Spring naar bijdragen

Goofy

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    101
  • Geregistreerd

Goofy's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

6

Waardering in de gemeenschap

  1. @Routier: Kan ook omwille van de cabotage wetgeving zijn in Duitsland; maximaal 3 ritten per auto per week. Zijn meer Nederlandse vervoerders (gevestigd nabij de grens) die dit om deze reden doen. Back on topic: hebben mensen wel eens concrete bedragen gehoord qua vergoeding voor bijvoorbeeld een weekendpendel Rotterdam - Heerenveen ?
  2. In het weekend zie ik geregeld auto's van transporteurs uit Groningen en Friesland op diverse parkings in het midden van het land staan. Dat kunnen chaufeurs zijn die hun standplaats daar in de buurt hebben, maar omdat de auto's vaak met meerdere exemplaren van dezelfde transporteur bij elkaar staan vermoed ik dat deze chauffeurs op elkaar wachten en met een personenauto terug rijden naar bijvoorbeeld Heerenveen. De tijd dat je op meereizende collega's moet wachten en de reistijd naar het noorden (en maandag weer terug), wordt zoiets vergoed (en hoe ?) of is dat "part of the deal" als je (internationaal) rijdt bij een transporteur uit het noorden ?
  3. Ik beredeneerde vanuit 3-assige stenen- en walkingfloor trailers die ten dele vervangen worden door 4-assige exemplaren en waarom dat met 3-assige huif- en koeltrailers nog niet zo is. Waar ik aan voorbij ging, is dat de beschreven stenen- en walking floor trailers moeten manoeuvreren op krappe plaatsen. Een gestuurde oplegger is dan een must en "slechts 1" extra (4e) as heeft dan een ander kostenplaatje dan een starre 3-asser waar je een 4-assige gestuurde variant voor in de plaats zet die in aanschaf en onderhoud duurder is (en vermoedelijk ook duurder dan een voorloper met standaard 3-assige trailer). Bij deze heb ik dus antwoord op mijn vraag, dank voor de nodige input.
  4. In Nederland is de toegestane maximum massa voor regulier vervoer over de weg 50 ton. Daar kan je een trekker + oplegger voor inzetten al dan niet met een voorloopas om zo de aslasten binnen de perken te houden. Een andere oplossing is de inzet van een 4-assige trailer met een enkelas trekker. Dit zie je bijvoorbeeld bij het RMO-vervoer, steenvervoer (kraantrailers) en onlangs las ik over een Nederlandse trsp. die een 4-assige walking floor heeft laten ontwikkelen. De tendens naar een as extra op de oplegger ipv op de trekker kan een economische overweging zijn; een trekker met voorloopas is relatief duur en heeft in de regel een kortere levensduur dan een oplegger. Daarentegen is een 4-assige trailer weer duurder dan een 3-assige trailer. Ik vroeg mij daarom af, in navolging van 4-assige 13m60 walking floor trailers, zou het een kwestie van tijd zijn dat er 4-assige 13m60 huif- en koeltrailers op de markt komen ? Verwacht dat een dergelijk concept alleen werkt voor chauffeurs die hun eigen span hebben, m.a.w. niet in een "koppelvloot".
  5. In de Participatiewet is afgesproken dat er 125.000 banen tot 2026 gecreëerd gaan worden. In het bedrijfsleven 100.000 en 25.000 bij de overheid. Daar zal de transportbranche ook mee te maken krijgen en ik verwacht dat er voor mensen als Arnoud best wel werk is c.q. gaat komen. Een bedrijf uit de regio Zutphen dat daar al de nodige tijd mee actief is, is www.schotpoort.nl . Verder lijkt mij een bedrijf als Circulus Berkel http://www.circulus-berkel.nl/Algemeen/(regionale afvalinzameling, geïnitieerd door de gemeenten) de moeite waard om eens te benaderen; om de hoek, geen stress omdat je ver van huis bent, overzichtelijke werkzaamheden in vastgestelde schema's en ik vermoed dat er bij dit bedrijf ook meer oog is voor mensen met enige afstand tot de arbeidsmarkt i.t.t. een regulier transportbedrijf. @ Arnoud: Wat stond je tegen bij het rijden met veevoeder ? I.i.g. succes met je zoektocht.
  6. Goofy

    Wegrestaurant Malden

    @Routier: Een van onze chauffeurs stond er die avond ook. Als planner-voor-de-overnachtende-chauffeur-zonder-magnetron is het wel zaak enigszins in kaart te hebben waar zich een chauffeurscafé bevindt. Die in Bergen kende ik niet, totdat die ene chauffeur van ons er overnachtte, vandaar dat 'ie mij nog redelijk helder voor de geest stond.
  7. Goofy

    Wegrestaurant Malden

    @Routier: Op 18 april dit jaar postte forumlid Gerrit Piel dat hij hier was.
  8. Goofy

    Duits minimum loon

    Inmiddels voor 2 Duitse opdrachtgevers een dergelijk document moeten ondertekenen. Wat ik mij wel afvraag is in hoeverre zo'n krabbel waarde heeft; als een niet-Duitse transportonderneming wel getekend heeft, maar niet naleeft, wat zijn de consequenties ? Mautkast innemen ?
  9. Prijs per mautkm.: Euro 3: € 0,204 4: € 0,183 5: € 0,155 Voordeel van een Euro 3, 4 (en een zeldzame 5) is wel dat het "schijfauto's" zijn. Dus geen digipas en uitleesapparatuur nodig.
  10. Goofy

    Ondertussen in de VS.

    Zal vast wel weer een mooi verslag van komen.... :-) Goede reis Ibo ! Wellicht eerder op het forum langs gekomen, zo niet: http://www.youtube.com/watch?v=uRbo61h2ow8 / www.scaniainamerika.nl
  11. Goofy

    de week van rubberduck

    @ Bert: gefeliciteerd met je nieuwe job ! Zandbergen lijkt mij geen verkeerd bedrijf om voor te werken. "Zandbergen's Transport (met apostrof s) staat op hun vrachtwagens, dat zie je niet vaak als toevoeging, maar dat geheel terzijde. Wat ik mij wel afvroeg, maar misschien mis ik een posting, wat heeft je doen besluiten om een overstap te maken (behalve minder reistijd) ? Kreeg het idee dat je wel plezier beleefde aan je internationale ritten bij Van der Linden.
  12. J. van Zeist (de rode), R. de Groot (de groene), DKS, ABT, BDK, HSL, Boks, Blankespoor; inmiddels acht transportbedrijven, opererend vanuit de gemeente Apeldoorn, die de afgelopen ~5 jaar failliet zijn gegaan.
  13. Goofy

    Ondertussen in de VS.

    @ Corydon: "4 weken 6 dagen per week aan 't rijden" schrijf je. Hoe zit het met de wekelijkse rust in de V.S., zijn daar regels voor ? Lees trouwens graag je verslagen !
  14. @Doornekamp33: Ik wil best 600 euro uitgeven, eigenlijk nog liever dan 2 toestellen a 200 euro in 5 jaar. Het is ook een principe kwestie, vind het belachelijk steeds te `moeten`wisselen van phone, alsof de afvalberg nog niet groot genoeg is. Een nobel streven leek mij om de `Fairphone`te kopen, maar als je die vergelijkt met de toppers onder de smartphones is dat apparaat ook alweer redelijk gedateerd qua mogelijkheden.
  15. En hoe wordt de duurzaamheid v.d. diverse genoemde modellen ervaren ? Als ik een nieuw toestel koop, wil ik er minimaal 5 jaar mee doen, maar de verkoper bij KPN kon mijn geen toestel aanbevelen dat die levensduur zonder "vastloper" zou kunnen halen. Vraag ik het de gadget-specialist, de ICT'er, de telefoon-verkoper, de die-hard gebruiker, ik krijg steeds een ander antwoord v.w.b. de telefoon die het beste bij mij past. Gezien het feit dat ik er een tijd mee wil doen, vallen er al veel modellen af vanwege het simpele feit dat er geen accu vervangen kan worden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden