Spring naar bijdragen

Off-Roader

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    426
  • Geregistreerd

  • Gewonnen dagen

    1

Over Off-Roader

  • Verjaardag 05-01-1957

Converted

  • Biografie
    Chauffeur sinds 1979, jaar of 5 internationaal, rest kippers. (trailer, 10x8)
  • Locatie
    Drentse hooglanden
  • Interests
    Moto GP, F1, Rallye, Radio (pirate)
  • Beroep
    Chauffeur

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Off-Roader's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

248

Waardering in de gemeenschap

  1. Tja, zijn soms vreemde beslissingen. Jaren geleden, ik reed toen met een 10x8, die dus wel wat kracht op de weg kan zetten. Zeker geladen. Op een N weg had een buitenlandse trekker/oplegger zich vastgereden toen hij wenste te keren op de weg omdat hij de afslag had gemist. Zoals vaker in dit soort situaties stond hij nu dwars over de weg, en kon geen kant meer op. Stonden al enkele andere trucks voor toen ik aankwam. Personenauto's konden er nog wel langs. Heb toen de man aangeboden om hem weg te slepen. Gratis. Zou een makkie zijn voor de Terberg. Maar de ook aanwezige weginspecteur van RWS verbood dat want "de berger was al besteld". Dat kon nog wel even duren maar dat was kennelijk niet zo belangrijk.
  2. Dit bericht op TOL las ik met stijgende verbazing. Niet alleen omdat er hier bij ons niet veel regen is gevallen, maar vanwege het feit dat er een berger aan te pas kwam om vrachtwagens weg te slepen uit een ondergelopen laad dok. Goeie genade...die auto's stonden bij lange na niet onder water. (op de foto's te zien tenminste) En dan moet er een berger aan te pas komen? Kun je ze niet gewoon laten staan tot het water gezakt is? Of anders gewoon wegrijden? Die berger zal het wel prima vinden, die kan een (ongetwijfeld) prijzige factuur inleveren... Wie bedenkt zoiets? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je als eigenaar dit doet? https://www.transport-online.nl/site/141136/vrachtwagens-afgesleept-na-flinke-wateroverlast-in-geldermalsen-fotos/
  3. Nee hoor, die Volvo is van ik meen Dura Vermeer. En de eigenaar van die minikraan ken ik heel goed, kom ik vrijwel dagelijks. Ging om een klus in Coevorden. Dat het ding via een aggregaat opgeladen werd vond de gemeente niet zo leuk, die hadden liever dat de kraan elke avond naar de thuisbasis ging om daar opgeladen te worden. Echter: het vervoer heen en weer, elke dag, moet per vrachtwagen uiteraard. En dat was ook niet echt de bedoeling.
  4. Een NL wegenbouwer heeft ook een elektrieke Volvo. Omdat de opdrachtgever (overheid) dat graag wil. Het ding rijd slechts uiterst korte stukjes, is feitelijk onbruikbaar. Staat meestal gewoon aan de kant. Een bedrijf hier in de buurt heeft een elektrische minikraan aangeschaft, speciaal voor een grote klus voor een gemeente. Die eisten dat, anders kregen ze het werk niet. Die kraan werkt van 7 uur tot rond de middag, dan is de accu leeg. Komt de rest van de dag niet meer aan het werk..leuk voor de machinist, lekker halve dagen werken! Overigens is er op die klus geen netstroom, dus word hij geladen met een aggregaat.
  5. Zo zie ja maar weer: de 'ouderwetse' midden en kortegolf moet je niet zomaar afschrijven. Na de vulkaanuitbarsting op Tonga kon men geen verbinding met het eiland maken omdat de onderzeese internetkabel was gebroken. Vroeg me al af of ze daar dan geen radio hadden... Internet kan door overheden afgesloten worden zoals China, Rusland, N-Korea al doen. Radio kun je zomaar niet tegenhouden. (al kan het wel gestoord worden natuurlijk) Maar een KG zender kun je heel simpel opzetten: aan een auto accu, zender en antenne heb je genoeg. De antenne span je gewoon tussen 2 bomen. In de 2e wereldoorlog had je ook geen internet, maar er was wel contact via radio tussen het verzet en Engeland. En tijdens de watersnoodramp in 1953 waren er alleen verbindingen mogelijk via zendamateurs.
  6. Al voorzien! 🙂 Al staat ook deze op non actief..mooi spul maar ook kwetsbaar vanwege de ouderdomskwaaltjes. En erg lomp voor het vermogen wat-ie levert nietwaar. Huidige geeft 3x meer vermogen en is wél door 1 persoon te tillen.😁 Al heeft de SK dan weer een veel groter frequentie bereik. De huidige doet alleen 48/49 m band.
  7. Prachtig, zo'n Willy's jeep! 👍 Maar de echte puristen zullen die dieselmotor niet leuk vinden.... De originele benzinemotor zal meer gebruiken of is er een andere reden voor vervanging? Ik gebruik voor woon/werk een Peugeot Partner, maar dan geen diesel maar een 1.4 benzine. Verbruik valt mee, en wegenbelasting doet zo'n 22 euro p/m hier in Drenthe. In 2011 gekocht voor 600 euro en nooit iets gehad met het torretje. Maar voor hobby/zon en feestdagen rij ik ook geen koekblikje hoor...
  8. Racing power van bovengenoemde oliehandel gebruik ik voor mijn 'zon en feestdagen' auto. Prima, zij het duur spul. Scheelt echt in vermogen, auto is op testbank ( Beek autoracing, Den Haag, voor Autoweek item) geweest met deze brandstof. Bij Euro 95: 395 PK. Met 102: 413 PK.
  9. Naar het schijnt omdat 'onze' diesel vooral gemaakt word van Russische olie. https://dvhn.nl/economie/Huh-Diesel-is-tegenwoordig-bijna-net-zo-duur-als-benzine.-Hoe-kan-dat-update-27532822.html
  10. Dat zal wel een dure worden: laden en lossen in het buitenland met zelfgemaakte handelaars kentekenplaten. Althans: zo staat het in dit verhaal. Je ziet wel eens auto's met een zelfgemaakte kentekenplaat van een stuk karton. Mogelijk plaat verloren, gestolen, wie weet. De Antwerpse politie vond het in elk geval niet zo leuk. https://atv.be/nieuws/vrachtwagen-in-beslag-genomen-wegens-misbruik-van-nummerplaten?fbclid=IwAR0dkC2Dv7LrM2oyKR70y224Ed2505VK9q1s3n6-iCvIkYegngSLc5C3h6c
  11. Off-Roader

    Schaamteloos

    Tja, hoe zeggen ze dat hé.. "Je moet een gegeven paard niet in de bek kijken", dan wel: "wie het kleine niet eert is het grote niet weerd".
  12. Off-Roader

    forumgebruikers gespot

    Goed gezien! (en Teddybeer gezien in z'n eigen heimat)
  13. Off-Roader

    Kievits op de radio

    Zag van een bedrijf hier uit de regio op Facebook een spoedoproep voorbij komen. Werd rond de middag geplaatst en je moest voor 18:00 h reageren want uiterlijk dan moest je vertrekken voor een koppelritje Lubeck. Dan zit je toch wel heel krap in de beschikbare chauffeurs..
  14. Heb hem ook al decennia lang bij me. Maar het gaat bij mij net als indertijd met dat 'chauffeursdiploma': er is werkelijk nog nooit naar gevraagd tijdens controles. Bij de zeldzame controles slaat de controleur meer aan op overbelading en of de begeleidingsbrief wel in orde is.
  15. Stond eens te wachten in de omgeving Giethoorn. Even kijken of er op de bak nog wat te beleven was en jawel: hoorde een z.g 'contest', veel Grieken uit regio Athene. Toch even proberen via USB en jazeker: contact. Gaf wel voldoening hoor.. Rond de 19 meter band (naast de legale 20 meter) hier thuis eens een Rohde & Schwartz SK-050 (Duitse legerzender uit de jaren 50) op 15.070 mhz gezet met slechts 100 watt kwam ik door in Nieuw Zeeland. Mooie hobby. Dit is 'm, die R & S SK-050:
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden