeving Göteborg moest brengen. Wij gingen dan altijd via Puttgarden-Rogby(DK 45 min. varen) en naar Zweden via Helsinggor-Helsingborg(SE 25 min. varen) Hiervoor kregen wij een Kundenr. en referentie van de opdrachtgever, maar kan je ook betalen met je DKV pas. Mocht je via deze weg gaan dan raad ik je aan in Puttgarden meteen de 2e overtocht door te boeken(eindbestemming Helsingborg invullen), dat scheelt weer wat tijd. Deze bootje varen trouwens om het half uur en gaan tot een uur of 2 's nachts door. Succes en geniet ervan.
  13. Afgelopen woensdag een vrachtje teruggeladen in Degeberga(Zweden). Er is vast wel te zien wat er in moet komen. Het begon echter steeds harder te sneeuwen, dus foto's maken werd vrij lastig. Wist trouwens niet dat een 10 tons heftruck zo kom driften ;-) Ik heb wel even een fotootje gemaakt van een weggetje binnendoor terug naar de boot. Is normaal de snelste weg, maar nu maar even rustig aan;)
  14. Mirko

    DVB T TUNER in DUITSLAND

    Ik gebruik nu al een jaar of 2 een Philips Tv/DVD met DVB t tuner(PET 835) en heb deze ook zeer veel in Duitsland gebruikt. Ik vind het persoonlijk altijd wel even leuk om naast mijn DVDtjes ook eens het nieuws etc. te kijken. In Duitsland is de hoeveelheid zenders afhankelijk van je locatie in het land. Meestal zijn er wel een stuk of 6 zenders te ontvangen, 3 of 4 landelijke en een paar van de deelstaat waar je bent. Zit je echter in bergachtig gebied dan kan je wel eens zonder ontvangt zitten, dus dan toch maar een DVDtje. Bij de grote steden(vooral in het noorden) krijg je echter een heel stuk meer zenders. Daaronder ook een groot aantal commerciele zenders zoals RTL, RTL 2, Dmax, en dus ook Eurosport en CNN. Kom je een keer in de buurt van Berlijn dan is het echt leuk en heb je keuze uit een stuk of 60 zenders. Mocht je een keer in de buurt van Luxemburg zitten dan kan je ook nog eens RTL4, 5, en 7(8) kijken.(geldt ook voor de omgeving van Arlon(B)). In Nederland kan je trouwens gewoon Ned 1, 2 en 3 ontvangen en een regionale zender. Trouwens, dat zoeken van de zenders, daar zit je toch echt aan vast maar kan in mijn geval automatisch en duurt een minuutje of zo. De antenne die er bij zit is vaak al voldoende, maar ik heb een antenne in Duitsland(autohof Porta Westfalica) gekocht voor een euro of 30 die je aan je raam kan hangen en een cm of 30 lang is. Echt een verbetering. Persoonlijk heb ik er nooit spijt van gehad, dus succes bij je keuze.
  15. Mirko

    Lossen in Zwitserland.

    Nogmaals bedankt voor jullie reacties.....en natuurlijk de beste wensen. Ben ondertussen weer thuis en alles is goed verlopen. Ik moest de grens over bij St Louis. Er waren in het verleden al de nodige problemen geweest bij Weil am Rhein, en om dat te voorkomen moest ik daar heen. Na het lossen(3x) moest ik laden in Schaffhausen en weer in Thaygen de grens over, Duitsland in. Geladen voor België en Nederland en dus 2 documenten op laten maken, en dus 2x €20,- betalen:confused:. Ja en dan krijg je het hele verhaal in B en NL........best leuk dat Zwitserland, maar dat douane gedoe...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden