Spring naar bijdragen

Off-Roader

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    436
  • Geregistreerd

  • Gewonnen dagen

    1

Over Off-Roader

  • Verjaardag 05-01-1957

Converted

  • Biografie
    Chauffeur sinds 1979, jaar of 5 internationaal, rest kippers. (trailer, 10x8)
  • Locatie
    Drentse hooglanden
  • Interests
    Moto GP, F1, Rallye, Radio (pirate)
  • Beroep
    Chauffeur

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Off-Roader's Achievements

Explorer

Explorer (4/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

267

Waardering in de gemeenschap

  1. Ach kijk aan...meneer shompie ziet een FNV vlag en begint daar (uiteraard) weer over ipv over een zware crimineel die directeurtje speelt van een 'transportbedrijf'. Maar goed, we zullen het weten ook: de beste chauffeur van Nederland is weer aanwezig hier. Heb je nou al eens een standbeeld gekregen?
  2. Off-Roader

    Danke fur die blumen

    Heb nooit een nieuwe auto gehad, die opsmuk zat er al op. Of het zat er opeens op wanneer ik terugkwam van vakantie. Maar als er iets aan mankeerde, slechte stoel ofzo zat er in no time een nieuwe in. En wat die bekeuringen betreft: wanneer je die wel zelf moet betalen kom je onder aan de streep wellicht op hetzelfde uit. Ik zeker, want heb nogal een zware voet. 😀 (heb 1 muur van mijn hobbyruimte helemaal volhangen met bekeuringen uit zowat alle Europese landen. Maar ook van personenauto, motor, en illegale hobby.) Daarnaast mocht de auto altijd mee naar huis, omrijden voor dat favoriete restaurantje ook geen punt, 40 km omrijden om toch thuis te kunnen zijn s'avonds ook geen punt. Brandstofverbruik keken ze niet naar. En je mocht altijd de truck meenemen als je die nodig had. Wij reden vooral los gestort en mocht ik zelf zand, grond, grind of compost nodig zijn: neem maar mee. Dus zou ik financieel beter uit zijn wanneer ik alles betaald kreeg?
  3. Off-Roader

    Danke fur die blumen

    Niks kolder. Is feit. Ik ken heel wat van die wegstrepers. Ikzelf heb altijd bij kleine bedrijven gewerkt. Bij 1e werkgever 24 jaar, daar 5 chauffeurs. Bij de 2e werkgever 20 jaar gewerkt, 6 chauffeurs. Vooral die eerste wist er wel weg mee. De 2e niet, maar in die 44 jaar reed ik vrijwel altijd samen met chauffeurs van andere kleine bedrijven. En altijd hetzelfde. Uren schrappen. Dus ook bij mij. Maar daar stond dan weer altijd tegenover dat ze alle extra's aan de auto's betaalden, en ook alle bekeuringen. Dus ook voor te hard rijden, negeren inhaalverbod, alles. Maar zoals gezegd: bij de 2e werkgever betaalden ze wel alle uren, soms zelfs nog extra en daarbovenop ook nog alle bekeuringen. Maar dit soort bedrijven moet je met een lampje zoeken. Kleintjes zijn verder leuk omdat ze meestal niet met (voor mij) horror dingen als een BC werken. Dat ze alles kunnen zien wat je wel/niet doet. Mijn laatste werkgever (ben sinds kort met vervroegd pensioen) zou niet eens weten wat dat is... Lees met gruwel de verhalen van HendrikJansen hierover. Brrr...
  4. Off-Roader

    Danke fur die blumen

    Ik ben zelf een leek vwb (winkel) distributiewerk, heb ik nog nooit gedaan. Maar een kennis van me werkt nu ruim 20 jaar bij de ALDI (in een winkel) en vertelde dat hun chauffeurs beter worden betaald dan veel filiaalhouders. Dan verdienen die filiaalhouders slecht, of chauffeurs daar gewoon echt goed. Als dat klopt vind ik dat best opvallend. Nog afgezien van het feit dat ze vertelde dat filiaalhouder zijn bij de ALDI een echte hondenbaan is.
  5. Off-Roader

    Bloedspoed

    Als het goed gaat lijkt het geen probleem. Maar... Het bedrijf waar wij jaren geleden in charter voor reden had ook altijd van die fratsen. Complete vracht zakgoed (meel) geladen. Maar onderweg moest en zou er nog meer mee, want "da's allemaal winst". Dat extra bestond dan uit zware hijsblokken die dan over de lading meel moest. Daar maakte ik bezwaar tegen want die blokken waren wel erg zwaar. Planner: dan leg je er maar wat planken van de oplegger onder. Bij de klant aangekomen waren de hijsblokken foetsie, die lagen halverwege de zakken meel. En dan proberen de schade te verhalen op de charter, ook dat nog natuurlijk. Overigens ben ik eens met een afsluiter voor de olie industrie van IJmuiden naar Noorwegen gereden. Woog nog geen 50 kilo. Zou eerst door iemand met een personenauto en aanhanger daar heen worden gebracht, maar die had geen zin. Ik wel, leuke ritjes zoiets!
  6. Ah, kijk. blijkbaar bestaat het gebouw nog. Op satellite zie je nog personen en vrachtwagens op het dak staan. En op streetview nog dezelfde hoge ingang, dus zal het nog wel een parking zijn. 🙂 https://www.google.nl/maps/@48.898069,2.36824,323m/data=!3m1!1e3
  7. In de jaren 80 moest ik eens ergens in Parijs lossen. Maar eerst bij de douane langs. Het opgegeven adres was zo gevonden, maar..je kon daar nergens parkeren zo te zien. Dan maar even op straat parkeren en bij de douane vragen hoe of wat. Douane man: "daar kun je parkeren". Huh? watte? Dat was een parkeergarage. Maar dan voor vrachtwagens. Zoiets had ik nog nooit gezien en ben direct maar helemaal naar boven gereden. Prachtig uitzicht. Heel apart, als je alleen parkeergarages voor personenauto's kent. En zelfs die heb je hier in de buurt niet. Maar zit me n.a.v van de vraag hierboven nu al een tijdje af te vragen: waar was dat ook alweer...bestaat dat nog? Kent iemand hier die garage?
  8. De dag beginnen met een lintje van het een of ander..bizar! Voor sommigen is een bakkie koffie in de ochtend blijkbaar zó 1980..
  9. Staat stond op hetzelfde terrein als de Mc Donalds.
  10. Om even op klapbanden terug te komen: heb er tot nu toe 2 gehad op de stuuras. (en ontelbare op opleggers) De eerste op de stuuras was in een afdaling bij Kassel, dus ging nog wat harder ook. Rechtsvoor klapte precies bij de oprit naar een parking waardoor hij onhoudbaar de parking op trok. Waar wonder boven wonder niemand stond en ik zonder verdere schade tot stilstand kwam. Dus kon daar op adem komen, wat nog best lang duurde. De 2e was met een 10x8 welke ook nog eens krap 60 ton woog. Op een N weg kwam ik een rij auto's tegen waarvan de 2e de eerste ging inhalen vlak voor mijn neus. Hij had me totaal niet gezien. Die auto vloog tegen mijn linker voorwiel waardoor de band klapte. Maar verrassend genoeg bleek de Terberg prima stabiel te kunnen blijven rijden en sturen. Wat waarschijnlijk komt doordat de 2e vooras dicht op de eerste zit. Evengoed wil je zoiets liever niet nog eens meemaken natuurlijk.
  11. Tja, zijn soms vreemde beslissingen. Jaren geleden, ik reed toen met een 10x8, die dus wel wat kracht op de weg kan zetten. Zeker geladen. Op een N weg had een buitenlandse trekker/oplegger zich vastgereden toen hij wenste te keren op de weg omdat hij de afslag had gemist. Zoals vaker in dit soort situaties stond hij nu dwars over de weg, en kon geen kant meer op. Stonden al enkele andere trucks voor toen ik aankwam. Personenauto's konden er nog wel langs. Heb toen de man aangeboden om hem weg te slepen. Gratis. Zou een makkie zijn voor de Terberg. Maar de ook aanwezige weginspecteur van RWS verbood dat want "de berger was al besteld". Dat kon nog wel even duren maar dat was kennelijk niet zo belangrijk.
  12. Dit bericht op TOL las ik met stijgende verbazing. Niet alleen omdat er hier bij ons niet veel regen is gevallen, maar vanwege het feit dat er een berger aan te pas kwam om vrachtwagens weg te slepen uit een ondergelopen laad dok. Goeie genade...die auto's stonden bij lange na niet onder water. (op de foto's te zien tenminste) En dan moet er een berger aan te pas komen? Kun je ze niet gewoon laten staan tot het water gezakt is? Of anders gewoon wegrijden? Die berger zal het wel prima vinden, die kan een (ongetwijfeld) prijzige factuur inleveren... Wie bedenkt zoiets? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je als eigenaar dit doet? https://www.transport-online.nl/site/141136/vrachtwagens-afgesleept-na-flinke-wateroverlast-in-geldermalsen-fotos/
  13. Nee hoor, die Volvo is van ik meen Dura Vermeer. En de eigenaar van die minikraan ken ik heel goed, kom ik vrijwel dagelijks. Ging om een klus in Coevorden. Dat het ding via een aggregaat opgeladen werd vond de gemeente niet zo leuk, die hadden liever dat de kraan elke avond naar de thuisbasis ging om daar opgeladen te worden. Echter: het vervoer heen en weer, elke dag, moet per vrachtwagen uiteraard. En dat was ook niet echt de bedoeling.
  14. Een NL wegenbouwer heeft ook een elektrieke Volvo. Omdat de opdrachtgever (overheid) dat graag wil. Het ding rijd slechts uiterst korte stukjes, is feitelijk onbruikbaar. Staat meestal gewoon aan de kant. Een bedrijf hier in de buurt heeft een elektrische minikraan aangeschaft, speciaal voor een grote klus voor een gemeente. Die eisten dat, anders kregen ze het werk niet. Die kraan werkt van 7 uur tot rond de middag, dan is de accu leeg. Komt de rest van de dag niet meer aan het werk..leuk voor de machinist, lekker halve dagen werken! Overigens is er op die klus geen netstroom, dus word hij geladen met een aggregaat.
  15. Zo zie ja maar weer: de 'ouderwetse' midden en kortegolf moet je niet zomaar afschrijven. Na de vulkaanuitbarsting op Tonga kon men geen verbinding met het eiland maken omdat de onderzeese internetkabel was gebroken. Vroeg me al af of ze daar dan geen radio hadden... Internet kan door overheden afgesloten worden zoals China, Rusland, N-Korea al doen. Radio kun je zomaar niet tegenhouden. (al kan het wel gestoord worden natuurlijk) Maar een KG zender kun je heel simpel opzetten: aan een auto accu, zender en antenne heb je genoeg. De antenne span je gewoon tussen 2 bomen. In de 2e wereldoorlog had je ook geen internet, maar er was wel contact via radio tussen het verzet en Engeland. En tijdens de watersnoodramp in 1953 waren er alleen verbindingen mogelijk via zendamateurs.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden